Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Man kan ha delad vårdnad och ändå betala underhåll. Mycket vanligt och helt beroende på var barnet bor.
Men tänk på att AE har hela 8 barn och att dom knappast bott varannan vecka hos honom, vilket är det enda sättet att slippa betala.
Om du håller dig lite uppdaterad i tråden, så är nog 5 av barnen vuxna, eller nära nog. 3 är småbarn, från hans nya förhållande.
Just domen om misshandel och kränkning av barnet fött 1997 (tror jag), där står det uttryckligen att det är delad vårdnad med varannanveckas boende!!!! Och trots domen, där 2 yngre barn bevittnat misshandeln, så kvarstår varannanveckas boendet för alla 3. Det missandlade barnet vill dock inte bo med AE varannan vecka längre, under en period, men ångrar sig sedan, och blir mycket ledsen för att AE inte vill ha kontakt med honom.
Mycket, mycket märkligt må jag säga, de flesta andra dödliga skulle bli av med vårdnad, strikt umgängesförbud med LVU, skyddsplacering. Gäller både far och mor, modern för att hon inte tillräckligt skyddat barnet.
Om internationell åklagare är involverad, kan AE ha företag utomlands??? Inkomster som inte syns i deklarationen??
Han måste ju verkligen ha något, troligen både utseende OCH pengar......samt kontakter inom rättsväsende och/eller det sociala......min spekulation.
Kan man gräva fram någon boupptäckning/testamente efter föräldrarna?? Jag undrar vad de jobbade med.......och är föräldrahuset i Göteborg sålt??? Eller vem har övertagit det???
Kan han jobba som mäklare, försäkringsbedömmare???