Citat:
Har bott i en del olika länder och där jag bor nu (Schweiz) verkar enligt mig överlägset bäst, men det är ju inte utan sina brister. Knappast ett ideal-samhälle. Det mesta du skriver brukar jag se som vettigt så det finns risk för att det blir tråkigt, men för all del. Har tänkt på din reaktion lite också. Den kom knappast utan anledning (alltså helt ok).
Ålderssyntheten, min vän
Man ser lika jävla bra på långt håll men allt som kommer nära ansiktet blir helt otydbart. Jag kan idag känna att detaljer är mer och mer ovidkommande, i det långa loppet kommer ändå förnuft och sans att visa sig oövervinnerligt. Mitt tålamod när jag försöker skriva typ det här utan läsglasögon är faktiskt långt mycket större än för några år sedan då mina ögon började svika mig för första gången. Och då såg jag alls inte lika dåligt på nära håll som jag gör nu.
Någonting jag läst om i bibeln att Jesus sagt, är att saliga äro de saktmodiga ty de skola besitta världen. Samtidigt kan man inte urskulda inaktivitet med att man är saktmodig. Jesus själv lät ju sig spikas upp på ett kors för att framföra sitt budskap. Jag är absolut inte religiös men det var ett effektivt sätt att göra en poäng.
Jag vill med det säga att om man tycker och tänker något impopulärt, typ som att feminismen idag är ren ondska, får man sannolikt finna sig i att bära en törnekrona. Och det är väl inte många som är beredda att göra det, vilket man iof kan förstå. De har munnar att mätta. Därigenom kan jag också tycka att de som enbart gnäller utan att faktiskt i praktiken göra något åt saken lika gärna kunde hålla käften.
Som avslutning, i lika mått tillbaka. Du skriver också för det mesta vettigt. Trevligt fredagsmys och god helg på dig.