2019-03-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Ja, varför var han i Billdal. Om inte hans särbo/kommande maka bodde där då eller i närskapet kvarstår frågan.

Jag har gemensamma vänner med den ex-frun och de (vännerna) är från Särö och Malevik/Kullavik, behöver dock inte betyda något alls (kan likaväl vara gamla kollegor eller bekanta till henne).
Citera
2019-03-05, 22:32
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Fick en tanke om att Anders kanske jobbat i skolor, någon skrev att han varit anställd i kommunen.
Någon som kanske rest runt lite med något som gjort att han besökt skolor. Eller kanske haft någon typ av lönebidragsanställning inom kommunen, praktik, hantverkare?
Jag får en känsla av att detta är en pajas med "hjärtat till vänstern", hur skulle han annars ha fått ihop det med kommunistkärringen Joa Ivarsson Valladares? Nåt måste de haft gemensamt... Han måste vara socialdemokrat eller vänstern eller nåt åt det hållet. Någon hederlig medborgare kan han i alla fall inte ha varit.
Senast redigerad av PolisBatikhexan 2019-03-05 kl. 22:36.
Citera
2019-03-05, 22:32
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
GW är inte med i spelet längre. Mediahora som tjänar pengar på tv och böcker. Kan fan satsa pengar på att senilgubben har fel här (åter).
Jag gör dig sällskap. Hur mycket satsar vi?
Citera
2019-03-05, 22:35
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Smart tänkt! Om det är ett sådant skärp med hål kan man se vilket hål som är mest slitet och därmed har man midjemåttet på GM.

Ja man måste säkert ta något/några hål i marginal, men om det skiljer väldigt mycket så borde man kunna utesluta vissa "kroppstyper" i alla fall.
Citera
2019-03-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Ja man måste säkert ta något/några hål i marginal, men om det skiljer väldigt mycket så borde man kunna utesluta vissa "kroppstyper" i alla fall.

Kanske därför GW är så säker.
Citera
2019-03-05, 22:40
Medlem
zoomlanders avatar
Den som utger sig för att vara sonen tror jag är rent PK skitsnack. Det finns inga bevis för att du är det.
Någon försöker förminska konsekvenserna här helt klart. Bild kommer komma förr eller senare ändå. om den kommer nu eller om ett år vad spelar det för roll?

Jag tycker samhället och folk i allmänhet har rätt att veta hur förgripare ser ut för att kunna skydda andra människor. Ok att invänta dom dock men man hamnar inte i detta läge av en slump.
Citera
2019-03-05, 22:41
Medlem
448s avatar
GW är ett fläskberg uppvuxet inom Polisen men just MGM Billdalls koppling
till platsen Malin är jävligt intressant och måste utredas noga med cykelspår m.m

Finns nog en del MGM i ärendet som väntar på att få vinna
platsen GM aka tvåltapparen i 20 år
Senast redigerad av 448 2019-03-05 kl. 22:43.
Citera
2019-03-05, 22:42
Medlem
Pajosvs avatar
Bodde AE i Billdal, eller i dess närområde vid tiden för gärningen?
Citera
2019-03-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Den som utger sig för att vara sonen tror jag är rent PK skitsnack. Det finns inga bevis för att du är det.
Någon försöker förminska konsekvenserna här helt klart. Bild kommer komma förr eller senare ändå. om den kommer nu eller om ett år vad spelar det för roll?

Jag tycker samhället och folk i allmänhet har rätt att veta hur förgripare ser ut för att kunna skydda andra människor. Ok att invänta dom dock men man hamnar inte i detta läge av en slump.

Ja jämför med Bo Hansson i Florida.
Citera
2019-03-05, 22:44
Medlem
Vet inte hur mycket tjejen som tråden handlar om kan ha memorerat om gärningsmannen. Hon har iallafall fall enligt media kunnat ge polisen ett bra signalement, vad det nu innebär. Kanske hon genom fotografi på AE kan avgöra huruvida det är han som överfallit henne 1995.

Stackars flicka, måtte man hitta honom
Citera
2019-03-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
GW är inte med i spelet längre. Mediahora som tjänar pengar på tv och böcker. Kan fan satsa pengar på att senilgubben har fel här (åter).

Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Ja, GW sitter såklart på mer info än oss random flashbackare.
Det gör han helt klart. Den där avundsjukan mot GW har aldrig varit klädsam.
Han vet mer än alla här tillsammans, har kontakter, erfarenhet etc. Det är sällan han har fel.
Ni får ursäkta men jag liter mer på honom än flashbacks skribenter.
Citera
2019-03-05, 22:47
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Bodde AE i Billdal, eller i dess närområde vid tiden för gärningen?
(FB) Brutal våldtäkt på en flicka 1995 i Billdal

Någonstans i Göteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in