2019-03-08, 21:31
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Har bott i en del olika länder och där jag bor nu (Schweiz) verkar enligt mig överlägset bäst, men det är ju inte utan sina brister. Knappast ett ideal-samhälle. Det mesta du skriver brukar jag se som vettigt så det finns risk för att det blir tråkigt, men för all del. Har tänkt på din reaktion lite också. Den kom knappast utan anledning (alltså helt ok).

Ålderssyntheten, min vän
Man ser lika jävla bra på långt håll men allt som kommer nära ansiktet blir helt otydbart. Jag kan idag känna att detaljer är mer och mer ovidkommande, i det långa loppet kommer ändå förnuft och sans att visa sig oövervinnerligt. Mitt tålamod när jag försöker skriva typ det här utan läsglasögon är faktiskt långt mycket större än för några år sedan då mina ögon började svika mig för första gången. Och då såg jag alls inte lika dåligt på nära håll som jag gör nu.

Någonting jag läst om i bibeln att Jesus sagt, är att saliga äro de saktmodiga ty de skola besitta världen. Samtidigt kan man inte urskulda inaktivitet med att man är saktmodig. Jesus själv lät ju sig spikas upp på ett kors för att framföra sitt budskap. Jag är absolut inte religiös men det var ett effektivt sätt att göra en poäng.
Jag vill med det säga att om man tycker och tänker något impopulärt, typ som att feminismen idag är ren ondska, får man sannolikt finna sig i att bära en törnekrona. Och det är väl inte många som är beredda att göra det, vilket man iof kan förstå. De har munnar att mätta. Därigenom kan jag också tycka att de som enbart gnäller utan att faktiskt i praktiken göra något åt saken lika gärna kunde hålla käften.
Som avslutning, i lika mått tillbaka. Du skriver också för det mesta vettigt. Trevligt fredagsmys och god helg på dig.
Citera
2019-03-08, 22:00
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ålderssyntheten, min vän
Man ser lika jävla bra på långt håll men allt som kommer nära ansiktet blir helt otydbart. Jag kan idag känna att detaljer är mer och mer ovidkommande, i det långa loppet kommer ändå förnuft och sans att visa sig oövervinnerligt. Mitt tålamod när jag försöker skriva typ det här utan läsglasögon är faktiskt långt mycket större än för några år sedan då mina ögon började svika mig för första gången. Och då såg jag alls inte lika dåligt på nära håll som jag gör nu.

Någonting jag läst om i bibeln att Jesus sagt, är att saliga äro de saktmodiga ty de skola besitta världen. Samtidigt kan man inte urskulda inaktivitet med att man är saktmodig. Jesus själv lät ju sig spikas upp på ett kors för att framföra sitt budskap. Jag är absolut inte religiös men det var ett effektivt sätt att göra en poäng.
Jag vill med det säga att om man tycker och tänker något impopulärt, typ som att feminismen idag är ren ondska, får man sannolikt finna sig i att bära en törnekrona. Och det är väl inte många som är beredda att göra det, vilket man iof kan förstå. De har munnar att mätta. Därigenom kan jag också tycka att de som enbart gnäller utan att faktiskt i praktiken göra något åt saken lika gärna kunde hålla käften.
Som avslutning, i lika mått tillbaka. Du skriver också för det mesta vettigt. Trevligt fredagsmys och god helg på dig.

Ändå blev det tvärt om... de saktmodiga ses inte med blida ögon, de har ingen makt, de körs konstant över av de driftiga, de gynnas inte av teknikutvecklingen heller....
Senast redigerad av Pungtering 2019-03-08 kl. 22:37.
Citera
2019-03-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Trevligt fredagsmys och god helg på dig.
Det samma. Är ju lite OT för tråden, men kommer ihåg att jag irriterade mig på Pär Ström och tyckte att han var gnällig. Han ger dock mersmak (som ett bra vin?), så det kanske har påverkat mig. Får skriva mer om jag kommer på något vettigt.
Citera
2019-03-09, 00:00
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Läs tidigare inlägg, du hittar ett och annat.

Nej, orkar inte..
Citera
2019-03-09, 00:03
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattarungen
Det beror på. Om mannen inte skadar kvinnan, utan bara har sex med henne, mjukt och fint och våldtäktsmannen är en MAN, inte en gubbe och kvinnan är myndig då är det inte så farligt.

....
Citera
2019-03-09, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
....

Utveckla gärna dina synpunkter.
Citera
2019-03-09, 08:45
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.

Begreppet våldtäkt är väldigt urvattnat idag, och ansvaret för detta vilar på krigiska feminister. Våldtäkt kan vara allt ifrån gruppvåldtäkt i en park till att någon full kille för upp ett finger i könet på någon. En gruppvåldtäkt i en park riskerar att ge psykiska och fysiska trauman för resten av livet, medan ett finger i könet inte alltid behöver vara traumatiserande. Man måste komma ihåg att för att göra barn, för att föra människosläktet vidare, så är det vanligaste sättet fortfarande penetrering med en erigerad penis i slidan. Men i samhällets ögon är äcklet som förde upp ett finger lika ond som gruppvåldtäktsmannen. Han får skaka galler i 18 månader, medan gruppvåldtäktsmannen får skaka galler i tre år. Det saknas nyanser och rationellt tänkande.
Citera
2019-03-09, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattarungen

För kvinnor är en våldtäkt lika obehaglig oavsett om hon får en hand på ett knä eller blir gruppvåldtagen av fem feta svettiga lastbilschaffisar i fem timmar. Båda anses lika "förfärliga".

Ja, det är ju känslan för stunden som som styr.

Tycker att man får acceptera att någon kan råka titta på dn, utan att det ska vara så farligt.
Citera
2019-03-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du kanske ska läsa lagtexten som du hänvisade till igen. Och igen och igen och igen. Du kanske lyckas komma på det.

Edit: förlåt, det var Dolche ser jag nu.

Du resonerar som en våldtäktsman.

Topic skulle kanske ha varit "Ni kvinnor som...".
Citera
2019-03-09, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche

Jaha, skulle lagtexten vara formulerad av våldtäkrsmän tänker du?
Citera
2019-03-09, 12:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche

Den enda i tråden som har erkänt en våldtäkt är föga förvånande också en kvinna så frågan bör definitivt riktas till kvinnor, varför tar ni det inte på allvar?

Ipsi däremot har visserligen inte erkänt någon våldtäkt men hon förnekar att olika typer av våldtäkter är just våldtäkter och även hon bör därför svara på frågan varför det som lagen klassar som våldtäkt inte enligt henne är det.

Sedan är kvinnor också generellt sett stora förespråkare av import av våldtäktsbenägna personer, även det visar att de inte tycker våldtäkter är så farligt.
Citera
2019-03-09, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Den enda i tråden som har erkänt en våldtäkt är föga förvånande också en kvinna så frågan bör definitivt riktas till kvinnor, varför tar ni det inte på allvar?

Ipsi däremot har visserligen inte erkänt någon våldtäkt men hon förnekar att olika typer av våldtäkter är just våldtäkter och även hon bör därför svara på frågan varför det som lagen klassar som våldtäkt inte enligt henne är det.

Sedan är kvinnor också generellt sett stora förespråkare av import av våldtäktsbenägna personer, även det visar att de inte tycker våldtäkter är så farligt.
Fast det är ju du som har svårt att förstå lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in