2019-03-06, 02:14
Medlem
Svar från Banggood.

Dear Customer,

Thank you for your e-mail.

We would like to inform you that you will not be charged with import duties if your order meet the following demands:

1. All orders is shipped with Priority Direct Mail/EU priority line to Sweden(they are the same on customs issue)

2. Orders shipped to Sweden with European Railway Direct Mail from CN or HK warehouse.

3. Orders shipped to Sweden with Electric Vehicle Direct Mail from CN or HK warehouse.

For further information, please do not hesitate to contact us.
Citera
2019-03-06, 04:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Aha. Har klarat mig från avgiften från Banggood, finfina bakgrejer där
Längesedan jag beställt därifrån, det har kanske ändrats sedan sist.
Dom har en hel del trevliga... labratoriesaker... i glas också. Jag har en beställning på ingång och jag är fullständigt övertygad om att det kommer att gå hur fint som helst.
Citera
2019-03-06, 11:34
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom har en hel del trevliga... labratoriesaker... i glas också. Jag har en beställning på ingång och jag är fullständigt övertygad om att det kommer att gå hur fint som helst.

Vågar man verkligen beställa något i glas från Kina och låta PostMORD ha något med ömtåliga saker att göra? Hoppas du får glädje av dina... leksaker...

Har två beställningar jag väntar på fortfarande, det ena är en ögonskugga jag beställde 23:e december, har ännu inte dykt upp, förvisso var den inte så dyr, och den påstås befinna sig i landet, aja, är väl bara att vänta...

Vore bättre att hela summan presenteras redan när man lägger varan i korgen.
Kanske svårt för kinesländerna att lägga på momsen redan vid beställning, fast vad vet jag
Citera
2019-03-06, 11:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vågar man verkligen beställa något i glas från Kina och låta PostMORD ha något med ömtåliga saker att göra? Hoppas du får glädje av dina... leksaker...

Har två beställningar jag väntar på fortfarande, det ena är en ögonskugga jag beställde 23:e december, har ännu inte dykt upp, förvisso var den inte så dyr, och den påstås befinna sig i landet, aja, är väl bara att vänta...

Kanske svårt för kinesländerna att lägga på momsen redan vid beställning, fast vad vet jag
Jag vet faktiskt inte, har inte vågat beställa än så länge. Har för tillfället ingen praktisk nytta av labratorieföremål. Men jag har köpt lite mer leksakiga leksaker och går det som det brukar så borde dom var här till helgen.

Vänta lite, vad? Från Banggood? Tog du gratisfrakten då eller? Kollade mina senaste beställningar och dom ligger på 14 dagar. Tio arbetsdagar som bäst.

Man kan ju inte presentera en totalsumma innan man har bestämt sig för fraktalternativ.
Citera
2019-03-06, 16:26
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

tycker efter att ha handlat så många år alla möjliga grejer från kina så har aldrig nåt gått sönder i frakten, dom packar oftast rätt ok, så jag tror även litet sketet smink ska nog inte vara några problem såvida dom inte har slarvat helt med paketet...

hoppas du får glädje av din ögonskugga
Citera
2019-03-06, 16:31
Medlem
s-täljes avatar
Kan någon förklara för mej Var för postnörd byter tracking nr efter man har bet moms och avgift?
man har nr från avsändare! men när kolla appen står det väntar elotronik förhandinfo?
fick hem packet hämta posten Inte samma nr!?????
Hur svårt ska det vara?
samt att lev på tid efter bet moms/avgift?????
ska det behöva ta ca 14 dagar ank sverige???
När best från exp UK tar det ca 4 dagar
övriga europa ca 5 dagar
Då har man spår hela vägen och lev på tid!
Citera
2019-03-07, 16:19
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Nej, ingen PN avift med.

Det är moms, + att wish tar en avgift för momsdeklareringen.

Jag läste tidigare här i tråden att PN skulle ta ut en liten avgift. Det är PN som tagit fram systemet för momsning. Dock har ingen annan en Wish nappat på deras lösning.

Tycker att det borde redovisas mer tydligt vad som är moms, vad som är avgift och hur mycket Wish/säljaren tar för portot.
Citera
2019-03-07, 16:21
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tälje
Kan någon förklara för mej Var för postnörd byter tracking nr efter man har bet moms och avgift?
man har nr från avsändare! men när kolla appen står det väntar elotronik förhandinfo?
fick hem packet hämta posten Inte samma nr!?????
Hur svårt ska det vara?
samt att lev på tid efter bet moms/avgift?????
ska det behöva ta ca 14 dagar ank sverige???
När best från exp UK tar det ca 4 dagar
övriga europa ca 5 dagar
Då har man spår hela vägen och lev på tid!

PostNords system är inte kompatibelt med det kinesiska.
Citera
2019-03-07, 16:36
Medlem
Zeta9s avatar
Kan någon förklara ur det funkar med Klarna och Wish? Deras info är motsägelsefull. Jag väljer betala efter 14 dagar i kassan, vilket inte kostar något extra. Det står även betala i april nu, vilket kostar 39 kronor extra. Det blir mycket för en billig vara.

När jag får fakturan från Klarna via mail (kan ta några dagar beroende på hur fort ordern expedieras) står det t ex förfallodatum 1 maj, alltså inte 14 dagar som jag har valt. Jag antar att det beror på att leveranserna från Kina tar längre tid. Fast jag är inte säker att de inte debiterar extra avgifter i alla fall. När är det meningen att man ska betala? När säljaren skickat varan eller när man har fått den?

Klarna/Nordea är lite luriga. Nordea har tidigare lurat mig betala ränta på kreditkortsköp trots att jag inte har haft behov av längre betalningstid. Deras information hur mycket jag skulle betala i slutet av månaden var medvetet otydlig. De har fått kritik från Konsumentverket och måste nu lämna tydligare info.

Beställer man från en svensk internetbutik så vet man vad som gäller för Klarna, men hur funkar det från Kina? Vad händer om man inte får varan efter flera veckor? Ska man betala i alla fall och vänta på återbetalning efter reklamationen?
Citera
2019-03-07, 16:54
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Kan någon förklara ur det funkar med Klarna och Wish? Deras info är motsägelsefull. Jag väljer betala efter 14 dagar i kassan, vilket inte kostar något extra. Det står även betala i april nu, vilket kostar 39 kronor extra. Det blir mycket för en billig vara.

När jag får fakturan från Klarna via mail (kan ta några dagar beroende på hur fort ordern expedieras) står det t ex förfallodatum 1 maj, alltså inte 14 dagar som jag har valt. Jag antar att det beror på att leveranserna från Kina tar längre tid. Fast jag är inte säker att de inte debiterar extra avgifter i alla fall. När är det meningen att man ska betala? När säljaren skickat varan eller när man har fått den?

Klarna/Nordea är lite luriga. Nordea har tidigare lurat mig betala ränta på kreditkortsköp trots att jag inte har haft behov av längre betalningstid. Deras information hur mycket jag skulle betala i slutet av månaden var medvetet otydlig. De har fått kritik från Konsumentverket och måste nu lämna tydligare info.

Beställer man från en svensk internetbutik så vet man vad som gäller för Klarna, men hur funkar det från Kina? Vad händer om man inte får varan efter flera veckor? Ska man betala i alla fall och vänta på återbetalning efter reklamationen?

Varför övht ta faktura, betala direkt istället.
Citera
2019-03-07, 17:37
Medlem
s-täljes avatar
hur svårt kan det va? man får sms om betala moms/frakt sedan ändrar dom tracking nr?
skäms Pöstnörd! lägg ner dom!

Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
PostNords system är inte kompatibelt med det kinesiska.
Citera
2019-03-07, 23:43
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Varför övht ta faktura, betala direkt istället.

Jo, i vanliga fall är det bättre. Man glömmer inte. Men om det blir något strul med försändelsen så är det kanske enklare att vänta med betalningen. Stor risk för problem när varorna kommer från Kina och PostNord är inblandad. Har frågat Klarna och de säger att de tar hänsyn till att leveranserna från Wish tar längre tid. Så det är datumet i fakturan som gäller, inte 14 dagar. Om det blir problem, t ex när man inte fått varan i tid, kan man även pausa betalningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in