2019-03-08, 14:55
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Hur känner Luleå-fansen för en eventuell kvart mot Brynäs? Ser inte omöjligt ut att ske.

Så länge vi slipper Brynäs och Örebro i kvarten så tycker jag att vi har goda förutsättningar för att ta oss vidare. Möter mycket hellre Rögle, Malmö, Hv71 eller för den delen Skellefteå än Brynäs/Örebro. Bäst vore Linköping, men de lär väl inte ta sig ovanför strecket.

Angående situationen med Lundeström så anser jag att den bör ge rätt många matcher, det är direkt livsfarligt att crosschecka en spelare, som man redan ser har dålig balans, högt i ryggen cirka metern från sargen. Själva crosscheckingen är inte så hård, men det är extremt fegt och fult och helt omöjligt för Lundeström att försvara sig mot.

edit: Där kom domen också, avstängd de resterande 3 matcherna av grundserien.
Citera
2019-03-08, 15:10
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Så länge vi slipper Brynäs och Örebro i kvarten så tycker jag att vi har goda förutsättningar för att ta oss vidare.
Haha, inte är ni rädda för årets Brynäs?
Citera
2019-03-08, 15:20
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Haha, inte är ni rädda för årets Brynäs?

Brynäs är alltid obehagliga, tror det är många som skulle ligga i fosterställning och ha ångest om det visar sig att det blir Luleå-Brynäs i kvarten i år.
Citera
2019-03-08, 16:35
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Så länge vi slipper Brynäs och Örebro i kvarten så tycker jag att vi har goda förutsättningar för att ta oss vidare. Möter mycket hellre Rögle, Malmö, Hv71 eller för den delen Skellefteå än Brynäs/Örebro. Bäst vore Linköping, men de lär väl inte ta sig ovanför strecket.

Angående situationen med Lundeström så anser jag att den bör ge rätt många matcher, det är direkt livsfarligt att crosschecka en spelare, som man redan ser har dålig balans, högt i ryggen cirka metern från sargen. Själva crosscheckingen är inte så hård, men det är extremt fegt och fult och helt omöjligt för Lundeström att försvara sig mot.

edit: Där kom domen också, avstängd de resterande 3 matcherna av grundserien.

Att ettan i SHL ska resonera så är lite skrämmande..Ni ska köra över vilket lag det än blir över 7 matcher + hemmafördel, 8, 9 eller 10an ska inte skrämma er alls i mitt tycke om man kommer etta.

Jag tippar på Luleå - HV, ett taggat HV blir nog inte så roligt om vi säger att ni tappar första matchen.
Citera
2019-03-08, 21:14
Medlem
perry2s avatar
Man kan tydligen köpa en förlust av Frölunda......
Citera
2019-03-09, 05:28
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Att ettan i SHL ska resonera så är lite skrämmande..Ni ska köra över vilket lag det än blir över 7 matcher + hemmafördel, 8, 9 eller 10an ska inte skrämma er alls i mitt tycke om man kommer etta.

Jag tippar på Luleå - HV, ett taggat HV blir nog inte så roligt om vi säger att ni tappar första matchen.

Ja, det är ju klart bättre att resonera så som du inför en eventuell kvart. Speciellt när serien har varit fruktansvärt jämn hela säsongen.
Citera
2019-03-09, 08:39
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast ärligt talat lider jag med Timrå. Nog för att det var väntat att dom skulle hamna i kval men dom spelar ju til skillnad från Luleå en klart roligare hockey i alla fall . Frågan är ju dock om dom verkligen överlever kvalet med tanke på alla skador.
Vad är det Luleå gör som är så tråkigt? Ingen tyckte Brynäs spelade tråkigt när Bulan var här.
Citera
2019-03-09, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vad är det Luleå gör som är så tråkigt? Ingen tyckte Brynäs spelade tråkigt när Bulan var här.

Släpper in lite mål

Sedan tror jag att kritik kommer automatiskt när man leder serien. Mycket snack on växjö hit och dit senaste två åren. Medan det nu är lite lugnare på den fronten.

Sedan att serien varit jämn iår i mellan åt men tittar man på serien nu såhär ju två lagen en stor ledning. De får helt enkelt gå in i slutspelet som favoriter. FBK med en sprakande offensiv och luleå med en sprakande defensiv.

Tycker faktikt det är lite bra att vi inte leder serien iår. Fäntningarna är låga i takt med att vi spelar så otroligt dåligt på bortaplan.

Men vi har båda de överlägsna lagen kvar. Först FBK och sedan Luleå. Förhoppningsvis kan vi knipa 6 poäng här så de inte drar iväg förmycket.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-09 kl. 09:03.
Citera
2019-03-09, 15:16
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Men vi har båda de överlägsna lagen kvar. Först FBK och sedan Luleå. Förhoppningsvis kan vi knipa 6 poäng här så de inte drar iväg förmycket.

Vad spelar det för roll om "de drar iväg för mycket"? Ni kan ju ändå inte gå om med 3 matcher kvar.
Citera
2019-03-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Vad spelar det för roll om "de drar iväg för mycket"? Ni kan ju ändå inte gå om med 3 matcher kvar.

Sā det inte blir så förnedrande om de skulle tanka i kvarten
Citera
2019-03-09, 20:23
Medlem
tcfmogs avatar
Hoppas AIK åker ner ett snäpp så det inte blir Frölunda i kvarten.
Citera
2019-03-09, 20:44
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Hoppas AIK åker ner ett snäpp så det inte blir Frölunda i kvarten.

Bättre att kanske inte spela kvart alls?

Hoppas AIK åker upp ett snäpp i seriesystemet nästa säsong. AIK mot AIK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in