[quote=FakYuToo|66849479]
Citat:
Ursprungligen postat av
Honey.B.Blue
Varför fortsätta diskussionen, när jag redan har förklarat min vetenskapliga ståndpunkt?
Jag uppgav att min övertygelse bla beror på att energi ej kan skapas eller förstöras, enbart omvandlas eller överföras.
Detta behöver jag ej förtydliga mer eftersom det redan är en energiprincip och det är en enkel meningsbyggnad att förstå.
Energi är grunden för all materia, då atomer utbyter energi vid kombinationer till olika substanser pga förflyttning av atomernas beståndsdelar. Och atomerna själva kan ej ha uppstått ur slumpen, vilka är ett snillrikt system, likt ex. människans DNA. En atom innehåller positiva protoner, neutrala neutroner och negativa elektroner.
Energi är alltså grunden till all materia och liv.
Utifrån det ovan nämnda argumentet, så blir det enklare för mig att bättre förstå att ett gudomligt väsen utav ren energi alltid har existerat och därmed ett svar på varför liv har kunnat uppstå. Slumpen övertygar mig inte, om att energi plötsligt en dag kom till från tomma intet.
Vad vet du öht om atomernas "uppkomst" - så länge du inte vet vad atomer per definition är i ursprunget kan du inte enbart säga dig veta att de över huvud taget har ett ursprung och därtill kan du inte på ett enda sätt påstå dig veta om atomerna fanns långt innan din gud kom in i bilden, så länge du talar om en gud och ger denne guden egenskaper av vilja förmåga kunskaå, så påminner din gud mest om en människa och inte alls en skapare. Atomen kan du däremot inte regissera runt med som det passar!
Detta är betydelsen av hur lite atomfysik geofysik och andra vetenskapliga specialiteters obefintliga samröre med "gudstroendet" , eftersom gudstroendet har en mänsklig individs egenskaper som prototyp för gudens egenskaper, enbart en supervarelse av drömsk karaktär.
Riktigt så flyktigt tunnsådd är inte vetenskaperna, och energiprinciperna agerar olika i olika energifält, t.ex agerar atomer inte inuti din kropp som de agerar utanför din kropp, enbart där.
Elektriciteten i huvudet kan inte bara appliceras enligt ens tycke om hur elektriciteten därför DÄRFÖR agerar i det utomplanetära..
Onödigt att kritisera dig, när du nu avlagt så otroligt naiv föreställning om vad energi är, du bryr dig inte ens, för att säga det igen.
Men ok, du är inte den sista faktaresistenta flashbackaren om jag säger så och ajg har inte heller behov att kverulera med en som finner gud med huvudet cementerat i betong.
Du hade aldrig några bevis - då är det avcheckat, inte värre än så!