Citat:
Ursprungligen postat av
Endryt
Man kan tycka att det borde ha slunkit ut något fysiskt bevis ja. Vad som försvårade kan vara;
1. Enbart en städerska hade tillgång till MJs sovrum. Dörren kunde bara öppnas från insidan om han var i rummet. Utanför satt en knapplås-anordning. Enbart en städerska hade tillgång till koden och hade rätt att gå in i rummet "bara när MJ inte var där".
2. MJ satte upp ljudspel som "fövarnade" när någon var på väg mot hans rum
3. MJ satte upp kamera utanför sovrummet.
4. Övergreppen skedde oftast på undangömda platser. Safechuck berättar om hur de hade sex inne i garderoberna, i avlägsna "guest units" på egendomen osv...
5. Alla anställda skrev på kontrakt gällande total sekretess och tystnadsplikt. En bild på MJ och en pojke hade såklart genererat åtskilliga miljoner från media. Men den anställde hade i sin tur blivit stämd upp över öronen av MJ. I slutändan hade en bild såld till media inte lönat sig.
Ett fysiskt bevis som tex runktrasa skulle ju inte kunna bevisa ett skit. "Vi hittade en trasa med MJs sperma på i MJs badrum". Jaha, och? Det bevisar ju absolut ingenting.
De anställda valde att blunda. De valde att tiga. Dels av rädsla för att bli stämda, och dels för att det var det mest praktiska. Hade de sagt något hade det inneburit att ett helvete hade brutit lös. De hade förlorat sina jobb och försörjning. De hade förlorat "statusen" i att jobba för MJ och Neverland. De hade förlorat alla privilegier som jobbet innebar. Då var det lättast och smidigast att hålla tyst.
Att de anställda valde att blunda och hålla tyst tror jag även handlar mycket om att de såg att pojkarna inte "for illa" så att säga. Pojkarna ville vara där 24/7. De var glada, nöjda. Pojkarna älskade MJ. Hade pojkarna gråtit, beklagat sig osv tror jag att de anställda hade varit mer benägna att anmäla eller skaffa bevis.
Vad gäller föräldrarna tycker jag att det framgår med all tydlighet i protokollen från domstolen att de såg en chans till ett bra liv för pojkarna. MJ sponsrade skolor, utbildningar, hus, bilar - u name it! En av mammorna berättar i förhör att hon trodde att sonen var gay och att det inte skulle göra något om MJ och sonen hade sex. "Vår son och vår familj har fått 20-100 miljoner av MJ. MJ ger oss möjlighet att få ett fantastiskt liv." Jag tror att många av föräldrarna kände att lite oralsex mellan MJ och deras pojke var ett pris man var villiga att betala. Inge av pojkarna klagade. Ingen av pojkarna var ledsna eller beklagade sig. Tvärtom; de älskade MJ och ville umgås med honom så mycket de bara fick. Det gjorde det än lättare för föräldrarna att blunda.
Ett fysiskt bevis behöver inte vara en runktrasa, men om han hade sexuellt umgänge med pojkar så måste underkläder, sängkläder blivit nerkladdat med dna från både MJ och pojkarna, tänk klänningen som fällde Bill Clinton.
Det är märkligt att alla anställda på neverland under decennier aldrig lyckades få fram ett hårt bevis i form av, bild, ljud, sperma osv osv
Det är anmärkningsvärt att en opiatmissbrukande pedofil lyckas hålla skenet uppe utan snedsteg och tabbar.
Om man ska dra det ett steg längre så är det förståeligt att han var väldigt noga med sin privata sfär, en sådan megastjärna med operationer och skevt utseende ville nog kunna vara ifred utan att bli påkommen naken osv.
Så när det gäller varningssystem kring badrum/sovrum skiljer det sig säkert inte från andra superstjärnor med paparazzi efter sig.
Återigen jag tror inte MJ var oskyldig, ingen vuxen man umgås på ett sådant sätt med pojkar utan att något är jävligt fel, men det finns bara snack som backar upp allt, och det spelar ingen roll om det är AT i badtunnan eller MJ på neverland, snacket måste backas upp med hårda bevis