Citat:
Ursprungligen postat av
Honoru3
Det ligger inte någon sanning i vad Aftonbladet skriver idag. Jag minns mötet väl och vet med säkerhet att protokollet inte är förfalskat då jag själv var mötessekreterare.
Vid nästkommande möte bekräftades beslutet om samma anställningar. Då var Bengt justeringsman och har därför själv signerat protokollet.
Enligt Sverigedemokraternas stadgar är fullmäktigegruppen beslutsmässig om minst hälften av de tjänstgörande ledamöterna är på plats. Då SD vid tidpunkten hade två ledamöter i kommunfullmäktige hade alltså beslutet varit giltigt även om inte Bengt varit närvarande.
Om Bengt inte minns att han var på mötet eller endast är ute efter att jävlas kan jag dessvärre inte svara på. Han och jag har tidigare tittat på dessa protokoll tillsammans och till mig har han aldrig framfört dessa anklagelser.
Om det nu stämmer att detta utreds i en förundersökning (kan endast gå på Aftonbladets uppgifter då jag aldrig kontaktats av polis) så välkomnar jag det då den kommer visa att inga felaktigheter förekommit.
Ute för att jävlas? Hon verkar inte riktigt förstå att Sverigedemokraterna är ett politiskt parti och inte Paradise Hotel som hon egentligen hör hemma i.
Ska vi se vilka som gillat inlägget:
Joakim Wallerstein, autistdrabbad kommunikationschef och en av ledningens närmaste män.
Jacob Hagnell, hackare och lakej. Anställd av partiet.
Emelie Nixon,obegåvad politisk sakkunnig på rikskansliet.
Lena-Karin Lifvenhjelm, dumhuvud och ordförande på Östermalm
Hildegard Larsson, svärmor till Peter och valberedare.
Martin Westmont, socialfall som gillar att roffa åt sig skattepengar.
Peter Wallmark, kriminell gruppledare.
Henrik Vinge, glassförsäljare, lakej och psykopat som utesluter vettiga människor konstant.
Christina Wallmark, sjukpensionär med Asperger som är väldigt aggressiv.
Johan Tireland, yrkeskriminell.