2019-01-21, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Googlar man på "kulturell appropriering" så kommer det upp en vit tjej med dreads
Är det verkligen politiskt korrekt i dagens samhälle?

Det är inte lätt att hänga med i svängarna i det mångkulturella Sverige. Snart vågar man fan knappt visa sig. Får man lyssna på hip hop om man är vit (inte för att jag vill dock)? Uppenbarligen identifierar sig knäppgöken med svarta, eller vill visa sympati för påhittat förtryck. Typiskt vänstern. Identitetsproblem. Kul frissa dock den där dreadbollen. Duktigt osmakligt minst sagt, man kan ju göra det snyggare. Dreads-turban kanske?
Citera
2019-01-21, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det beror på samma fenomen som Juholt. - Hon är ju en utböling som inte fattar "reglerna" och södermalmskulturen.- Inte en i "kretsen" liksom. Jag tror på henne. Hon blir jättebra. Seriöst. Amanda är den minister jag tror mest på.

Åsa Linderborg (AB) angriper i princip Miljöpartiets obefintliga kulturpolitik och historia av att främja PK-projekt som berör ämnen som könsroller, HBTQ och annat trams. Egentligen är det inget personangrepp. Hon är mest besviken på Löfvén som ger bort kulturpolitiken till ett oseriöst flumparti som gör svensk kultur allt mer likriktad och förutsägbar. Jag håller helt med henne.

Björn Wiman (DN) är inne på att utnämnandet av Amanda Lind till kulturminister kan uppfattas som en provokation av kultureliten. Den artikeln har jag iofs inte läst.

Kritiken riktas väl mer mot partiet än henne personligen.
Citera
2019-01-21, 19:47
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Hon är idrottsminister också.

Gissa vad hon kommer prioritera?

Ja, det får vi väl se, men hon ger inte ett så där överdrivet idrottsligt intryck. Nå, hon får väl verka några dagar innan hon döms, men så klart är det lätt att ha förutfattade meningar.
Citera
2019-01-21, 19:48
Medlem
Citat:
Hon är idrottsminister också.

Gissa vad hon kommer prioritera?

Motorsport?
Citera
2019-01-21, 19:49
Medlem
grungewhores avatar
https://youtu.be/wQ3auMClow0
Korspostning, men postade den även i tråd om hennes islamistkramande.

Det här är hennes make. Jag undrar om identitetsvänstern går nådig kring hennes och makens appropriering av icke-vita (ursprugs-)kulturer?

På sätt och vis kan det ju vara det här som visar hur två postmarxistiska strömningar måste välja spår. Kanske det är dags att ta fram popcornen i framtida kulturdebatter mellan dessa "tänkare".
Citera
2019-01-21, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Ja, det får vi väl se, men hon ger inte ett så där överdrivet idrottsligt intryck. Nå, hon får väl verka några dagar innan hon döms, men så klart är det lätt att ha förutfattade meningar.

Förutom miljöministerposten får MP poster som man inte förväntar sig så mycket ifrån. Bostäder är iofs viktig fråga, men väldigt svårt för en minister att göra något som kan komma nära något som liknar en framgång.
Citera
2019-01-21, 19:57
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Förutom miljöministerposten får MP poster som man inte förväntar sig så mycket ifrån. Bostäder är iofs viktig fråga, men väldigt svårt för en minister att göra något som kan komma nära något som liknar en framgång.

Varför tror Du Löfven skicka på MP den uppgiften?

Det är förstås en svår fråga och blir det en nedgång i konjunkturen, så lär knappast incitamenten för ett ökat bostadsbyggande infinna sig.
Citera
2019-01-21, 20:00
Medlem
Det verkar som om Amanda är lajvare och intresserad av medeltiden. Amanda kanske själv kan förklara psykopa...log som hon är. Varför är så många vänsterfolk så fascinerade av fantasy. Rätta mig om jag har fel, men fantasy brukar presentera en väldigt traditionell världsbild, raka motsatsen till MPs. Olika folkslag lever på olika ställen. Vissa folk är goda. Andra är onda. Man och kvinna. Monarki. m.m. Kan det vara ett undermedvetet försvar Amanda? Vill ditt undermedvetna berätta något för dig? Medeltiden... Ja, åter igen. Tradition. Är det så att du saknar något? Ett svensk Sverige kanske? Kompenserar du för en saknar verklighet med din fantasi?

Lägg märke till att identitetshögern är lite känd för att syssla med samma hobby...
Senast redigerad av Nejtillskatt 2019-01-21 kl. 20:07.
Citera
2019-01-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Varför tror Du Löfven skicka på MP den uppgiften?

Det är förstås en svår fråga och blir det en nedgång i konjunkturen, så lär knappast incitamenten för ett ökat bostadsbyggande infinna sig.

För dra bort uppmärksamheten från hans egna ministrar?

Hela bostad och byggbranschen är en sjuk sektor och varit det ända sen miljonbyggena.
Citera
2019-01-21, 20:02
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hittade ingen tråd om Miljöpartiets nya stjärnskott som ser ut att komma från ett hippieläger där dom röker hash hela dagarna och lyssnar på Peps Persson.

Det här är goda nyheter för oss som vill att MP ska ut ur riksdagen, för ingen normalt funtad människa vill väl se en rastafaripolitiker i Sveriges riksdag?

Miljöpartiet är snart ute ur leken tack vare alla islamister, hippies och hashtomtar som börjar synas mer och mer i det offentliga rummet. De skrämmer bort sina "normala" väljare.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/mi...antade-siffror

Jag lyssnar på Peps Person och jag är nazist. Tror knappast att fr. Lind är ens det minsta nazi-anstruken, tyvärr.
Citera
2019-01-21, 20:05
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Nya kulturministern Amanda Lind hamnade i blåsväder direkt – efter att ha hyllat tidigare MP-kollegan Mehmet Kaplan som tvingades avgå efter hård kritik 2016.

Kritiken blev hård.

– Hon behöver ju förtydliga sig och korrigera sig, och ta tillbaka de där påståendena, säger L-ledaren Jan Björklund.

Nu svarar Amanda Lind på kritiken:

– Mehmet Kaplan begick misstag som gjorde att han inte kunde fortsätta som minister. Det var bra och helt rimligt att han avgick. Det jag ville säga i mitt inlägg var att Mehmet Kaplan var en del av att driva igenom grön politik under vår första mandatperiod i regering.

https://www.expressen.se/nyheter/nya...resentationen/
Citera
2019-01-21, 20:07
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Björn Wiman (DN) är inne på att utnämnandet av Amanda Lind till kulturminister kan uppfattas som en provokation av kultureliten. Den artikeln har jag iofs inte läst.

Allt som kan provocera kultureliten gillar jag. Nästan allt i allt i alla fall.
Många verkar ha hakat upp sig på fr. Linds utseende (som jag gillar). Jag har ingen aning om vad hon är för figur, men eftersom hon är en höjdare i miljöpartiet så är det ju lite, rent statistiskt, som talar för att hon är sund och vettitg. Miljöpartister brukar inte vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in