2019-03-08, 20:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Alla konspirationsteorier är inte vanföreställningar. En konspirationsteori
behöver inte vara osann utan kan stämma med verkligheten. Men att tro
felaktigt att man är under konstant (polis)övervakning är en kategori av
vanföreställning (vanföreställningarna kan även yttra sig i konspirationsteorier).

När en person med denna typ av vanföreställning blir måltavla för helt vanlig stalking
(flera personer deltar) kommer han/hon tro att de är förföljda av "säkerhetstjänster/polis"
i flera år. När det egentligen handlar om helt vanlig stalking som omfattar hundratals fall
varje år och är känt för att kunna pågå över många år och innefatta nutida teknik som
mobiler, datorer etc.

Finns det några bevisade exempel på personer som blivit utsatta för ”helt vanlig stalking” av många personer deltar?
Och då tänker jag givetvis inte på kändisar eller personer som betett sig direkt olämpligt och gjort sig osams med sina antagonister? Jag vill se exempel på det som talas om i tråden - helt random svenssons som plötsligt börjar stalkas av helt okända grupperingar till synes utan anledning.
Citera
2019-03-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Finns det några bevisade exempel på personer som blivit utsatta för ”helt vanlig stalking” av många personer deltar?
Och då tänker jag givetvis inte på kändisar eller personer som betett sig direkt olämpligt och gjort sig osams med sina antagonister? Jag vill se exempel på det som talas om i tråden - helt random svenssons som plötsligt börjar stalkas av helt okända grupperingar till synes utan anledning.

Varför tror du dom plötsligt börjar stalka en svensson kan ju vara hundra anledningar?
På samma sätt någon stalkar en kändis.
Citera
2019-03-09, 00:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Varför tror du dom plötsligt börjar stalka en svensson kan ju vara hundra anledningar?
På samma sätt någon stalkar en kändis.

Nej, att folk stalkar kändisar beror nog oftast på att de är sinnessjuka och beundrar kändisen ifråga. Men varför skulle en massa människor få för sig att stalka en okänd Svensson?

Snälla, svara på frågan - inte på en massa annat...
Citera
2019-03-09, 00:28
Medlem
Citat:
Nej, att folk stalkar kändisar beror nog oftast på att de är sinnessjuka och beundrar kändisen ifråga. Men varför skulle en massa människor få för sig att stalka en okänd Svensson?

Snälla, svara på frågan - inte på en massa annat...
Dom gillar och översitta människor. Varför tror du bigbrother är populärt. Alla mäniskor sitter och tittar på allt möjligt. Varför skulle dom inte stalka människor när livet är så tråkigt?
Finns hundra anledningar. Samma med mobbing. Vad säger det är okända svessons? Lite by alla snackar skit om alla.
Citera
2019-03-09, 00:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dom gillar och översitta människor. Varför tror du bigbrother är populärt. Alla mäniskor sitter och tittar på allt möjligt. Varför skulle dom inte stalka människor när livet är så tråkigt?
Finns hundra anledningar. Samma med mobbing. Vad säger det är okända svessons? Lite by alla snackar skit om alla.

Du verkar ha missförstått mig - jag försöker igen:

Citera
2019-03-09, 00:50
Medlem
Citat:

Vart har du fått det ifrån att det är helt vanliga svessons?
Och ingen anledning?
Citera
2019-03-09, 00:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vart har du fått det ifrån att det är helt vanliga svessons?
Och ingen anledning?

Från påståenden i tråden av folk som anser sig vara TI's.

Om du anser dig vara en väldigt speciell person som dessutom har retat upp din omgivning genom att begå vidriga brott så blir det ju minst sagt enklare att förstå och tro på att folk kanske håller ett extra öga på dig..
Citera
2019-03-09, 07:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Jag tror jag förstår frågan.

Nej jag har aldrig hört talas om något sådant fall, utom när barn smyger på någon random vuxen på stan som lek. Sånt höll vi på med ibland. Men den leken upphörde ganska omgående.
Citera
2019-03-09, 14:30
Medlem
Citat:
Från påståenden i tråden av folk som anser sig vara TI's.

Om du anser dig vara en väldigt speciell person som dessutom har retat upp din omgivning genom att begå vidriga brott så blir det ju minst sagt enklare att förstå och tro på att folk kanske håller ett extra öga på dig..
Det är det dom är speciella man behöver inte begå vidriga brott bara lite bråkig?

Tror knappast någon startar utan anledning. Ibland när man beskriver sig själv säger man inte hela saningen
Citera
2019-03-09, 14:31
Medlem
Citat:
Det är det dom är speciella man behöver inte begå vidriga brott bara lite bråkig?

Tror knappast någon startar utan anledning. Ibland när man beskriver sig själv säger man inte hela saningen
Hur menar du då?
Citera
2019-03-09, 17:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Men vilka tänker du det är som som ägnar sig åt att förfölja en random person? Ett kompisgäng med bisarra intressen? En hemlig förening? En pedofilring?
Citera
2019-03-09, 20:18
Medlem
RiktigTIs avatar
Det här går i cirklar. Flera användare här har i FLERA ÅR haft en enda agenda: att visa två saker vilka är 1) att det inte finns "bevis" på Org. Gang Stalking & därmed 2) alla som påstår sig vara utsatta här på FB-tråden har vanställningar. Veterligen eller av ignorans gör ni arbetet åt de som organiserar ("handlers") Org. Gang Stalking vilket är att "gaslighta" utsatta - det gör er till de facto "nyttiga idioter" (CIA-term).

För er som vill ha "bevis" lyssna på HELA (hemligt) telefoninspelningen av en PsyOp-agent som hotar en Gang Stalkad journalist: https://youtu.be/wvWCR_Z6wWk

Jag försöker avslöja denna fenomen för vad det EGENTLIGEN är. Det finns många perspektiv & termer för vad "Gang Stalking" är så som; dessa Gang Stalking-termer har jag stött på: Psychological Operation/War (PsyOp, PsyWar), InfoWar, Perception Management, Organized Harassment, Organized Gang/Intimidation Stalking, Organized Crime, Cause Stalking, Contract Stalking, Police Gang Stalking, Group Stalking, Community Based Mobbing, Neighbourhood Watch, Community Policing, Community Harassment/Stalking, Covert Harassment, Gaslighting, Surveillance Role Playing, Street Theatre, Persecution Stalking, Religious Stalking, Sting Operation, Take-Down Operation, Person Of Interest Surveillance, Silent Dagger (Frimurare), Fair Game (Scientology-kyrkan), COINTELPRO (FBI), Zersetzung (Stasi/SSD)
Senast redigerad av RiktigTI 2019-03-09 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in