2019-03-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Nej, J*a H*l*n Iv*rsson Valladares, bodde på Brunnefjällsv 33 i Harestad som ligger i Kungälvskommun. Där träffade hon PeddoAnders som hon sen gifte sig med och gjorde nya ungar med.
Varför så mån om att oskyldiga personer skall bli sökbara?
Citera
2019-03-05, 22:04
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
I kontrast till de som så ivrigt vill se hur han ser ut, så är jag intresserad av varför han befann sig i Billdal. Det kommer väl förmodligen fram vid en framtida rättegång ,men det dröjer ju. Den kvinna som vid den tiden var hans särbo och som outats här kanske bodde där?

Det fanns i början av 1990-talet planer på ett boende för fd narkomaner i Billdal. Byggnaden brann dock ner innan de fd narkomanerna hann flytta in. Enligt uppgift var det en "kaptenen", som bodde i området, som tände på.

Vill minnas att Janne Josefsson gjorde ett reportage om branden.

1995 anordnades VM i friidrott i Göteborg. Vill minnas att kommunen köpte in några av barrackerna som de tävlande bott i, och placerade dessa på tomten med den nedbrunna byggnaden. Tror tanken från kommunens sida var att det skulle bli boende för fd missbrukare i Billdal, - även om Billdalsborna under ledning av "kaptenen" bränt ner stället.

Kanske kan detta boende för fd missbrukare förklara varför gärningsmannen alls befann sig i området? Kanske köpte eller sålde han droger? Någon vanlig "Svensson" tycks han inte ha varit.
Senast redigerad av Verkisto2 2019-03-05 kl. 22:09.
Citera
2019-03-05, 22:04
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Har följt det mesta i tråden men inte allt, så min frågeställning kanske redan tagits upp och avfärdats, ber om överseende i så fall.

Jag undrar om det är möjligt att söka i bildannonserna under "Födda" fast det gäller så pass långt bakåt i tiden. Där brukar väl de flesta med nyfödda vara med, ibland hela familjen. Men det känner ni med tillgång till lokaltidningarna bättre om. Där jag bor finns de även med i e-tidningarna.

Jag är en av många som vill ha ett ansikte på denna undermänniska, skriva ut och spy på.
Vi har har gjort detta, gav inget.
Citera
2019-03-05, 22:06
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Å fy satan det var en ful käringjävel med vidriga åsikter. Hoppas hon behandlades riktigt illa av GM och mådde dåligt hela tiden.
Riktigt vidrig

Det hoppas jag med.

Citat:
Ursprungligen postat av siris
Har följt det mesta i tråden men inte allt, så min frågeställning kanske redan tagits upp och avfärdats, ber om överseende i så fall.

Jag undrar om det är möjligt att söka i bildannonserna under "Födda" fast det gäller så pass långt bakåt i tiden. Där brukar väl de flesta med nyfödda vara med, ibland hela familjen. Men det känner ni med tillgång till lokaltidningarna bättre om. Där jag bor finns de även med i e-tidningarna.

Jag är en av många som vill ha ett ansikte på denna undermänniska, skriva ut och spy på.
Det har framkommit tidigare under dagen att de flesta tidningar inte publicerar mer än två år gamla bilder på webbisar.

Så om ingen delar med sig av privata bilder så verkar det som att vi inte får se hur barnknullaren ser ut.
Citera
2019-03-05, 22:07
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Stämmer bra det, tror att man har ett speciellt skärp också som man misstänker kommer från gärningspersonen
Skärpet var väl lite "cowboy"-inspirerat om jag inte missminner mig?
Citera
2019-03-05, 22:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det är hans son B. Eriksson.
De bodde på samma adress men Anders påstår att han bodde i en koja i trädgårn.
Skärp till dig Även om karln är ett kräk så kan man lämna riktiga uppgifter.
Han har inte påstått att han bodde i någon koja och du kunde ju faktiskt ha tagit upp en satellitbild på adressen så hade du sett att det finns två olika adresser på hus som ligger tätt ihop och ett tredje bara en liten bit ifrån på samma tomt.
https://www.hitta.se/kartan?s=8858e13f
Citera
2019-03-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Skärpet var väl lite "cowboy"-inspirerat om jag inte missminner mig?

Ja precis. Kanske något som en fru/sambo till AE kommer ihåg.
Citera
2019-03-05, 22:10
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det finns en intressant detalj med båda fallen - Polishundar i Billdal får spår mot en cykelkällare eller nått - finns väl nån uppgift i Malinfallet med man på cykel också , har inte tid och rota i tid på nätet
utan följer bara ärendet lite vid sidan av så där
Helt rätt tänkt på det, cykel intresse även i Jasmina fallet i Sävsjö ???
Citera
2019-03-05, 22:13
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
I malinfallet har väl GW uppmärksammat att han observerat ett avtryck av änden på ett cykelstyre i jorden på brottsplatsen om jag inte ”är ute och cyklar”.

Man får vara lite uppmärksam i detaljer men just cykel som i Billdalsfallet måste nog plockas med
i detta så dom får ta ett rejält snack med han - jag har för mig att i Malinfallet så var det icke id man med cykel iaf bland dom sista som såg henne eller nått.

Var flera år sen jag läste trådarna rakt av , kanske kommer ihåg fel
Citera
2019-03-05, 22:13
Medlem
Fick en tanke om att Anders kanske jobbat i skolor, någon skrev att han varit anställd i kommunen.
Någon som kanske rest runt lite med något som gjort att han besökt skolor. Eller kanske haft någon typ av lönebidragsanställning inom kommunen, praktik, hantverkare?
Citera
2019-03-05, 22:15
Medlem
Citat:
Vi har har gjort detta, gav inget.

Tack, jag anade det. Synd han inte var med där, helst med tanke på hur många barn han har och olika mammor till dem. Men mammorna hade väl ingenting att säga till om. I det ärendet heller.
Citera
2019-03-05, 22:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Sjukt att nån skrev detta 2009?! Menade man samma person då som nu är föremål för utredningen?
Nej det är bara en slump att den AE man menade då 2009 var Anders Eklund och nu har vi en annan AE Anders Eriksson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in