2019-03-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Timrå och Luleå är de tråkigaste lagen.
Hoppas att Luleå åker snabbt ur slutspelet.
Fast ärligt talat lider jag med Timrå. Nog för att det var väntat att dom skulle hamna i kval men dom spelar ju til skillnad från Luleå en klart roligare hockey i alla fall . Frågan är ju dock om dom verkligen överlever kvalet med tanke på alla skador.
Citera
2019-03-07, 22:47
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
11 raka bortasegrar nu för Luleå det är imponerande oavsett vad man tycker om deras spel. Dock är det ju frågan om hur motiverade deras motstånd var? LHC har ju helt tappat stinget. Tänk om LHC faktiskt blir ett av lagen tvingas kvala neråt. Det måste vara största raset nånsin.
Bitch please! Mäktigaste raset är vårt! Kom inte här och försök ta Rögles negativa rekord! Vår enda stolthet!
Citera
2019-03-07, 22:58
Medlem
Vanstertrollets avatar
Roade mig med att gå igenom lite statistik. Såg att vi (Färjestad) har dragit på oss hela 208 (!) 2 minutare den här säsongen. Jämfört med våra toppkonkurrenter Luleå som står på 139. Jävligt strongt av oss att vara med och slåss i toppen trots detta.

Detta ska inte ses som något gnäll på domarna så ni behöver inte tolka det så heller. Blir mest irriterad på att vi ofta är med i botten när det gäller fair play. Dålig disciplin.
Citera
2019-03-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Roade mig med att gå igenom lite statistik. Såg att vi (Färjestad) har dragit på oss hela 208 (!) 2 minutare den här säsongen. Jämfört med våra toppkonkurrenter Luleå som står på 139. Jävligt strongt av oss att vara med och slåss i toppen trots detta.

Detta ska inte ses som något gnäll på domarna så ni behöver inte tolka det så heller. Blir mest irriterad på att vi ofta är med i botten när det gäller fair play. Dålig disciplin.

Hur ser PP statistiken ut? Skulle ju kunna förklara lite.

Vi har alltså 19 förluster på bortaplan iår men ligger topp4 tror vi tappade seriesegern någonstans där...
Citera
2019-03-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

FBK i topp i powerplay, tvåa i boxplay. Ja är bra kunna balansera upp det med bra spel i båda spelformerna. De släpper inte till så många skott på mål i boxplay heller. Där finns flera andra som släpper till betydligt mer skott på färre minuter i boxplay.
Citera
2019-03-08, 07:08
Medlem
siryessirs avatar
Noterar att Växjös superoffensiva defensiv gav 5 mål i arslet under gårdagen och att deras superoffensiva offensiv endast lyckades få pucken över mållinjen 1 gång. Detta mot nästjumbon som dock har gjort lika många mål som superoffensiva kulgänget Växjö sett över hela säsongen.
Citera
2019-03-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
11 raka bortasegrar nu för Luleå det är imponerande oavsett vad man tycker om deras spel. Dock är det ju frågan om hur motiverade deras motstånd var? LHC har ju helt tappat stinget. Tänk om LHC faktiskt blir ett av lagen tvingas kvala neråt. Det måste vara största raset nånsin.

Jag kan garantera dig att frustrationen är enorm bland supportrar. LHC har 7 raka torsk på hemmaplan nu, 2 st trepoängare på de 19 senaste hemmamatcherna. Tittar man tabellen de senaste 30 omgångarna så skulle vi klava. Tacka gudarna för turen och Gustavssons spel första 10-15 matcherna. Nu närmar sig ju Mora, och tar de 9 poäng på de tre sista matcherna (väldigt osannolikt, jag vet) men vinner de på hovet på lördag är jag ytterst orolig att LHC hamnar i H.A nästa säsong, för ett kval skulle de aldrig någonsin klara av att vinna som de spelar just nu.

Utöver den här skitsäsongen, så är det som känns värst kontraktsituationen. Man brukar vilja ha kontinuitet men den här är helt klart till vår nackdel. I dagens kontraktsituation har vi ingen 2a eller 3e center. Wright, Sebbe Karlsson, Filip Karlsson eller Dan är inte bättre än 4e center. Därutöver, är det för mig ofattbart att man kritade 2 år med Jonsson. Jag är 99% på att Jonsson har gjort sin sista match efter säsongen och att man redan nu letar efter ny tränare. Däremot är jag bara 30% säker på att våra ass. coacher får gå, vilket för mig borde vara naturligt när ingen av dem har lyckats, varken med Tagnes eller Jonsson. Det behövs helt nytt, och det är fan nu. Händer det inga stora förändringar den kommande säsongen (om vi nu klarar oss kvar i SHL denna), är jag övertygad av att sponsorer och fans har tröttnat helt. Vi kommer gå samma väg som Modo om inget händer NU. AGERA!
Citera
2019-03-08, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Orka Frölunda-Skellefteå i kvarten igen.

Jofan. Skellefteå tar vi denna gång med.
Citera
2019-03-08, 08:59
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
FBK i topp i powerplay, tvåa i boxplay. Ja är bra kunna balansera upp det med bra spel i båda spelformerna. De släpper inte till så många skott på mål i boxplay heller. Där finns flera andra som släpper till betydligt mer skott på färre minuter i boxplay.

Ja, det är tur att vi är vassa i bägge spelformerna. Annars är det tveksamt att man kan ligga i toppen med den dåliga disciplinen som vi har. Tycker nog att det är ett problem som bör ses över. Är ju inte hållbart i längden att ta så många utvisningar år efter år.
Citera
2019-03-08, 13:05
Medlem
Displaceds avatar
Hur känner Luleå-fansen för en eventuell kvart mot Brynäs? Ser inte omöjligt ut att ske.
Citera
2019-03-08, 14:21
Medlem
Av motiveringen ”...använder en crosschecking när han driver in Lundeström, med huvudet före, in i sargen och kollisionen med sargen blir våldsam” hade jag faktiskt förväntat mig väldigt mycket värre bilder än vad som spelades upp i klippet! (https://www.shl.se/artikel/v5zsajszo-403dd/anmalan-till-disciplinnamnden) Ser mest ut som en knuff på en spelare ur balans.
Typisk situation som inträffar med yngre spelare (båda är 19) jämfört med rutinerade spelare.
Karl Fabricius får lära Lundeström hur man placerar sig utmed sargerna och Eddie Larsson får lära Karlsson hur man kliver upp i rygg på en motståndare!
Citera
2019-03-08, 14:41
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Av motiveringen ”...använder en crosschecking när han driver in Lundeström, med huvudet före, in i sargen och kollisionen med sargen blir våldsam” hade jag faktiskt förväntat mig väldigt mycket värre bilder än vad som spelades upp i klippet! (https://www.shl.se/artikel/v5zsajszo-403dd/anmalan-till-disciplinnamnden) Ser mest ut som en knuff på en spelare ur balans.
Typisk situation som inträffar med yngre spelare (båda är 19) jämfört med rutinerade spelare.
Karl Fabricius får lära Lundeström hur man placerar sig utmed sargerna och Eddie Larsson får lära Karlsson hur man kliver upp i rygg på en motståndare!

Håller helt med i det du säger.
Det är bara en lätt knuff i ryggen. Oturligt att han far in med huvudet först i sargen dock, vilket gör att det kanske inte ser så bra ut. Men som sagt, Luleå-spelaren verkar ha lite kass balans där.

Då kan man såklart diskutera om det är så klokt av Karlsson att gå in sådär.

Men anmälan till DN? Nej, lägg ner den där skiten. Allt på isen anmäls ju nu för tiden, det börjar spåra ur med det där tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in