2019-03-05, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det skulle vara mycket intressant att få höra vad dårens gamla skolkamrater har att säga om honom?
Du skulle blivit besviken, MGM delade/delar inte sin baksida med någon
Citera
2019-03-05, 14:18
Medlem
MidnattsTerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Du skulle blivit besviken, MGM delade/delar inte sin baksida med någon
Fortfarande intressant att veta hur han är som person. Såklart ingen visste vad han höll på med men intressant att veta mer om honom hur som helst.
Citera
2019-03-05, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Hej person! Du är genuint dum i huvudet om du tror att man förhindrar pedofiler genom att försöka lära 8-åringar att inte le åt vuxna män. Har du fått testa din IQ än på rättpsyk?

Har inte moderatorerna blockat dig redan?

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man kan inte lägga det ansvaret på barnen.

Man förhindrar förstås INTE pedofiler, genom att lära sina barn att INTE le åt vuxna män. Men det är värt att tänka på vad man sänder ut för signaler till andra människor, och huruvida det är bra för en själv att sända ut dessa signaler. Själv har jag för det mesta ett väldigt intetsägande ansiktsuttryck, inte en muskel rör sig i mitt ansikte. Och jag undviker också att titta för länge på andra människor. Detta bland annat eftersom många blir arga då.

Och om man verkligen vill förebygga att sådana här saker sker, då bör man lära sina barn att vara mer försiktiga. Det är en mycket mer effektiv strategi, än att försöka hitta alla pedofiler och våldtäktsmän i världen och låsa in dem. För hur ska du hitta dem, speciellt de som INTE ännu har börjat begå brott?

Exakt hur barn ska hantera en sådan situation som den här 8-åringen var i, det är svårt för mig att veta eftersom jag vet INTE exakt hur det hela utspelade sig. Men om det är sant att han överföll henne plötsligt och drog in henne i skogen och sen våldtog henne, då fanns det INTE så mycket hon kunde ha gjort själv, för att förhindra våldtäkten. Förutom att undvika den uppenbarligen väldigt farliga platsen förstås.

Mitt syfte är INTE att lägga skulden på flickan eller hennes föräldrar. Mitt syfte är att försöka få er och andra att förstå, att man kan förhindra sådana här händelser genom att vara mer försiktig.
Och om ni på fullaste allvar tycker att småflickor ska vara på farliga platser ensamma, då ber jag er att tänka om och tänka rätt. För uppenbarligen sker våldtäkter fortfarande.
Senast redigerad av a987 2019-03-05 kl. 14:34.
Citera
2019-03-05, 14:41
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Man förhindrar förstås INTE pedofiler, genom att lära sina barn att INTE le åt vuxna män. Men det är värt att tänka på vad man sänder ut för signaler till andra människor, och huruvida det är bra för en själv att sända ut dessa signaler. Själv har jag för det mesta ett väldigt intetsägande ansiktsuttryck, inte en muskel rör sig i mitt ansikte. Och jag undviker också att titta för länge på andra människor. Detta bland annat eftersom många blir arga då.

Och om man verkligen vill förebygga att sådana här saker sker, då bör man lära sina barn att vara mer försiktiga. Det är en mycket mer effektiv strategi, än att försöka hitta alla pedofiler och våldtäktsmän i världen och låsa in dem. För hur ska du hitta dem, speciellt de som INTE ännu har börjat begå brott?

Exakt hur barn ska hantera en sådan situation som den här 8-åringen var i, det är svårt för mig att veta eftersom jag vet INTE exakt hur det hela utspelade sig. Men om det är sant att han överföll henne plötsligt och drog in henne i skogen och sen våldtog henne, då fanns det INTE så mycket hon kunde ha gjort själv, för att förhindra våldtäkten. Förutom att undvika den uppenbarligen väldigt farliga platsen förstås.

Mitt syfte är INTE att lägga skulden på flickan eller hennes föräldrar. Mitt syfte är att försöka få er och andra att förstå, att man kan förhindra sådana här händelser genom att vara mer försiktig.
Och om ni på fullaste allvar tycker att småflickor ska vara på farliga platser ensamma, då ber jag er att tänka om och tänka rätt. För uppenbarligen sker våldtäkter fortfarande.
Farlig plats ? Hem från skolan mitt på dagen. Ska man inte kunna röra sig i samhället MITT på dagen ? Du lydde inte mitt råd att sova lite, gör det.
Citera
2019-03-05, 14:42
Medlem
karlinges avatar
Citat:

Farlig plats? På väg hem från skolan? Engla cyklade hem från fotbollsträning. Tycker fortfarande att du är en idiot
Citera
2019-03-05, 14:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Man kan ha delad vårdnad och ändå betala underhåll. Mycket vanligt och helt beroende på var barnet bor.

Men tänk på att AE har hela 8 barn och att dom knappast bott varannan vecka hos honom, vilket är det enda sättet att slippa betala.

Om du håller dig lite uppdaterad i tråden, så är nog 5 av barnen vuxna, eller nära nog. 3 är småbarn, från hans nya förhållande.

Just domen om misshandel och kränkning av barnet fött 1997 (tror jag), där står det uttryckligen att det är delad vårdnad med varannanveckas boende!!!! Och trots domen, där 2 yngre barn bevittnat misshandeln, så kvarstår varannanveckas boendet för alla 3. Det missandlade barnet vill dock inte bo med AE varannan vecka längre, under en period, men ångrar sig sedan, och blir mycket ledsen för att AE inte vill ha kontakt med honom.

Mycket, mycket märkligt må jag säga, de flesta andra dödliga skulle bli av med vårdnad, strikt umgängesförbud med LVU, skyddsplacering. Gäller både far och mor, modern för att hon inte tillräckligt skyddat barnet.

Om internationell åklagare är involverad, kan AE ha företag utomlands??? Inkomster som inte syns i deklarationen??

Han måste ju verkligen ha något, troligen både utseende OCH pengar......samt kontakter inom rättsväsende och/eller det sociala......min spekulation.

Kan man gräva fram någon boupptäckning/testamente efter föräldrarna?? Jag undrar vad de jobbade med.......och är föräldrahuset i Göteborg sålt??? Eller vem har övertagit det???

Kan han jobba som mäklare, försäkringsbedömmare???
Citera
2019-03-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egensinnig08
Nej det tror jag inte!!!
Prata inte illa om denne grabb som haft ett sånt helvete under uppväxten!
Vet ej vad han har gjort, men det synes mig att han idag har ett ordnat leverne iaf.
Ungdomssynder har nog många av oss, så döm nte en pinad och sviken människa så hårt.

Där håller jag med. Sonen förtjänar absolut inte att hängas ut.
Citera
2019-03-05, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Med DNA-bevis borde väl detta klassas som ett aktuellt kriminalfall och inte kriminalhistoria?

Det kommer i alla fall dyka upp flera trådar i det delforat rörande det här.

Ok, vilka tokar har familj som är tokig och har bott i området sen minst 1995? Känns faktiskt som ett Svenskt område, kanske även Svensk överfallsvåldtäkt. Har Billdal/Hovås sin egen Hagamannen?
Fanns det inte ett ställe som missbrukare bodde på som hette meros camping?
Inte långt ifrån Billdal.
Citera
2019-03-05, 15:08
Avstängd
konstapels avatar
Citat:

Du verkar vara helt jävla slut i huvudet och du fortsätter att insinuera att hon skulle vara delaktig i det som hände henne. Riktigt jävla lågt, vilket skräp till människa du är.
Vad menar du med "om det är sant"? Antyder du också att hon ljög om att ha blivit brutalt misshandlad och våldtagen?
Citera
2019-03-05, 15:11
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blajan6717
Fanns det inte ett ställe som missbrukare bodde på som hette meros camping?
Inte långt ifrån Billdal.

Näe har sett sådana ställen liksom Meros - sådana här angrepp
har inget med det folket som bor där och göra på nått sätt.
Citera
2019-03-05, 15:12
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Han måste ju verkligen ha något, troligen både utseende OCH pengar......samt kontakter inom rättsväsende och/eller det sociala......min spekulation.

Kan man gräva fram någon boupptäckning/testamente efter föräldrarna?? Jag undrar vad de jobbade med.......och är föräldrahuset i Göteborg sålt??? Eller vem har övertagit det???

Du kan släkt forska på honom för att se vilka föräldrarna var/är och tidigare släktingar. Bara att söka på anchestors.com eller vad sidan heter.
Citera
2019-03-05, 15:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Du kan släkt forska på honom för att se vilka föräldrarna var/är och tidigare släktingar. Bara att söka på anchestors.com eller vad sidan heter.

Går inte att släktforska så, för nära i tid.

Men några slags kontakter har han, eller något ansett yrke, ingen flyger under de flesta radarsystem så som han har gjort. Och behåller delad vårdnad, boende och umgänge efter barnmisshandel.

Jag känner bara till 3 yrkesgrupper som är spårlösa överallt, poliser, FRA-anställda och datasäkerhetsexperter......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in