2019-03-05, 18:37
Medlem
tojos avatar
Mannen är uppväxt i närheten av den kyrkogård som Malin Olsson hittades död.

– En person med en så stark geografisk koppling och en sådan våldsbenägenhet kommer vi självklart att titta på, säger Anders Eriksson, chef för Kalla fall-gruppen i Polisregion Väst, i SVT:s ”Veckans brott”.

Säkert nämnts, men vad rubbat att chefen för Kalla Fakta-gruppen heter samma sak som gärningsmannen. :P
Citera
2019-03-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Har de kommit fram någon bild på AE?
Ber om ursäkt att jag inte hinner läsa ifatt allt på vardagar.

Du är nr 12893 som frågar samma sak och svaret är alltid detsamma: Nej, det finns inga bilder på AE. Folk har lagt timmar och timmar och timmar men det är totalt omöjligt att hitta en bild eftersom AE inte existerar på internet.
Citera
2019-03-05, 18:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jo, jag har för mig att DNA-tekniken kom tidigt 90-tal till Sverige.

1995 bör den varit fullt utvecklad vilket visas av detta fallet. Läste dock att 4 år tidigare med fallet om Malin Olsson hade man kunnat gjort ett bättre jobb men tekniken var då såpass ny att man tyvärr missade. Dock verkar det som man ska göra ett nytt försök där:

Citat:
Inget dna säkrat i Malin-fallet
Ett problem i fallet med Malin Olsson är att polisen inte lyckats säkra något dna från brottsplatsen. Åtminstone inte än. Metoderna för att säkra dna har förfinats på senaste år och Nationellt forensiskt centrum – NFC, jobbar med att försöka hitta spår på de bevismaterial som finns.

Där är ju Anders intressant som möjlig GM också.
Citera
2019-03-05, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Till synes har det gått bra. Det finns en del om henne på nätet för hon har ett yrke som är "offentligt" kan man säga.
Jag tänker självklart inte röja hennes identitet men jag kan säga att både hon och hennes familj verkar vara vad jag kallar överklassPKidioter. De månar om kriminella och "rättssamhället" så som många svenskar gör, inga hårda straff , man ska få en andra chans, de ska få knulla i fängelset , staten läs skattebetalarna betalar för deras ungar osv osv. Då blir det så här.
Kriminalitet går i arv. Stig Anders har redan 8 ungar, minst 1 är redan kriminell. Hur många fler flickor kommer bli våldtagna?
Det händer varje dag, VARJE dag blir unga flickor (och pojkar) våldtagna. Och det är PK-idioterna som ser till att det blir så.
Menar du den 8 åriga våldtagna flickan är det tragiskt. Hon minns säkert inget av händelsen efter uppvaknandet efter svingen och föräldrarna utnyttja detta att inte berätta för henne. Så hon fick ingen egen erfarenhet av händelsen. Detta på både gott och ont
Citera
2019-03-05, 18:50
Medlem
honeybadgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Mannen är uppväxt i närheten av den kyrkogård som Malin Olsson hittades död.

– En person med en så stark geografisk koppling och en sådan våldsbenägenhet kommer vi självklart att titta på, säger Anders Eriksson, chef för Kalla fall-gruppen i Polisregion Väst, i SVT:s ”Veckans brott”.

Säkert nämnts, men vad rubbat att chefen för Kalla Fakta-gruppen heter samma sak som gärningsmannen. :P

Ja, jättehäftigt. 190 792 heter Anders i Sverige, 138 221 heter Eriksson. Kombinera och sannolikheten blir hög att du får AE.
Senast redigerad av honeybadger 2019-03-05 kl. 18:54.
Citera
2019-03-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tack!

Har inte kollat efter familjen på Facebook förut för det kändes som för mycket, men nu kollade jag din länk.

Finns en film från ett studentutspring 2016, son B, i slutet av den filmen skymtar en man (som inte är mammans nuvarande man). Ser ganska lång ut, smal, gråhårig (någon flint syns ej), runt 60. Inte otroligt om en far är med på sin sons studentfirande, skulle det kunna vara AE möjligen? Tyvärr syns sonen B också, och vad som kan antas vara några av hans syskon. Nu känner jag mig väldigt gamig, så det är väl vad jag är då.
Jag har sparat bilden , det behöver inte vara AE behövs någon mer hjämförelse.
Citera
2019-03-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nej, det finns inga bilder på AE. Folk har lagt timmar och timmar och timmar men det är totalt omöjligt att hitta en bild eftersom AE inte existerar på internet.

Så hela internetet har alltså nu kollats?

Kanske mindre trevligt formulerad fråga. Men nog kan han ändå finnas därute/uppe/nere nånstans.
Citera
2019-03-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Kanske mindre trevligt formulerad fråga. Men nog kan han ändå finnas därute/uppe/nere nånstans.

Yes, precis varenda bit har sökts av. Eller njaä, men det har sökts många många timmar och obs sonens inlägg i natt där han säger att AE inte hade konto på sociala medier vad han visste. Så allt pekar på just att AE inte går att hitta. Och då pratar vi även medlemsregister, föreningsliv etc etc. Har sökt på alla möjliga tänkbara kombinationer med namn + alla orter han bott på senaste 29 åren inkl närliggande orter, men hittar noll. Förutom mindre detaljer som att han haft enskild firma för många år sedan (dvs firman heter som honom) och att han sålt ett hus för 1,05 milj. Allt det som hittats är redovisat i tråden (igår em/kväll).
Citera
2019-03-05, 19:12
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Så ni tycker INTE att en plats där en man kan våldta och misshandla en 8-årig flicka, är en farlig plats?

Hur man SKA kunna röra sig är INTE frågan. Frågan är hur man BÖR röra sig. Och på farliga platser BÖR man INTE röra sig. Speciellt gäller det barn. Förstår ni verkligen INTE det?

Skulle tro att förskolor, kyrkan, scouterna, fosterhem o.s.v. är de platser där barn är som värst exponerade för pedofiler. Risken att bli halvt ihjälslagen kanske inte är så stor just där i de kretsarna, men kan hända i princip varsomhelst där pedofila sexualpredatorer rör sig.

Men det är väl du som pedofil väl medveten om...

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Han måste ju verkligen ha något, troligen både utseende OCH pengar......samt kontakter inom rättsväsende och/eller det sociala......min spekulation.

Kan han jobba som mäklare, försäkringsbedömmare???

Men några slags kontakter har han, eller något ansett yrke, ingen flyger under de flesta radarsystem så som han har gjort. Och behåller delad vårdnad, boende och umgänge efter barnmisshandel.

Jag känner bara till 3 yrkesgrupper som är spårlösa överallt, poliser, FRA-anställda och datasäkerhetsexperter......

Lol. Alltså jag förstår inte behovet av att försöka framställa en äcklig sexualbrottsling som någon slags playboy när absolut ingenting talar för att AE är något annat än en misslyckad individ med vare sig utseende (finns bild på Aftonbladet på hans sjukt äckliga slappa gubbkropp) karriär eller umgänge.

En patetisk pedofil som våldtar och misshandlar barn, både sina egna och andras. Som lever ett kringflackande liv, importerar asiathoror och smugglar sprit för att dryga ut bidraget.

Är det för att han är svensk som man måste försköna sanningen och hitta på ursäkter?
Citera
2019-03-05, 19:17
Medlem
karlinges avatar
Citat:

Han måste finnas på bilder tagna och postade av hans tidigare fruar. Förmodligen på stängda facebooksidor.

Kan inte sonen gräva fram en bild på honom?
Citera
2019-03-05, 19:17
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:

En chans att få se honom är att gå på blivande rättegången. Även om den hålls inom lykta dörrar, så får man ändå komma in i inledningen.
Citera
2019-03-05, 19:29
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ge fan i exen och barnen! Jävla gamar, varför är det så viktigt? Skaffa er ett liv i stället!!

Både jag och flera andra här tycker det kan vara intressant att få fram en bild på honom. Barnen och övriga anhöriga ska inte hängas ut.
Senast redigerad av ModerEva 2019-03-05 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in