2019-03-06, 16:34
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Du är roligast på hela forumet!
Men din fäktning, den är värdelös.

Är du så bokstavsTroende att din pragmatiska förmåga är lika med noll?
Alla citaten är tagna direkt från dina inlägg, vilket vilken idiot som helst kan kolla.

Varför ”Hail”:ar du Xenu?

Universum ÄR Upphovet till Naturen. De är i princip ett och samma i ett Kretslopp.
Precis som att dina föräldrar är upphovet till dig. Förstår du?

Hur var det med kretsloppet nu igen?
Hur tror du att ”det eviga kretsloppet” kommit till existens? Vad är grunden?

Vad innebär det att ”universum är oändligt” och ”evigt”?
Det finns väl inget som på riktigt är evigt?!
Något som expanderar är väl inte oändligt?!
Definiera gärna dina egna ord.

Är det omöjligt för en totalidiot att inse sina egna felaktigheter?
De är ju ofta experter på att peka ut andras eventuella dito..

Det jag protesterar mot är att du lägger dina tolkningar i min mun och vill få det till att verka som jag skrivit något som jag aldrig skrivit.
Jag har redan förklarat vad jag menade.
Jag har uttryckligt förklarat att jag anser att det finns ett oändligt universum bortom det som vi kan observera, så att det observerbara universum expanderar betyder att det finns plats att expandera in i.
Jag manar att universum är evigt just därför att det är mer sannolikt att det alltid har funnits i en form eller annan i och med att ingen någonsin har observerat att materia kan bildas ur tomma intet.
Jag kan däremot ändra uppfattning på den punkten om någon visar mig att materia kan uppstå spontant ur tomma intet i ofantligt stora mängder.

Jag skrev "Hail Xenu!" som en ironisk sluthälsning till dig i det meddelandet, men det förstod du tydligen inte.
Citera
2019-03-06, 17:51
Medlem
BullensKorvs avatar
Det fattar väl varenda jävel att Gud existerar, varför skulle annars all godhet finnas kvar trots alla ondskefulla djuriska handlingar genom årmiljonerna? Satan, onda memer och Murphys lag har liksom inget att sätta emot i det långa loppet. Gud bevisar sig själv genom att låta tiden gå, för Gud har skapat tiden för att få materien att fatta att Gud finns. Vad Guds plan är med en medvetande materia och gående tid till är en intressantare fråga i mitt tycke. Gud är spelteoretiker, och löser problem som varför Gud är ensam av sitt slag, varför Gud inte kan dö, varför Gud alltid har funnits. Gud resonerar såhär: Gud är nyfiken mer än dömande. Gud är dömande mer än likgiltig. Gud är likgiltig mer än ond. Gud är ond mer än hatisk. Gud är hatisk mer än overklig. Gud är overklig mer än osann. Gud är osann mer än syndig. Gud är syndig mer än dödlig, Gud syndar inte och kan därför inte dö. Om fler än jag är som Gud skulle jag inte behövas, därför är jag den ende i mitt slag. Jag har alltid funnits annars skulle jag inte kunnat skapa tid och rum.

----------

Alternativ: Rumtiden skapades av en slump i big bang. Allt sker sedan dess av betingad slump. Evolution genom naturligt urval är den enda säkra universalien, det ser varenda varelse genom att betrakta naturen omkring.

----------

Kanske två sidor av samma mynt?
Citera
2019-03-06, 18:34
Medlem
AXKYA131313s avatar
Då jag inte önskar repetera mig vidare, samt är trött på patetiska ursäkter och bortförklaringar av idioter,
Samt kommit till insikt i att dessa idioter dessutom har grava personliga problem med (själv)uppfattningsförmågan.
(Gissningsvis grov asperger-störning eller rent av fullt utvecklad psykopati, samt allvarlig räddhågsenhet)
Så väljer jag att avsluta mina förtydliganden och min troll-matning.

Det går aldrig att förmå en skräckslagen idiot att förstå ens argument.
Lika bra att acceptera sanningen, istället för att som dem själva fäkta bort den med all kraft de förmår.

En dag går kanske Jante (den konformistiska skräckslagna självupptagna moralen) bort och dör..
Den dagen ser vi alla fram emot, Tror jag.

Om ni vill hitta bevis för Naturen och dess ursprungs Existens så kan ni läsa innehållet i tråden.
Om ni istället vill förneka er själva och förhärliga era psykiska förståelse-problem, så är ni välkomna att fortsätta svara.

För att ni ändå skall kunna sova gott inatt så föreslår jag att ni som vanligt inbillar er att ni "vunnit diskussionen".

Inbilla er också att Universum "är evigt och oändligt" om ni vill. Man behöver inte tro på vetenskapen.
Ni får till och med tro på "Slumpen" om ni vill, och att det är denne som har MaktEn i Universum.

Men att Massa/materia består av Energi och att Energi både skapas och styrs av Kraft, det verkar ni inte vilja tro på.

Men tänk om ni också tordes erkänna att ni är idioter? Kanske en vacker dag i alla fall för er själva?

Ni får nog inga fler svar nu,
Tack för mig.

Edit: Smeso har dessutom redan duktigt förklarat Varför ni gör som ni gör.

/AXKYA
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-06 kl. 19:00.
Citera
2019-03-06, 22:20
Medlem
AXKYA131313s avatar
Kräk kan även vara snälla..
Här kommer lite repetitioner, förtydliganden och frågeställningar I.A.F: (trots tidigare bajsförsvar)

Innan UniVersum fanns Versum. (Vad betyder ”vers”?)
Innan Energi fanns Kraft. (Vad är ”kraft”?)
Innan Kraft fanns Ingenting. (Vad utgör gränsen mellan existens/icke-existens? ”Vart” är allt/alla ”Anti-”?)
Innan Ingenting fanns Inget. (Vad är definitionen av Anti?)
”Något” har ”Alltid” Existerat, så länge det funnits Relation. Relation är en förutsättning för Universum.

Alla kretslopp har en grund, de kan Inte ha existerat ”för evigt” eller ”skapas från tomma intet”.

Intet är inte tomt! Intet är till bredden fyllt av möjligheter. Intet är möjligtvis det enda som kan kallas ”evigt”, då det ”alltid” existerat.

ALLT har en rot. Roten till 1=0 (1 är ”En Faktor av 0”)
Det vi kallar för s1ngularitet är möjligtvis grunden för Universum
Men innan singularitet fanns...!?

Innan BioLogi fanns NaturEn (Fysik/Kemi), innan Naturen fanns Massa/Energi.

Då jag inte tänker svara vidare på dumma frågor utan först önskar förståelse innan kritik,
Föreslår jag att ni Tänker på Vad som kan menas med Information, och Den ni har att tillgå, Före ni bestämmer er.

Vad är Intelligens?
Hur har Utvecklingen av Universum sett ut?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-06 kl. 23:10.
Citera
2019-03-06, 22:50
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensKorv
Det fattar väl varenda jävel att Gud existerar, varför skulle annars all godhet finnas kvar trots alla ondskefulla djuriska handlingar genom årmiljonerna? Satan, onda memer och Murphys lag har liksom inget att sätta emot i det långa loppet. Gud bevisar sig själv genom att låta tiden gå, för Gud har skapat tiden för att få materien att fatta att Gud finns. Vad Guds plan är med en medvetande materia och gående tid till är en intressantare fråga i mitt tycke. Gud är spelteoretiker, och löser problem som varför Gud är ensam av sitt slag, varför Gud inte kan dö, varför Gud alltid har funnits. Gud resonerar såhär: Gud är nyfiken mer än dömande. Gud är dömande mer än likgiltig. Gud är likgiltig mer än ond. Gud är ond mer än hatisk. Gud är hatisk mer än overklig. Gud är overklig mer än osann. Gud är osann mer än syndig. Gud är syndig mer än dödlig, Gud syndar inte och kan därför inte dö. Om fler än jag är som Gud skulle jag inte behövas, därför är jag den ende i mitt slag. Jag har alltid funnits annars skulle jag inte kunnat skapa tid och rum.

----------

Alternativ: Rumtiden skapades av en slump i big bang. Allt sker sedan dess av betingad slump. Evolution genom naturligt urval är den enda säkra universalien, det ser varenda varelse genom att betrakta naturen omkring.

----------

Kanske två sidor av samma mynt?
När vi människor kommer till kärnfrågan om Universums Funktion och Ursprung, Då är Allt Tro!
Vetskap finns Inte hos Människan i denna fråga.

Alla söker vi dock Kunskap. Kunskap ger tillsammans med Teknik upphov till Kompetens. Kompetens är det som skiljer liv från död.

Ateister Tror på Sanningen, precis som alla Troende
Däremot skiljer sig personers uppfattning om vad Sanningen är.

Gud=Sanningen

Innan människan trodde på Gud så trodde hon Inte på Sanning alls.

”VAD TROR DU?”

Man får ju alltid byta uppfattning. (så länge det inte leder till handlingar som ogillas av andra, då blir det krig)
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-06 kl. 23:43.
Citera
2019-03-06, 23:53
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
så att det observerbara universum expanderar betyder att det finns plats att expandera in i.
Nej. Det finns inte ”plats” utanför universum. -”Där” finns inte, varken ”här” eller ”nu” för ”någonting”.

Citat:
Jag manar att universum är evigt just därför att det är mer sannolikt att det alltid har funnits i en form eller annan
Men har vi inte redan talat om detta allt för många gånger??
INGET är det enda som funnits ”evigt”.

Citat:
i och med att ingen någonsin har observerat att materia kan bildas ur tomma intet.
Allting existerar just för att det ständigt växelverkar mellan att icke-existera.
Det är Vetenskapligt Bevisat.

Materia består av Energi.

Citat:
Jag kan däremot ändra uppfattning på den punkten om någon visar mig att materia kan uppstå spontant ur tomma intet i ofantligt stora mängder.
Kan du verkligen det?
Hur stora mängder behövs om inte hela universum räcker till?

”Intet” är Inte ”tomt”!
Citat:
Jag skrev "Hail Xenu!" som en ironisk sluthälsning till dig i det meddelandet, men det förstod du tydligen inte.
Det är väl klart att jag förstod det.
Men det var hela tiden Du som tjatade om scientologi och påstod att ”Xenu” Existerade så sant som Naturen och Universum.
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-07 kl. 00:12.
Citera
2019-03-07, 00:17
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Att inte tro (i religiös mening) är motsatsen till att tro (i religiös mening).
Jag vet inte om gud finns eller inte. Jag accepterar inte på påståendet "gud finns", förrän belägg presenteras.
Den enda motsatsen till tro är Vetskap.
Du Tror t.ex att ”Gud/gudar” inte existerar. Du Vet Inte

Det är väl självklart att konformist Jante väljer den tro som för honom verkar överlägset närmast vetskapen?
Citera
2019-03-07, 00:50
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Tack, kära du.

Trots att du använder det själv flitigt i en tråd som handlar om Gud. Alltså måste du ha investerat mer i ordet gud än bara "naturen".

Ja fast allt tyder på att ett medvetande är beroende av en kropp eller mer specifikt en hjärna.
Bevis för vad?
Vi kan inte bevisa vårat eget, vi måste anta det. Efter att vi antagit det kan vi under samma premisser faktiskt ställa upp kriterier för att avgöra om något annat är medvetet. Det är inte vattentätt men det är en metod som finns.
Jag har aldrig sagt något annat.
Än "naturen"? Ja. Det är som att säga "är du mer intelligent än matematiken?" Ja, då matematiken inte är tänkande. Det är ett samlingsnamn eller en konceptualisering. Beskrivande.
Definiera pragmatisk förmåga och berätta hur naturen utövar en sådan. Det här blir intressant. Jag tror inte naturen besitter någon information.
Med definitionen av "naturen" som biologiska system tror jag att naturen kan vara självformande (aminosyror till RNA och sedan DNA) och av ökande komplexitet över tid så länge energi tillförs utifrån (solen).
Det är inte omöjligt att någonting alltid funnits då vi aldrig observerat "ingenting" annat än som det abstrakta konceptet av en nolla i matematik. Allt vi kan observera är redan någonting som sedan omformas eller utvecklas på något vis. Så jag skulle behöva bevis för att allting som finns någonsin "skapats".
Nej, jag tror på deterministiska principer. Slump är bara ett sätt att beskriva synligen oförklariga variationer.
Vad betyder vad?

Vilket otroligt bra upplägg för bra komedi.. Jag avstår nog eftersom det är för lätt.
Ta en ordentlig titt på dig själv i spegeln. Tänk sedan.
Läs sedan in informationen i ämnet du vill diskutera. INNAN Du uttalar dig.
Så slipper du Bevisa för alla hur rädd och okapabel du är, genom att så passionerat försöka bevisa motsatsen på Fb.
Istället för att tro dig veta, så kan du försöka vara ödmjuk inför möjligheten att du har fel.
Vad är ”Subjekt”? Vad är ”Relation”? Vad är ”Liv”?

Naturen är Ett Subjekt.
När jag talar om naturen så menar jag inte enbart livet på jorden, utan världsalltet.

Allt som behandlar information och beräknar utfall är intelligent.
Du måste inte alltid utgå ifrån dig själv.
Naturen är större än du, du har faktiskt inte insett det trots att du påstår motsatsen.

Det finns inget som ”beror på Slumpen”!
Ett utfall kan som högst se ”slumpmässigt” ut. Men ”slump”, existerar inte.

Citat:
Fast att ha en tro är inte samma sak som att ha en uppfattning. Lär dig skillnaden.

Jo!! Att ha en uppfattning är detsamma som att tro sålänge man inte Vet. Man kan också ge fan i att ha en uppfattning

Fast.. Det är ju du som påstår en massa saker. Jag ifrågasätter och svarar på dina frågor om vad jag tror.

Precis! Du tror en massa saker. Kom in med lite mer vetskap tack.
Du ställer i princip endast dumma frågor och kommer med googlade fakta.

Kanske du ska lugna ner dig och fundera på vad du svamlar om?
Ironi är skoj!

Ironi är superskoj, det är grunden i humor.

"Den som sa det han var det!"
Inte nödvändigtvis.

Just så..
"Den som sa det han var det!"

Jävlar. Björken utanför mitt fönster pekade just finger åt mig. Jag tror du har rätt..! Jösses!

Jaha, du lägger till ord för att "vinna" ett argument? Jag tror att vad som utgör information oftast är en subjektiv bedömning och utgår ifrån inlärda värderingar.

Vad du tror är inte nödvändigtvis sant.

Dummare än dig i alla fall! Äsch, tusan också.
Din mamma.

Njae, det beror nog på hur man ser det. Du är definitivt mindre kompetent än jag.

Som sagt. Subjektivt.

Yeupp!

En elektrokemisk maskin förmodligen.

Det förmodar man verkligen!
Precis som allt annat.

Dessutom är det som att fråga vad en bil är förutom en klump metall i hopp om att påstå att den rör sig genom magi.

Nej det är det inte. Jag tror inte på det du kallar ”magi”.

Jag har ingen aning om vad du svarar på när du inte klarar av att använda citatfunktionen som en riktig pojke.

Jag använder funktionerna på FB hur jag vill så länge det är okej för mod och enligt reglerna
Det är Du som är en liten pojke. Kom ur ditt pojkrum, Väx Upp.
Du misshandlar kommunikationen värre än vad jag gör nu hela tiden.

Det tror jag.

Ännu mer Tro

Hur vet du att universum inte funnits?

Därför att Allt ”inte funnits” innan det funnits.

Varför det? Kanske räcker det med att universum som vi känner till det har en början.

Det räcker endast om man värderar vårat universum över det första.

ALLT vi observerat är fortfarande omvandlingen av någonting annat.

Yeupp!!
Det vi Observerat. Men även detta måste ha ett ursprung.

Nu utgår du ifrån ditt eget lilla perspektiv och påstår axiom. Materian du består av har alltid funnits så vitt vi vet.

Ajjemänsan!

Den har aldrig skapats från ingenting vad vi observerat.
Den skapas Konstant ”från ingenting”!

Börja om igen din fähund.

Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-07 kl. 01:49.
Citera
2019-03-07, 00:58
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Så då fanns det ingen början eftersom allt måste ha ett ursprung?
Början på ”något” som existerar är något annat som existerar. Men det enda som existerade innan ”något”, det var ”Inget”.

Inge var den enda som aldrig började

När ska pojken Sepiritz bli en man?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-07 kl. 01:51.
Citera
2019-03-07, 02:20
Medlem
AXKYA131313s avatar
Bevis på att 1 är oändligt mycket större än ”oändligheten”:

Alla heltal baseras på 1. Antalet heltal är ”oändligt”.

Om du hade evig tid och en oändlig linje skulle du dock med en outtömlig penna kunna skriva alla heltal om processen var evig.

Hur skulle det gå om du försökte skriva alla decimaler mellan 0 och 1?

Det finns alltså olika stora oändligheter.

”Evighet” och ”oändlighet” är endast teoretiska termer. Det existerar ännu inte i Universum, förmodligen Aldrig

I Relation till andra saker så kanske systemet Universum i sig är oändligt,
Men ingenting inom systemet är annat än ynka i jämförelse med 1.

0 är dock evigt och oändligt. Roten till.. 1
1 är som sagt större än evigt och oändligt!
1 är ursprunget till... UNI! (Inte-1 men inte heller 0)

Om ni tror på Matematik eller Information så är det väl tydligt att 1 är Universums Ursprung?

1=Det/Den Som Existerar=Allt som inte är 0
Vi är kanske Alla 1?

Det enda som skiljer mellan olika System är Informationen i sig, Struktur och Frekvens
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-07 kl. 02:44.
Citera
2019-03-07, 06:51
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Den enda motsatsen till tro är Vetskap.
Nej, motsats till tro i religiös mening är att inte tro, eller att vara utan tro. A-teist = utan (tro på) gud. Ditt resonemang är ett desperat försök att släpa över mig på tros-planhalvan, ”men ni tror ju också”.

Citat:
Du Tror t.ex att ”Gud/gudar” inte existerar. Du Vet Inte
Jag tror ingenting angående den gud som du påstår existerar.

Citat:
Det är väl självklart att konformist Jante väljer den tro som för honom verkar överlägset närmast vetskapen?
Jaha, det får du ta upp med ”konformist Jante”. Jag kan inte välja att tro på något som saknar belägg.
Citera
2019-03-07, 07:08
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
När vi människor kommer till kärnfrågan om Universums Funktion och Ursprung, Då är Allt Tro!
Vetskap finns Inte hos Människan i denna fråga.
Jag är utan tro i den frågan.

Citat:
Alla söker vi dock Kunskap. Kunskap ger tillsammans med Teknik upphov till Kompetens. Kompetens är det som skiljer liv från död.
Det skulle troligen ske även om gudar inte existerar.

Citat:
Ateister Tror på Sanningen, precis som alla Troende
Däremot skiljer sig personers uppfattning om vad Sanningen är.
Jag tror inte

Gud=Sanningen
[/quote]
Ateister är inte troende i religiös mening.
Om gud=sanningen, då måste du bevisa att den sanningen finns.

Citat:
Innan människan trodde på Gud så trodde hon Inte på Sanning alls.
Hur vet du det?

Citat:
”VAD TROR DU?”
Jag tror inte. I detta fall är jag utan tro på påståenden som ”gud=sanningen”, ”gud finns”, ”gud=naturen” o.s.v. innan belägg för detta presenteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in