2019-03-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Om jag sett en far bli dålig, när jag träffat hans dotter en timme i veckan... nej, jag hade definitivt inte börjat maila om hans hälsa eller att om hans familj mått bra. Det har inte jag med att göra, om han inte själv sagt något. För mig är integriteten något enormt viktigt. Du känner uppenbarligen inte så, eftersom du tar dig friheten att lägga dig i familjens hälsa. Men jag är jag, och du är du. Jag har en distans både till arbetskamrater, chefer och annat. Till min absolut närmaste arbetskamrat/chef kan jag ha en annan relation. Men till en elev och hennes pappa?... Där skulle jag aldrig någonsin gå in och peta, maila och hålla på.

Det beror helt och hållet på vad det står i mejlet. Om man har avslutat sitt jobb som pianolärare och vill önska alla en God Jul och att man hoppas att alla mår bra, så kan jag inte se något integritetskränkande i det.

Men det beror som sagt på vad man har skrivit.
Citera
2019-03-08, 20:48
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Hur stort "stor" är är relativt. De kunde agera. I FUP kommer det att stå vilka nivåer polisen menar. Göm dig inte bakom brottsbalken. Här på FB vet du lika bra som jag att vi diskuterar hypoteser.
Hypoteser. Absolut. Men vissa använder inte hypoteser. Det är rent förtal som nån kör med här. Och DÄR kommer brottsbalken in. Jag gömmer mig inte bakom något alls.
Citera
2019-03-08, 20:50
Medlem
Citat:
Om jag sett en far bli dålig, när jag träffat hans dotter en timme i veckan... nej, jag hade definitivt inte börjat maila om hans hälsa eller att om hans familj mått bra. Det har inte jag med att göra, om han inte själv sagt något. För mig är integriteten något enormt viktigt. Du känner uppenbarligen inte så, eftersom du tar dig friheten att lägga dig i familjens hälsa. Men jag är jag, och du är du. Jag har en distans både till arbetskamrater, chefer och annat. Till min absolut närmaste arbetskamrat/chef kan jag ha en annan relation. Men till en elev och hennes pappa?... Där skulle jag aldrig någonsin gå in och peta, maila och hålla på.
Barnen mördades. Du menar att - vi ponerar- nu när vi vet vad som har hänt , trots det , inte sagt ett ord. För att inte kränka Oskars integritet? Det skulle vara för mig åtalbart. Ditt älsklingsord.
Vad är det du vill el vad vill du säga? Vill du bara sätta åt nån , mig , säg det istället.
Citera
2019-03-08, 20:52
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det beror helt och hållet på vad det står i mejlet. Om man har avslutat sitt jobb som pianolärare och vill önska alla en God Jul och att man hoppas att alla mår bra, så kan jag inte se något integritetskränkande i det.

Men det beror som sagt på vad man har skrivit.
Absolut. Men det du skriver, det fetade, är inte vad jag läste in i Missans beskrivning. Hon snokade. Och hade inte rätt i sitt snokande. Och det ser man ju också i det senaste halvårets inlägg här på Flashback också. Och att det var du Missan som kontaktade Höglund, inte tvärtom. Du ville berätta DIN historia. Ha dina 15 minuter i rampljuset. Trist. Otäckt. Fel. Äckligt.
Citera
2019-03-08, 20:53
Medlem
Citat:
Hypoteser. Absolut. Men vissa använder inte hypoteser. Det är rent förtal som nån kör med här. Och DÄR kommer brottsbalken in. Jag gömmer mig inte bakom något alls.

Berätta då varför inte incest är "trovärdigt" för de här flickorna i Bjärred?
För visst begriper du att incest finns i Sverige och kanske inte döljs lika enkelt som i fina familjer?
Citera
2019-03-08, 20:56
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Berätta då varför inte incest är "trovärdigt" för de här flickorna i Bjärred?
För visst begriper du att incest finns i Sverige och kanske inte döljs lika enkelt som i fina familjer?
Därför att jag inte VILL att det ska vara så. Det är för obehagligt. För vidrigt. Jag vet vad som finns därute, men jag vill inte att det ska finnas. Så... så länge jag inte får bevis för att O bedrivit någor sådant så väljer att blunda.
Citera
2019-03-08, 20:59
Medlem
Citat:
Absolut. Men det du skriver, det fetade, är inte vad jag läste in i Missans beskrivning. Hon snokade. Och hade inte rätt i sitt snokande. Och det ser man ju också i det senaste halvårets inlägg här på Flashback också. Och att det var du Missan som kontaktade Höglund, inte tvärtom. Du ville berätta DIN historia. Ha dina 15 minuter i rampljuset. Trist. Otäckt. Fel. Äckligt.

Tror du har fel, där också. Pianoläraren gav O en chans till eftertanke. Hon förstod att han var så smart så att han kunde reflektera över en diplomatisk gest. Hon snokade inte. Du brer faktiskt ut ganska äckliga åsikter om vi skall använda ditt språk. Jag är glad att någon journalist vågade sticka ut hakan för flickornas skull.
Citera
2019-03-08, 21:00
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Tror du har fel, där också. Pianoläraren gav O en chans till eftertanke. Hon förstod att han var så smart så att han kunde reflektera över en diplomatisk gest. Hon snokade inte. Du brer faktiskt ut ganska äckliga åsikter om vi skall använda ditt språk. Jag är glad att någon journalist vågade sticka ut hakan för flickornas skull.
Lugnt. Vi har olika åsikter där, och det får vi ha.
Citera
2019-03-08, 21:02
Medlem
Citat:
Därför att jag inte VILL att det ska vara så. Det är för obehagligt. För vidrigt. Jag vet vad som finns därute, men jag vill inte att det ska finnas. Så... så länge jag inte får bevis för att O bedrivit någor sådant så väljer att blunda.

Tydligen ganska vanligt men så ser världen ut som den gör också för många döttrar och söner. Du kan fortsätta sova vidare. Är det något som tystas ned i samhället, any where, så är det incest.
Citera
2019-03-08, 21:04
Medlem
Citat:
Lugnt. Vi har olika åsikter där, och det får vi ha.

Nej, handlar inte om åsikter. Faktiskt så är det hos dig som tanken på 15 minuter i rampljuset finns. En del människor gör bra saker i alla fall. Bara så du vet.
Citera
2019-03-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag har mejlet. Han svarade inte. Lita på att jag har mitt mejl. Men inget svar fick jag. Har inte E Höglund mejlet i sin blogg?
Är Du pianolärarinnan nu?
Citera
2019-03-08, 21:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Vem har petat i sig alla piller?

I avskedsprevet står att flickorna hade ME men det tror du inte på men resten tror du på? Vad är det som inte är trovärdigt förutom ME?

Incest är ett alternativ som polisen måste ha reflekterat över. ME var ett idiotsäkert alibi till varför två döttrar hållits hemma från skolan den ena efter den andra när de blev könsmogna. Har sen flickornas mamma samma attityd som du så får dom det inte lätt. Incest skulle förklara varför H:s anhöriga köper en altruistisk historia för att skydda flickorna. Upprättelse för H fick de på PT när polisen berättade att hon blev mördad.

Hur kan H ha fått upprättelse? Hon var ju med på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in