Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-06, 16:56
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Minns jag fel eller hittade de filmer med djurporr, sadism mot djur etc i hans hemliga videogömma?

Porr hade han absolut, men inte barnporr. Det mest extrema var någon slags sadomasochistisk variant. Däremot ett antal konstböcker innehållande bilder som kanske möjligen skulle kunna visa en eller annan halvnaken ung person. Men då bör man betänka att det rörde sig om en väldig massa böcker och trycksaker.
Källorna är motstridiga, men jag tror inte det var så creepy som det har låtit emellanåt. Oavsett vilket kan han ju ha varit ärkepedofil.

Bowies sexuella beteende på sjuttiotalet är däremot väl dokumenterat. Bland annat erbjöds han vid ett tillfälle ett varmt lik, men avböjde. Där gick anständighetens gräns för honom..
Senast redigerad av flesh-flute 2019-03-06 kl. 17:10.
Citera
2019-03-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Hur mycket tror ni HBO betalar skådisarna?

Michael Jackson var en pervers queer, vad är det som är så konstigt?

https://youtu.be/NdSY0I1bu5c?t=34
https://youtu.be/jZs_FCaBabI?t=187

Han var hbtq så det bara stänker om det. Om inte den mannen var queer så vet jag inte vem som är det.
Om man:
1. Sover med andras barn
2. Innehar perversa bilder på barn, dockor, och sadistisk djurporr.
3. Inte skaffar en vanlig brud som alla andra.
4. Klär sig som en kvinna, använder läppstift, pratar som en tjej.

Då är det något som inte stämmer. Hans dragning till barn genom hela hans vuxenliv har varit så störd. Barns på scenen, barn i sängen, besök på barnhem osv.
Han var inte en frisk människa.
Citera
2019-03-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebusbuse
Med tanke på den nära relationen karln hade med massa småpojkar under massa år - och bara en viss typ av utseende på barnen, söta blåögda blonda småpojkar - så vore det nöstan konstigare om han inte vore pedofil.

Om de i dokumentären talar sanning eller inte kan jag inte avgöra, men MJ verkar riktigt obehaglig, pedofil eller inte.

Och så skaffar han blonda vita ungar dessutom. Ingen av hans barn är biologiska. Två av de är vita och den yngsta är mexare.
Citera
2019-03-06, 17:14
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Många pedofil-apologeter här. Vidrigt att se. Märkligt att så många tycks vara övertygade om Michael Jacksons oskuld. Kolla dokumentären själva, man ser ju att i stort sett ingen gjort det i den här tråden. Han är definitivt skyldig är min bedömning.

Bara det faktum att han hela tiden åkte runt med en privat liten pojke han kunde utnyttja. Vem fan åker runt med andras barn i 7-årsåldern över hela världen? Snacket om att han inte hade en egen barndom och var som ett litet barn stämmer säkert, men det är ju exakt därför han var så trasig och var pedofil också.

Så otroligt uppenbart alltihop och en efter en har gått ut och berättat om vad han gjort. Den här senaste dokumentären är inte ens gjord för att de ska stämma han eller något. En av killarna är dessutom extremt framgångsrik själv, skötte danskoreografi på världsturnéer åt Nsync och Britney Spears, vad fan ska han ha allt detta besvär till.
Citera
2019-03-06, 17:16
Avslutad
Visst utesluter jag inte att det bara kan handla om pengar. Samtidigt måste man i mina ögon vara rätt vrickad för att tycka det är värt priset att bli offentligt känd som någon som blev våldtagen av Jacksson :-) Om de hade hållt sig anonym hade jag förstått det. Men inget är såklart omöjligt.
Citera
2019-03-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Michael Jackson var en pervers queer, vad är det som är så konstigt?

https://youtu.be/NdSY0I1bu5c?t=34
https://youtu.be/jZs_FCaBabI?t=187

Han var hbtq så det bara stänker om det. Om inte den mannen var queer så vet jag inte vem som är det.
Om man:
1. Sover med andras barn
2. Innehar perversa bilder på barn, dockor, och sadistisk djurporr.
3. Inte skaffar en vanlig brud som alla andra.
4. Klär sig som en kvinna, använder läppstift, pratar som en tjej.

Då är det något som inte stämmer. Hans dragning till barn genom hela hans vuxenliv har varit så störd. Barns på scenen, barn i sängen, besök på barnhem osv.
Han var inte en frisk människa.

Inget av det du säger bevisar på något sätt att han gjort något fel mot något barn. Alla anklagelser tidigare har varit falska så varför ska vi lita på dessa 2 skojare?
Citera
2019-03-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Inget av det du säger bevisar på något sätt att han gjort något fel mot något barn. Alla anklagelser tidigare har varit falska så varför ska vi lita på dessa 2 skojare?

Men snälla människa...

Det är ju helt uppenbart.
Citera
2019-03-06, 17:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Såg ett klipp där en av personerna som påstår sig ha blivit antastad av Michael Jackson sa i en intervju att han mår illa av att höra hans musik och måste gå ut från restaurangen om en Michael Jackson-låt spelas där. Sen klipptes det till ett anant klipp där han dansar till Michael Jackson med några andra dansare. Uppenbar lögnare.
Det är förmodligen från SYTYCD, det är jobb. De hade Jackssontema
Citera
2019-03-06, 17:44
Medlem
Det låter konspiratoriskt att så många anklagar honom om han var oskyldig. Att det dröjt så länge kan bero på att det nog oftare är
svårare för gossar som träffar på snuskgubbar. De får sin sexualitet ifrågasatt
Citera
2019-03-06, 17:50
Medlem
McCreepys avatar
Michael dog för snart tio år sedan. Han kan inte försvara sig. Tycker det är fegt och vidrigt av dessa killar att göra så här. HBO borde dessutom ha en smäll på fingrarna som går med på denna inspelningen.

Bluff, dessutom.. hört att killarna blivit pank och behöver cash.
Citera
2019-03-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Men snälla människa...

Det är ju helt uppenbart.

Det enda som är uppenbart är att MJ blev helt friad från alla anklagelser och dessa här skådisarna har inga som helst bevis för sina påståenden. Däremot får de i princip en egen serie på HBO, det är uppenbart.
Citera
2019-03-06, 17:57
Medlem
Gubben_Ralfs avatar
Efter att ha sett hela dokumentären så känns det ganska självklart att MJ är skyldig.

Trovärdigheten känns väldigt genuin när de i detalj återberättar händelserna och bearbetningen efteråt med hjälp av familj och släkt.

Känns som det är många fans som kommenterar här utan att ens ha kollat dokumentären.
Fjantigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in