2019-03-08, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Yes. Bra. Mitt fel som inte läste tillräckligt många inlägg bakåt och inte såg det om boxadressen.

Notera att "boxadressen" mycket väl kan ha varit en vanligt postlåda eller knuten till ett hyreslägenhetsområde. "Postboxar" i stan och ute "på landet" fungerade inte riktigt likadant förr. Jag är själv uppvuxen med "boxadress" fast det i själva verket var en helt vanligt postlåda vid vägkanten, men på den tiden saknades ett system så att alla hus hade gatuadress och nummer. Var väl inte förrän senare delen av 90-talet alla hus fick mer exakta adresser om jag minns rätt. Och var väl ungefär då man även bytte namn på mängder av gator som hette likadant. (T ex alla dessa "Billdals xxxväg" hette ju förr bara "xxxvägen" men fick prefixet "Billdals" i samband med "adressrevolutionen"). Rätta mig gärna om jag har fel på årtal/årtionde och detta var före 1993, för då saknar det helt betydelse här.

Billdals kyrka invigdes inte förrän 1992, förresten. Så fram tills dess tillhörde faktiskt folk från Billdal Släps församling och Släps kyrka. Trots att den ligger över en mil från Billdal.
Finns boxar i butiker som förut fanns på postkontoren . Vet flera som hade det förr.. mindre vanligt idag .. kostar extra..
Citera
2019-03-08, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Finns boxar i butiker som förut fanns på postkontoren . Vet flera som hade det förr.. mindre vanligt idag .. kostar extra..

Det var fyrsiffriga postlådenummer i hela kba förr .. boxar fanns på postkontoren för dom som ville hämta sin post själv ..
Citera
2019-03-08, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Vart greps han? Adress?

Bodde han fram tills idag på sparrgrensgatan 10?
Jag gissar på tredje fd frun som han bodde med i fjärås .hon Bor kvar nånstans där med barnen och det var där han greps ..
Citera
2019-03-08, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HWG
Här är farmoderns historia:

Hilma Leontina Karlsson
Blev 73 år.
Far:
18 018 Carl Gustav Carlsson Berg (1833 - 1911)
Mor:
19 019 Anna Charlotta Hagberg (1849 - 1913)

Född:
1888-09-14 Släp (N)
Bosatt:
1890 Släp (N),5 Kyvik
Bosatt:
1900 Släp (N),5 Kyvik
Bosatt:
1907 Släp (N),5 Kyvik
Bosatt:
1950 Göteborg,Härlanda
Död:
1962-04-04 Göteborg,Härlanda

Äktenskap med Erik Anders Eriksson (1891 - 1971)

Vigsel:
1917-06-23

Barn:
Åke Evert Eriksson (1920 - 1998)

Personhistoria

1888 Födelse 1888-09-14 Släp (N).
1890 Bosatt 1890 Släp (N),5 Kyvik.
1891 3 år Maken Erik Anders Eriksson föds 1891-11-25 Helgesta (D).
1891 3 år Brodern Gustaf Emil Karlsson föds 1891-12-04 Släp (N).
1900 Bosatt 1900 Släp (N),5 Kyvik.
1907 Bosatt 1907 Släp (N),5 Kyvik.
1911 22 år Fadern 18 018 Carl Gustav Carlsson Berg dör 1911-07-22 Släp (N),5 Kyvik.
1913 24 år Modern 19 019 Anna Charlotta Hagberg dör 1913-04-27 Släp (N),Bukärr Ålderdomshemmet.
1917 28 år Vigsel Erik Anders Eriksson 1917-06-23.
1920 31 år Sonen Åke Evert Eriksson föds 1920-01-08 Göteborg,Annedal.
1933 44 år Systern Hilda Charlotta Karlsson dör 1933-06-02 Göteborgs Karl-Johan.
1943 54 år Brodern Carl Josua Karlsson dör 1943-09-12 Göteborg,Björlanda.
1950 Bosatt 1950 Göteborg,Härlanda.
1951 62 år Systern 9 009 Augusta Josefina Karlsson dör 1951-09-03 Göteborg,Masthugget.
1962 73 år Död 1962-04-04 Göteborg,Härlanda.

Rimligen finns väl nåt släktförhållande kvar mellan AE och Kyvik..?
Hilmas väg kanske..
Citera
2019-03-08, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
... orkar inte, läste just hans badoo-annons som en av FB:s web-begåvningar hittat: " Barnen är
väldigt snälla kanske för att de är delvis asiater, jag vet inte. "

AE framstår som en, jag vet knappt vad jag skall kalla det, äkta psykopat. Han förminskar eller reducerar eller omvandlar sina tre små barn till ett slags etniska objekt. Tre små ting som han kallar "snälla". Som souvenirer man köper i en flygplats-shop.

Galet obehagligt. Vilken relation hade han till sin fru?

Reagerade också starkt på den meningen. Obehagligt.

Men förutom den är det liksom inget i annonsen som flaggar för vilken galning han är. Vilket är otäckt i sig.

Och vad gör han om barnen inte är snälla. Skendränker dem? Psykiskt misshandlar dem? Tar ut frustrationerna genom att krossa skallen på och våldföra sig på random jämnårigt barn? Eller beställer streamade live-övergrepp på barn i ngt fattigt land?

Tack och lov att denna tickande bomb är gripen.
Citera
2019-03-08, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Du skrev följande: "AE kan man göra vad fan som helst med i detta fall påstår jag"
Källa:

Det tolkar jag som att du menar att man i princip kan skippa rättegången, och låsa in honom direkt.

Det är klart att det skulle kunna finnas något som gör att han frångår ansvar för våldtäkten, det finns nämligen något som kallas för "förmildrande omständigheter" i svensk lag. I vissa andra länder har människor tom frångått ansvar för mord, pga tex somnambulism:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Homicidal_sleepwalking

Och läs här också:

"In some cases, a medical diagnosis of sexsomnia has been used as a criminal defense in court for alleged sexual assault and rape cases."
Källa: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sleep_sex

Vi får se hur fallet utvecklar sig.

När du och andra är så överdrivet säkra på att han är ett monster, så är det naturligt att andra försvarar honom.

Försökte du spela smart eller spela Allan med det där? Sexsomnia? Så han skulle ha gått i sömnen till cykelvägen i fråga, stoppat flickan i sömnen, släpat in henne i skogen och utfört de bestialiska handlingarna i sömnen?

Antingen så har du sett för många amerikanska kriminalserier eller så drygar du dig bara.
Citera
2019-03-08, 07:23
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Reagerade också starkt på den meningen. Obehagligt.

Men förutom den är det liksom inget i annonsen som flaggar för vilken galning han är. Vilket är otäckt i sig.

Och vad gör han om barnen inte är snälla. Skendränker dem? Psykiskt misshandlar dem? Tar ut frustrationerna genom att krossa skallen på och våldföra sig på random jämnårigt barn? Eller beställer streamade live-övergrepp på barn i ngt fattigt land?

Tack och lov att denna tickande bomb är gripen.
Han är inte en "tickande bomb" som "tack och lov" greps. Vi vet att fanskapet exploderade 1995 och frågan är om han även exploderade innan och efter 1995?
Citera
2019-03-08, 07:54
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sannolikt innebär just det. Om denna snubbe nu är spårad säkert till DNA och det är ett snarlikt fall precis i närheten. Ingen vet förutom GM och han verkar inte vara typen att erkänna så polisen får väl försöka pressa detta utav honom så de med 100% vet att det var han eller ej. Möjligen har de tom bevis så även om han nekar kan man åtala honom för detta med.
I just detta fallet så har faktiskt polisen ett guldläge som jag är övertygad om kommer att nyttjas till fullo.
Fanskapet sitter där han sitter. En matchning med DNA som hittades i i flickans söndertrasade vagina.

För varje häktningsförhandling så räcker det med att åklagaren "viftar" med DNA-analyserna och så sitter han där.

Det ger polisen möjligheten att i lugn och ro undersöka om fanskapet kan vara skyldig till andra överfall, försvinnanden, etc. Samt, utredningen kan i lugn och ro bygga på ytterligare brott vad det gäller överfallet på den 8-åriga flickan utan att de behöver lägga fram saken vid häktningsförhandlingar.

Som jag tidigare noterade i tråden, den kloka flickan hade sinnesnärvaro att spela död för att avbryta våldet och det fungerade.
Det i sig ger en indikation på att mannen hade för avsikt att ta död på flickan. Något som "trumfar" ett eventuellt likgiltighetsuppsåt.
Citera
2019-03-08, 08:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Det är klart att det skulle kunna finnas något som gör att han frångår ansvar för våldtäkten, det finns något som kallas för "förmildrande omständigheter" i svensk lag. I vissa andra länder har människor tom frångått ansvar för mord, pga tex somnambulism:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Homicidal_sleepwalking
Och läs här också:
"In some cases, a medical diagnosis of sexsomniahas been used as a criminal defense in court for alleged sexual assault and rape cases."
Källahttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Sleep_sex

Vi får se hur fallet utvecklar sig.

När du och andra är så överdrivet säkra på att han är ett monster, så är det naturligt att andra försvarar honom.

Nu får du väl ända ta och ge dig.
Dina förklaringar där den ena är dummare eller värre än den andra. Från psykos nu till sömngång och sovsex. Utomhus, mitt på ljusa dagen, en särdeles regnig sådan då man inte sätter sig eller lägger sig ner och slumrar till nånstans???

Vad är din egentliga agenda?
Att debattera? Försök då hålla dig till realistiska sammanhang.
Hittills har du dessvärre framstått som en av de, om inte den, mest oseriösa skribenten i tråden.
Ditt tidigare prat om barnets eventuella klädsels inverkande var häpnadsväckande imbecillt och osmakligt.

Ska du bara trolla så vänligen gör det i en annan tråd. Betänk att detta är ett allvarligt brott mot ett värnlöst barn, en särledes grov våldtäkt där det även finns grovt våld med inslag av likgiltighet för hennes överlevnad.

Jag tror inte att en publicerad bild på AE här i tråden omkullkastar en identifiering av andra eventuella offer. Större delen av Sveriges befolkning är inte här inne och läser. Naturligtvis har en bild i en tidning eller nyhetssajt såklart en mycket större genomslagskraft.

Många av oss hänger här varje dag, men jag har mååånga bekanta som aldrig besöker forumet, några har inte ens känt till det.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-03-08 kl. 08:13.
Citera
2019-03-08, 08:30
Medlem
Kan någon förklara varför misstanken inte även rör mordförsök. Att genom en cykelhjälm spräcka skallbenet på en 8-åring borde väl rubriceras som detta..?
Citera
2019-03-08, 08:32
Medlem
HWGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Hilmas väg kanske..
Östra Kyviksvägen
Citera
2019-03-08, 08:33
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Spräckt skalle borde kunna räknas som livsfarligt våld. Och är väl en viktig anledning till att häktningen är för grov våldtäkt.

Så lär det vara. Det och att hon var åtta år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in