2019-03-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Hoppas att du har rätt. I staterna vet de hur man tar hand om dessa äckel.
Misstänker att de boende med barn i området är glada över att han är borta.
Finns inte en chans att dom isolerat Bosse och bojat om det inte fanns bevis och vittnen. Sport-pedofilen ändrade sin version då han fick höra att området var kamerabevakat och att det var filmat. Han är rökt och om någon av hans kollegor på sporten trodde han var oskyldig skulle dom gjort väsen och synts i media. Tvärtom är det tyst som i graven och har nog båda anat och vetat om Bosses böjelser. Väldigt skum person som reste ensam till billiga motell som omringats av lekparker. Om han blir frikänd ska jag byta avatar och ta bort bandet på mitt huvud.
Citera
2019-03-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du är dåligt påläst. Finns åtskilliga exempel på grövre anmälningar i USA som slutat med en överenskommelse om ett mindre brott och penningböter.

Med grövre menar jag då relativt detta som Bosse Hansson anmälts för.

Att du yrar på om kassaskåpet visar bara hur blåst du är.
Men din envisa åsna. Om du ältar några gånger till hur oskyldig pedofilen är så kanske han blir frikänd.
Citera
2019-03-06, 20:45
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Finns inte en chans att dom isolerat Bosse och bojat om det inte fanns bevis och vittnen. Sport-pedofilen ändrade sin version då han fick höra att området var kamerabevakat och att det var filmat. Han är rökt och om någon av hans kollegor på sporten trodde han var oskyldig skulle dom gjort väsen och synts i media. Tvärtom är det tyst som i graven och har nog båda anat och vetat om Bosses böjelser. Väldigt skum person som reste ensam till billiga motell som omringats av lekparker. Om han blir frikänd ska jag byta avatar och ta bort bandet på mitt huvud.
Hoppas verkligen att han döms. Rejält.
Även om det bara är negerungar han kladdat på så är det ändå vidrigt!

Det jag undrar över är hur lång tid detta kommer ta?
Citera
2019-03-06, 23:04
Avslutad
med tanke på att 99% av Sveriges befolkning glömt denna nyhet och med tanke på att de allra flesta inte visste ens då det stod i tidningarna vem mannen var så är det självklart att ingen går ut och pratar om det förrän efter frikännandet kommer.

Det vi lärde oss a metoo-rörelsen var att de om var oskyldiga men gick ut i media fick lika mycket negativ uppmärksamhet som de skyldiga vars namn dök upp i media. De som inte gick ut och försvarade sig glömde folk bort.

Det dummaste en känd person kan göra är att gråta ut i media oavsett om de är kända eller ej. Ligger man lågt så glömmer folk så fort något annat dyker upp.
Citera
2019-03-06, 23:07
Medlem
Citat:

Förmodligen, om Bosse är smart, blir det en sk plea bargain och han får kredit för den tid han hade "semester" på hotellet och rehabbade sina lungor. Isf får han ta första möjliga plan hem för att minimera risken att bli kvar för en civil process.

Jag ser på rättens hemsida att de hade skickat ett brev till Bosse på hans hotell, men brevet hade kommit tillbaka oöppnat till dem. Förmodligen skulle det ha skickats till Bosses legal eagle.
Citera
2019-03-06, 23:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Men din envisa åsna. Om du ältar några gånger till hur oskyldig pedofilen är så kanske han blir frikänd.

Jag konstaterar att det inte har kommit upp en enda sak till efter anmälan. Det är totalt tyst. Det finns inte heller en enda historisk anmälan mot Hansson och ingen har dykt upp och berättat något smaskigt från förr. Det enda som finns är dårarnas fantasier.

Mot den bakgrunden är det logiskt att anta att det inte finns något mer förrän det bevisas. Jag är inte envis, men du är en åsna.
Citera
2019-03-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av relocationplanning
Två funderingar.

1. Man får vistas högst 90 dagar i USA på ett Waiver Visa, han måste väl ha varit där i närmare 3 månader nu om man räknar in tiden han befann sig där innan polisen haffa honom. Undrar hur det funkar, mer utlägg $$$ för Bosse att förlänga visumet genom hans advokat.

2. Flyg biljetten hem kanske inte gäller. Kan inte ombokas om han flyg billigt. Mer utlägg $$$ för Bosse om han ens behöver en biljett hem ??

1. Tror knappast han hade ett sånt visum med tanke på att han ursprungligen bara skulle stanna en månad.

2. Om han frikäns så fixar nog rätten/myndigheterna flygbiljett hem åt honom.
Citera
2019-03-07, 07:02
Medlem
De har hans pass, så visum har ingen betydelse. Flygresan får han betala själv om han frias. Om han fängslas blir han utvisad när han släpps ut, och då borde resan betalas, fast givetvis enkelbiljett.
Citera
2019-03-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag konstaterar att det inte har kommit upp en enda sak till efter anmälan. Det är totalt tyst. Det finns inte heller en enda historisk anmälan mot Hansson och ingen har dykt upp och berättat något smaskigt från förr. Det enda som finns är dårarnas fantasier.

Det kan jag ju hålla med om. BH måste ju ha besökt 100-tals sportevenemang, även utomlands och inte en enda antydan finns att han skulle störta in i pojkars omklädningsrum oanmäld eller liknande.
Eller visat ett specifikt intresse åt ett visst håll.

Fanns väl annars någon annan känd sportreporter (ickesvensk) i utlandet som skulle ha stulit pojkunderkläder på omklädningsrum och liknande, och vart fälld, men det kan väl vara kanske 20 år sedan

Det här med hygienen är väl något som har förfallit med den höga åldern, förut påstås det att han höll sig ren och snygg, rent allmänt. Men tex Hyland och Bosse Bedrup hände det ju att de gjort bort sig på fyllan, enstaka tillfällen.

USA är ett annorlunda land där en ensam vit man inte gärna kan knalla omkring hursomhelst,, ja bara promenera utan att amerikaner tycker det är konstigt. Då tror de ofta att man är hemlös, säljer knark, eller är skum på något annat vis. Om man inte har träningskläder och verkar träna och springa, har en hund, eller går i typ en park, på golfbanan, eller inne i en stad. Nästan alla amerikaner kör bil så fort de kommer åt.

Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
1. Tror knappast han hade ett sånt visum med tanke på att han ursprungligen bara skulle stanna en månad.
2. Om han frikäns så fixar nog rätten/myndigheterna flygbiljett hem åt honom.

90 dagar är nog det normala när man klickar in det elektroniska visumet, som säkert någon på resebyrån hjälpt honom med. Han bör rimligtvis ha någon slags reseförsäkring men det är ju oklart.
I viss omfattning så finns det ju ett visst rättsskydd i dessa försäkringar.

Hemresan får han i regel betala själv, fast han brukar få betala biljetten i efterskott. Det är USAs immigrationsmyndighet som bestämmer vilket flyg han ska gå på. Detta pga personalfrågan vid deportationer, att någon/några måste följa honom till flygplatsen och flygplanet. Passet och biljetten lämnas tillbaka på flygplatsen.
Man ska ju kanske framhålla att de allra flesta deportationer går ju lugnt och städat tillväga, där deportanten reser som en vanlig resenär

Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
De har hans pass, så visum har ingen betydelse. Flygresan får han betala själv om han frias. Om han fängslas blir han utvisad när han släpps ut, och då borde resan betalas, fast givetvis enkelbiljett.

Nja, det är inte så enkelt. USAs immigrationsmyndighet måste utfärda en visumförlängning om de 90 dagarna kan komma att överskridas, men det blir så att säga ett begränsat utresevisum som bara gäller för utresa. Det blir en massa ytterligare pappersarbete så därför brukar rätt många länder välja att skippa åtalet och skicka hem skurken innan visumet gått ut. Just för att slippa ha en fängelsekund som kostar pengar för landet ifråga. När det gäller mindre förseelser alltså.
Jämför tex liknande ärenden (ej sexrelaterade) i Thailand, där Thailand regelmässigt brukar deportera västerlänningar för småförseelser på samma sätt.

Det kan naturligtvis bli dyrt om det bara finns ett fåtal avgångar som är tillgängliga och priserna kan variera väldigt mycket. OBS att i de flesta fall så är det immigrationsmyndigheten som väljer vilket flyg osv, så man får vanligen inte göra sin bokning och biljettköp själv. Utan det brukar bli flyg som inte innefattar transit inne på USAs territorium, utan då tex Miami - Europa direkt. Vilket kan hamna i en annan prisklass (*)

Om han frias så blir ändå Polisen/Sheriffen skyldig att hjälpa till med hemresan, men då blir det ofta så att de hänvisar honom till en resebyrå där biljetten bokas och han själv betalar.

Det är konstigt att inte UD har visat intresse i frågan, med tanke på den höga åldern ?

(*) Finns ju förstås en ryslig massa varianter om hur utresan kan gå till. Det vanligaste "brottet" är ju "sk visa overstay", dvs stannar över tiden än vad visumet medger, och ska generera böter men det händer då och då att dessa släpps iväg ändå. Ibland med ett- tre elr fem års förbud att återvända, sk inresespärr. Olika länder har olika sätt att hantera sådant.
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2019-03-07 kl. 19:33.
Citera
2019-03-07, 22:22
Medlem
Svenskar kommer in i USA utan visum max 90 dagar och 180 dagar per år. Det är elektroniskt nu under ESTA som är giltigt 2 år och kostar USD 14. Om man stannar längre då portas man från VWP (visa waiver program) och måste söka visum nästa gång. Om man stannar 180 dagar över de 90 dagarna då portas man automatiskt från USA i 3 år.

Om Bosse döms till något under en plea bargain då portas han också från VWP. Men jag tror inte att han återvänder igen!

Det finns ingen passkontroll när man lämnar USA så det är flygbolaget som skickar info att lämnat USA till ICE. Det kan hända att det inte funkar och jag tror inkorrekta VWP overstays händer.
Citera
2019-03-08, 21:58
Medlem
BREAKING NEWS!

Enligt rättens hemsida är en av poliserna inblandade i Bosses fall, Stephen Wetherington, nu föremål för en brottsundersunderökning och är misstänkt för stöld. Vad kan han ha stulit månne?
Citera
2019-03-08, 22:08
Medlem
Polisen verkar ha problem med sin arbetsgivare sedan tidigare. Jag gissar att han är anklagad att ha stulit pengar från Bosses plånbok under häktningen. Han kanske trodde Bosse var senil och inte skulle märka något?

http://parklandnews.net/clients/parklandnews/DanDaleycomplaint.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in