2019-03-07, 18:43
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja då var han ju redan höggradigt misstänkt, han hade innan fyndet gripits och anhållits.

Tack. Det börjar bli svårt att minnas den tidiga kronologin.
Citera
2019-03-07, 18:46
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det där köper jag, det ser ut som min teori om att hon har skyndat efter
någon som hon verkligen bryr sig om.
Det tycker jag är den bästa teorin om hur hon hamnade vid planket utan
en massa skrik och stökande på vägen dit.

Ja då stämmer ju det där som vittnen påpekat ; att en kvinna och en man samtalade ; promenerandes utmed husraderna ....

Men borde hon inte ha avvägt att vända åter i slutet utav gatan , kan man undra ? Utifrån olåst dörr osv. ?

Eller kan det vara då det hände ; att hon blev fasthållen pga att hon ville vända åter för att se till att ingen obehörig slank in till födelsedagsbarnet ( vanlig föräldraomsorg omkring hus , hem och anhöriga ) .

Och att hon kanske kände att det var färdigtalat om Norgeresans vara eller icke vara , hon skulle med dit , det var hennes beslut och det stod hon fast vid , antar jag . (Spekulation)

Vad hände sen ? ?
Senast redigerad av landbandy 2019-03-07 kl. 18:57.
Citera
2019-03-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja då stämmer ju det där som vittnen påpekat ; att en kvinna och en man samtalade ; promenerandes utmed husraderna ....

Men borde hon inte ha avvägt att vända åter i slutet utav gatan , kan man undra ? Utifrån olåst dörr osv. ?

Uti från det lilla vi vet så är det nästan omöjligt å få alla
bitar på plats.
Det blir massa gissningar.
Citera
2019-03-07, 19:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Uti från det lilla vi vet så är det nästan omöjligt å få alla
bitar på plats.
Det blir massa gissningar.

Ja , det är ju det som gör att man undrar om det någonsin kommer fram vad som hände ?
Citera
2019-03-07, 19:12
Medlem
Citat:

Eller kan det vara då det hände ; att hon blev fasthållen pga att hon ville vända åter för att se till att ingen obehörig slank in till födelsedagsbarnet ( vanlig föräldraomsorg omkring hus , hem och anhöriga ) .

Och att hon kanske kände att det var färdigtalat om Norgeresans vara eller icke vara , hon skulle med dit , det var hennes beslut och det stod hon fast vid , antar jag . (Spekulation)

Vad hände sen ? ?

Om du tar bort Norgeresan, blir det då lättare att måla en bild av händelsen?
Då menar jag Norgeresa i kombination med påstått svartsjukedrama.
Citera
2019-03-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chica16
Jag antar att detta inlägg var ett skämt ifrån dig, då en spårhund i letandet efter LW mest sannolikt skulle vara slöseri med tid och skattebetalarnas pengar?
Välkommen till tråden, alltid skoj att bli förärad ett förstainlägg, tack!

OnT: Ja, ett ironiskt [försök till] skämt.
Fast det inlägget är ju ett sorts nålstick riktat till Örebropolisen, så särskilt skämtsamt skall det inte uppfattas.
Nu vill jag inte dra igång den långa, tidigare förda diskussionen igen om varför det kan vara svårt för en lekman att förstå varför en hund i Polisens tjänst kan hitta kroppsdelar tillhörande en svensk, kvinnlig journalist på kanske 30 meters djup på havets botten, men inte kunna spåra hur en trebarnsmamma i Nya Hjärsta rört sig från sin olåsta ytterdörr till ett plank mindre än 150 meter bort.
Men.
Om du, utan att riskera gå OffT, på ett enkelt och begripligt vis kan förklara det där för mig och resten av tråden..
..so by all means, be my guest!
Citera
2019-03-07, 19:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Om inte robust så åtminstone en mycket bra förklaring till det eventuella blodet måste han haft, med betoning på just "eventuella". Det cirkulerade i tidernas begynnelse uppgifter om "blodiga kläder" som sedan dementerats, om jag förstått det rätt.

Fast är det inte så att det är ÅK uppgift att bevisa att en misstänkt är skyldig och att visa att bevisen är hållbara?

Inte tvärtom, att en misstänkt ska visa att h*n är oskyldig och att bevisen inte håller?

Naturligtvis kan ju som i det här fallet (om det nu stämmer det som EGT skrivit att han har lämnat en förklaring till varför det eventuellt kan finnas blod i SDs hus) finnas en förklaring som är rimlig. Typ att man skurit sig på fingret när man skar lök, eller att man fått näsblod.

Men säg att man är oskyldig, och man inte har en blekaste aning om hur blodet kommit dit. Det kan ha hänt när man inte tittade, gick på toa eller man kan ha glömt det. Den misstänkta inte har någon förklaring till hur blodet kan ha hamnat där.

Då måste det ändå vara upp till ÅK att visa att det är ett bevis som kan ha någon slags dignitet?

Återkommer till Tova och Billy.
Där fann man som sagt Tovas blod på en köksstol, men i rättegången tog man aldrig upp det, även om det fanns med i FUP. Jag förmodar att det inte gick att bevisa att det kom från mordtillfället.
Citera
2019-03-07, 19:29
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Om du tar bort Norgeresan, blir det då lättare att måla en bild av händelsen?
Då menar jag Norgeresa i kombination med påstått svartsjukedrama.

Har lite svårt att ta bort den eftersom det enligt polisen hade sänts en hel del sms ifrån SD om att han ogillade att hon skulle fara dit . Han insisterade på att hon skulle avstå resan .Så det är svårt att inte ta med den i händelseförloppet .?
Citera
2019-03-07, 19:34
Medlem
Citat:
Har lite svårt att ta bort den eftersom det enligt polisen hade sänts en hel del sms ifrån SD om att han ogillade att hon skulle fara dit . Han insisterade på att hon skulle avstå resan .Så det är svårt att inte ta med den i händelseförloppet .?
Vah?!
Det här har jag missat.
Har Polisen berättat om såna sms?
Bara till dig?
Citera
2019-03-07, 19:36
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vah?!
Det här har jag missat.
Har Polisen berättat om såna sms?
Bara till dig?

Nej . Det har stått i tidningen .
Citera
2019-03-07, 19:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Det var helt nya uppgifter. Källa?
Citera
2019-03-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du är inte i närheten av att vara någon av dem som insinuerat något om TM. Du svarade på en fråga och jag hakade på diskussionen genom att citera ditt inlägg. Det var alltså inte för att argumentera mot dig eller något du skrivit egentligen.

Jag tycker det är skillnad på att kritisera polisen och åklagaren för att utredningen inte går framåt. Dessutom är "polisen" ett brett begrepp där identiteter inte röjs, så ingens namn och anseende i sin yrkesutövning besudlas.
Det är en helt annan sak att namnge någon och anklaga honom för att bryta mot lagen. Du kan inte mena att det här ens skulle vara jämförbart med att kritisera en myndighet och åklagare (som här görs med all rätt dessutom då en mördare är fri efter snart 1 år).

Sedan förstår jag inte vad mina klienter eller annat i mitt liv har med saken att göra. Håll dig till ämnet och parterna i den istället.

Ok. Ska försöka hålla tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok ☹ jag anklagade dig inte för det. Jag inser att det ser så ut från din sida. Men det var alltså bara att ditt inlägg var det sista i ämnet om TM och jag hakade på det för att också diskutera.
Jag tyckte det var tidigare inlägg innan ditt som kändes insinuanta mot TM.

Ja nog uttryckte du dig i aningen anklagande form: "Ni inser väl att med era insinuationer så kanske en del människor börjar titta snett på TM också? Jag tycker det får vara nog med alla spekulationer här nu som eventuellt kan förstöra oskyldiga människors liv."

Svårt att veta att man inte inkluderades av ditt "Ni".
Men nu vet jag ju hur du menade så det kan släppas.

Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Tack. Det börjar bli svårt att minnas den tidiga kronologin.

Ja det var ju ett tag sen LW mördades så minnet avs initiala detaljer börjar nog svikta lite till mans, kvinns och hens. Och inget åtal i sikte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in