2019-03-09, 00:57
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensKorv
Det är angenämt att se kaos som alltings urmoder snarare än granne till Gud. Om nu all oordning är den enda sanningen innebär det även att det enda som existerar är nuet. Tiden som vi känner den finns inte och man kan inte skilja på om imorgon kommer före eller efter igår. Det är bara olika kaostillstånd oberoende av varandra men båda beroende av nuets kaostillstånd. Det är det jag menar med evigt kaos, att verkligheten saknar tidpil i sann oordning. Att vi kallar 9:e mars för dagen innan 10:e mars varje år är liksom ett påhitt, det är inte dagar som går det är oordnad materia som rör sig oordnat. Det händer olika mycket varje 9:e mars. En kolatom är inte utbytbar mot vilken annan kolatom som helst utan att det får någon konsekvens någon annanstans. Vi kanske ska vara tacksam för att nuet är det enda som existerar annars skulle vi inte finnas till ens. Totala energin i universum kanske är konstant bara omfördelande. För att återgå till bevisbördan om Guds existens är det svårt att bevisa att något icke-levande som existerande för en levande varelse som jag även om jag haft den ambitionen tidigare (jag tyckte det var kul att någon tyckte ett hallon räcker som gudsbevis, men ett hallon är även den en levande organism). Som bevis på att jag ännu lever tänker jag avsluta detta inlägg helt abr
Kaos är inte ensam om att vara sanning.
Min erfarenhet säger mig att Livet harmoniserar och lever i Symbios.
Samt att Nuet är det enda som räknas, man bör bara tänka på historia eller framtid för att förbättra sitt Nu.
Sanning1 är perfekt operfekt.
Energi kan aldrig förstöras utan endast omvandlas, men det är egentligen ingenting som säger att den inte kan skapas.
Energi verkar ju bestå av "vibrationer", det låter som något Kraft kan skapa.
"Gud" kanske inte är "en varelse", han kanske Är.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-09 kl. 01:07.
Citera
2019-03-09, 00:59
Medlem
EmmyGbrgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Galnare än världen redan är menar du?

Just det. Nog för att världen är galen, men den får ju inte slockna i förtid av bindgalenhet heller. Om så bara för att alla ska få ha rätten till sin galenskap i ett långt liv.
Citera
2019-03-09, 01:03
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmyGbrg
Just det. Nog för att världen är galen, men den får ju inte slockna i förtid av bindgalenhet heller. Om så bara för att alla ska få ha rätten till sin galenskap i ett långt liv.
Jag önskar galenskapen lycka och evig välgång.
Det har ofta fungerat bra för mig att uttrycka tankar andra sett som "galna", det har ofta utvecklat både mig själv och dem.
Citera
2019-03-09, 01:12
Medlem
BullensKorvs avatar
Citat:
Kaos är inte ensam om att vara sanning.
Min erfarenhet säger mig att Livet harmoniserar och lever i Symbios.
Samt att Nuet är det enda som räknas, man bör bara tänka på historia eller framtid för att förbättra sitt Nu.
Sanning1 är perfekt operfekt.
Energi kan aldrig förstöras utan endast omvandlas, men det är egentligen ingenting som säger att den inte kan skapas.
Energi verkar ju bestå av "vibrationer", det låter som något Kraft kan skapa.

Om man antar vibrationer som energin så skulle väl frekvensteori innebära stor risk för att energi kan omvandlas till mörk energi genom frekvensinversion. Då skulle verkligen en sådan yttre kraft behövas för att energin inte skulle försvinna helt. Frågan är vad som kan vara så kraftfullt bara? Kärlek mellan människor? Knappast tillräckligt. En fusionsfabrik. Räcker inte heller. Jag vet inte alls vad det skulle kunna vara.
Citera
2019-03-09, 01:23
Medlem
EmmyGbrgs avatar
Citat:
Jag önskar galenskapen lycka och evig välgång.
Det har ofta fungerat bra för mig att uttrycka tankar andra sett som "galna", det har ofta utvecklat både mig själv och dem.

Detta tyckte Nietzsche med, som aspirerade på att bli sitt eget helgons smed, ända tills dess att han blev galen, på riktigt. Men vem vet, det är kanske bara jag som är paranoid och projicerar min egen kontemplativa situation på andras.

Så länge man växer med uppgiften att ta ansvar för gudsordet, ju närmre Gud man kommer, är det ingen fara. Lite som att slutligen finna sig tillrätta i orkanens tysta öga. Då kan det blåsa på i hur höga hastigheter som helst sen, inget kommer ändå till skada.

Men många risker måste man förstås våga ta på vägen, annars hittar man aldrig dit. Andlighet är inget för den räddhågsne som först vill väga sina ord och handlingar på guldvåg. Jag undrar för övrigt om Nietzsches galenskap kan få samma betydelse för framtiden som Jesus korsfästelse haft dom senaste årtusendena. Men detta är en diskussion för en annan tråd en annan dag.
Citera
2019-03-09, 01:27
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Om man antar vibrationer som energin så skulle väl frekvensteori innebära stor risk för att energi kan omvandlas till mörk energi genom frekvensinversion. Då skulle verkligen en sådan yttre kraft behövas för att energin inte skulle försvinna helt. Frågan är vad som kan vara så kraftfullt bara? Kärlek mellan människor? Knappast tillräckligt. En fusionsfabrik. Räcker inte heller. Jag vet inte alls vad det skulle kunna vara.
Det är knappast något skapat av människor som håller ihop elementen va?
Frekvens kan ju absolut påverkas utan att totalt förstöras. Omvandling
Den "mörka" energin verkar dessutom vara mångfaldigt mycket mer. Och besitta en mer övergripande roll i universum.
Vi människor vet egentligen inte speciellt mycket alls, näst intill intet när det kommer till Sanning1.
Men den gällande teorin säger ju att all energi styrs av de Krafter som bosonerna ger upphov till.
Krafterna är OTROLIGT starka. Kraft1 som håller dessa krafter i ordning måste vara över enormt starka.
Vi lyckas styra elektroner med vår tankekraft, tänk den kraft som kontrollerar en boson... 0
Inte bara en heller, utan varenda en i hela universum!
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-09 kl. 02:00.
Citera
2019-03-09, 01:29
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Detta tyckte Nietzsche med, som aspirerade på att bli sitt eget helgons smed, ända tills dess att han blev galen, på riktigt. Men vem vet, det är kanske bara jag som är paranoid och projicerar min egen kontemplativa situation på andras.

Så länge man växer med uppgiften att ta ansvar för gudsordet, ju närmre Gud man kommer, är det ingen fara. Lite som att slutligen finna sig tillrätta i orkanens tysta öga. Då kan det blåsa på i hur höga hastigheter som helst sen, inget kommer ändå till skada.

Men många risker måste man förstås våga ta på vägen, annars hittar man aldrig dit. Andlighet är inget för den räddhågsne som först vill väga sina ord och handlingar på guldvåg. Jag undrar för övrigt om Nietzsches galenskap kan få samma betydelse för framtiden som Jesus korsfästelse haft dom senaste årtusendena. Men detta är en diskussion för en annan tråd en annan dag.
Man måste även försöka ha en sanningsenlig självbild och vara en god människa som sagt..
Att tänka eller tala skadar väl faktiskt ingen? Kanske Ego, men jag tycker ofta att det är det som är vårat problem.
Nietzsche var heller aldrig speciellt lycklig, välgången är också diskutabel..
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-09 kl. 01:48.
Citera
2019-03-09, 01:46
Medlem
EmmyGbrgs avatar
Citat:
Man måste även försöka ha en sanningsenlig självbild och vara en god människa som sagt..
Att tänka eller tala skadar väl faktiskt ingen? Kanske Ego, men jag tycker ofta att det är det som är vårat problem.

Det är just i ens tal, som Ego och ande möts, och vägs mot varandra, om man talar utifrån en andlig uppehållsort = logos. Det är också därför talet är den mest kraftfulla handlingen av alla, som kan råda i årtusenden, långt efter det att alla krig och oförätter har glömts.

En föraning av detta kommer man själv att få den dag man börjar tala med ett logos. Saligheter och straff delas då ut alltefter hur väl man förvaltar gåvan. Men man ska inte vara rädd för att göra fel heller. Straff på vägen har alla fått, och måste få, det ingår i spelets regler. Och salighetens rikedomar lockar ändå mer än alla straff.

Problemet med Nietzsche var att han kanske till sist tog på sig alltför mycket bestraffning i sitt logos, genom att söka mer av denna i samma riktning som han fann den. Men knappast av masokism? Istället för mänsklighetens skull, som Jesus? Testa en ny gräns, öppna en ny epok. Någon måste vara först med att beträda ett nytt territorium, även om det är vildmark.
Citera
2019-03-09, 01:52
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Det är just i ens tal, som Ego och ande möts, och vägs mot varandra, om man talar utifrån en andlig uppehållsort = logos. Det är också därför talet är den mest kraftfulla handlingen av alla, som kan råda i årtusenden, långt efter det att alla krig och oförätter har glömts.

En föraning av detta kommer man själv att få den dag man börjar tala med ett logos. Saligheter och straff delas då ut alltefter hur väl man förvaltar gåvan. Men man ska inte vara rädd för att göra fel heller. Straff på vägen har alla fått, och måste få, det ingår i spelets regler. Och salighetens rikedomar lockar ändå mer än alla straff.

Problemet med Nietzsche var att han kanske till sist tog på sig alltför mycket bestraffning i sitt logos, genom att söka mer av denna i samma riktning som han fann den. Men knappast av masokism? Istället för mänsklighetens skull, som Jesus? Testa en ny gräns, öppna en ny epok. Någon måste vara först med att beträda ett nytt territorium, även om det är vildmark.
Just så!
Talet är Magi och det (information) som allt egentligen består av. Tror jag
Men det är alltid Handling som påverkar verkligheten.
Med det understrukna vill jag instämma extra högt.
Citera
2019-03-09, 01:59
Medlem
BullensKorvs avatar
Citat:
Det är knappast något skapat av människor som håller ihop elementen va?
Frekvens kan ju absolut påverkas utan att totalt förstöras. Omvandling
Den "mörka" energin verkar dessutom vara mångfaldigt mycket mer. Och besitta en mer övergripande roll i universum.
Vi människor vet egentligen inte speciellt mycket alls, näst intill intet när det kommer till Sanning1.
Men den gällande teorin säger ju att all energi styrs av de Krafter som bosonerna ger upphov till.
Krafterna är OTROLIGT starka. Kraft1 som håller dessa krafter i ordning måste vara över enormt starka.
Vi lyckas styra elektroner med vår tankekraft, tänk den kraft som kontrollerar en boson... 0

Nej knappast det, men behövde belysa det då många tror kärlek kan skapa energier i ett new age-kontext. Och fusion i all ära räcker det inte mer än till stjärnors levnad. Jag tror man skulle kunna kalla gravitonen för "svartsjuk" på Higgs bosonen. Kanske bosonernas relationer till varandra orsakar deras enskilda kraftverkan, men är ute på djupt vatten så spekulerar bara. Frågan är om bosoner "vet" vad de har för egenskaper själva eller om de bara reagerar på andra bosoners egenskaper helt ovetande om varför de reagerar som de gör.
Citera
2019-03-09, 02:01
Medlem
EmmyGbrgs avatar
Citat:
Just så!
Talet är Magi och det (information) som allt egentligen består av. Tror jag
Men det är alltid Handling som påverkar verkligheten.
Med det understrukna vill jag instämma extra högt.

Du är inte dum du Det finns dubbeltydigheter i allt här i livet.

Då manar vi till både handlingskraft och ett lyckat logos fortsättningsvis.
Citera
2019-03-09, 02:07
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Nej knappast det, men behövde belysa det då många tror kärlek kan skapa energier i ett new age-kontext. Och fusion i all ära räcker det inte mer än till stjärnors levnad. Jag tror man skulle kunna kalla gravitonen för "svartsjuk" på Higgs bosonen. Kanske bosonernas relationer till varandra orsakar deras enskilda kraftverkan, men är ute på djupt vatten så spekulerar bara. Frågan är om bosoner "vet" vad de har för egenskaper själva eller om de bara reagerar på andra bosoners egenskaper helt ovetande om varför de reagerar som de gör.
Kanske uppger "gravitonen" den tveklöst mäktigaste kraften i det vi kallar universum trots att vi ser den som "svag".
Den ska ju enligt teorin ha "dubbelt spinn", vilket ingen annan partikel har.
Jag är så pass dum att jag inte ens vet om mina celler har medvetande eller ens om jag själv har det?
Kanske spelas mitt liv upp i repris för mig för att jag skall se varför jag blev såhär.
Ibland är livet så fantastiskt att det hela känns som att det är för att påminnas om hur fantastiskt det "var" ändå trots allt lidande och alla plågor.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-09 kl. 02:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in