Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
11 raka bortasegrar nu för Luleå det är imponerande oavsett vad man tycker om deras spel. Dock är det ju frågan om hur motiverade deras motstånd var? LHC har ju helt tappat stinget. Tänk om LHC faktiskt blir ett av lagen tvingas kvala neråt. Det måste vara största raset nånsin.
Jag kan garantera dig att frustrationen är enorm bland supportrar. LHC har 7 raka torsk på hemmaplan nu, 2 st trepoängare på de 19 senaste hemmamatcherna. Tittar man tabellen de senaste 30 omgångarna så skulle vi klava. Tacka gudarna för turen och Gustavssons spel första 10-15 matcherna. Nu närmar sig ju Mora, och tar de 9 poäng på de tre sista matcherna (väldigt osannolikt, jag vet) men vinner de på hovet på lördag är jag ytterst orolig att LHC hamnar i H.A nästa säsong, för ett kval skulle de aldrig någonsin klara av att vinna som de spelar just nu.
Utöver den här skitsäsongen, så är det som känns värst kontraktsituationen. Man brukar vilja ha kontinuitet men den här är helt klart till vår nackdel. I dagens kontraktsituation har vi ingen 2a eller 3e center. Wright, Sebbe Karlsson, Filip Karlsson eller Dan är inte bättre än 4e center. Därutöver, är det för mig ofattbart att man kritade 2 år med Jonsson. Jag är 99% på att Jonsson har gjort sin sista match efter säsongen och att man redan nu letar efter ny tränare. Däremot är jag bara 30% säker på att våra ass. coacher får gå, vilket för mig borde vara naturligt när ingen av dem har lyckats, varken med Tagnes eller Jonsson. Det behövs helt nytt, och det är fan nu. Händer det inga stora förändringar den kommande säsongen (om vi nu klarar oss kvar i SHL denna), är jag övertygad av att sponsorer och fans har tröttnat helt. Vi kommer gå samma väg som Modo om inget händer NU. AGERA!