Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Hur tycker du kvinnor ska göra då? Sluta föda barn? Sluta jobba? Inte mig emot.
Edit: jag är läkare och har inte vabbat alls eftersom jag är föräldraledig.
(Feminist-)problemet i Sverige är att bara (manligt) arbete räknas som cred. Att vara hemma med barn räknas inte som någonting i Sverige, som semester. Jag har haft lång semester. Jag är egoist och har själv fem barn. De är viktigare för mig än mina jobb, så jag jobbar i eget företag. Jag tycker att du ska värdera ditt liv i hur det går för barnen, inte i din position på ett arbete eller din lön. Amanda Lind ska ge sina barn en bra start på deras liv. Men hon ska inte vara minister.
Landstinget är nog en av de få arbetsgivare som kan ha 5-barnsmammor utan jätteproblem. Det är en typiskt kvinnlig arbetsplats där man är van när folk inte dyker upp, det finns kunskap och resurser. Min fru jobbar också inom sjukvården. När hon försökte jobba på en privat liten klink så blev hon utbränd, stressen är för stor som mångbarns-mamma. Detta är verkligheten, och jag är därför emot alla som använder lagen som argument för att gravid-tvinga sig kvar. Amanda Lind borde avgå. Kulturen behöver inte henne.