Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-10, 19:17
  #2953
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av startrooper
Inte lätt för dom som inte bor i närheten att veta. Mycket prat om Billdal och lätt att man tror att det är en stad.

Men tack
Jaha..Jo, men Billdal är typ Göteborgs sydligaste stadsdel eller vad man ska kalla det och ligger långt från centrala Gbg, och är egen tätort och står nästan närmare orter söderut i Kungsbacka kommun. Därför blir det mer naturligt att ge det en egen identitet. Men det tillhör Göteborgs Stad politiskt likväl.
__________________
Senast redigerad av Steff83 2019-03-10 kl. 19:21.
Citera
2019-03-10, 19:58
  #2954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
"Lagens långa arm" heter det.
Det beror nog mycket på vad man tycker om dem. Och om "lagens långa näsa" tycker jag inte.
Citera
2019-03-10, 21:24
  #2955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
[/b]

Han hade enligt uppgifter i tråden en jämnårig dotter vid tidpunkten.

I sin kontktannons på badoo många år senare beskrev han sin nya kull med småbarn som ”väldigt snälla, kanske för att de är delvis asiater, jag vet inte”.
Han verkar ha reflekterat över att barnen är ”snällare” än vad han förväntat sig av barn.

Den första kullen barn var kanske inte ”snälla” enligt Anders.
Kanske var de som barn är mest, kivades sinsemellan, trilskades, förde liv och gjorde inte som pappa sa.

Så han var tvungen att skendränka en av pojkarna. För han var inte ”snäll”.

Kanke retade han sig även på den egna dottern och hennes mamma.
Kanske löd de inte Anders och följde hans alla nycker.

Då tog han kanske ut sin frustration på någon annan som fick representera dottern eller frun.

Han drog upp flickans tröja och dolde hennes ansikte under våldtäkten.
- Kanske för att han fantiserade att det var den egna dottern eller frun som han skändade, plågade och kränkte.

Och dessutom ett färskt förhållande med Ivarsson, kan man utläsa ur tingsrättens dom senare.
Inledning
"Anders Eriksson och Björns mamma Jaa Ivarsson inledde ett förhållande 1993 och
gifte sig 1997 strax före Björns födelse. De har ytterligare två söner tillsammans
som är födda 2000 och 2002."
Citera
2019-03-10, 21:50
  #2956
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Man måste komma ihåg, att sådana här skeva personligheter som AE har ofta syskon och föräldrar som första brottsoffer.



Som sagt, jag tror i så fall det omvända. Även storebröder kan vara offer. Om lillebror är bad-to-the-bone.

Undrar hur AE var i skolan. Slog han på de som var mindre? Och vad hände i augusti/september 1995 som gjorde att det vanliga charm/kontroll/hot/självömkan-paketet inte funkade, så att han ville straffknulla världen, i lätthanterlig gestalt av ett 8-årigt flickebarn?

Slog han på de som var mindre??? Eller menar du att han slog de som var yngre? Det är en viss skillnad.
Citera
2019-03-10, 22:49
  #2957
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Lagens långa ben hade med en hundpatrull, hunden spårade inte utan ett tips ledde dem till huset för gripandet

.....syftar på att hunpatrullen efter händelsen tappade spåret....och att det skulle seda ta 24 år
Citera
2019-03-11, 01:36
  #2958
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Om detta kan ju brodern vittna om han så önskar. Eller kan det ha varit brodern som regelbundet psykade och/eller slog Anders och på så sätt ”gjorde honom” till den han blev?

Har bröderna någon kontakt?

Oklart, men helt främmande kan de inte ha varit då delar av broderns familj, om jag minns korrekt, åtminstone har eller haft kontakt kontakt med AE:s ex-fru och deras gemensamma barn. Om de sedan även har eller har haft så mycket kontakt med just AE har jag dock ingen aning om.
Citera
2019-03-11, 02:00
  #2959
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Oklart, men helt främmande kan de inte ha varit då delar av broderns familj, om jag minns korrekt, åtminstone har eller haft kontakt kontakt med AE:s ex-fru och deras gemensamma barn. Om de sedan även har eller har haft så mycket kontakt med just AE har jag dock ingen aning om.
Ska vi ta de här uppgifterna som en "säker källa"?
Citera
2019-03-11, 07:32
  #2960
Medlem
jjagares avatar
Hej, hur söker man efter Anders dom här i tråden? Någon?
Citera
2019-03-11, 09:43
  #2961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
De som tycker att barnvåldtäktaren verkar vara en trevlig prick bör läsa domen för vad han gjorde mot sina egna barn. Man blir fan tårögd, vilket jävla helvete de barnen måste ha haft, speciellt B.


Domen

Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Hej, hur söker man efter Anders dom här i tråden? Någon?

Sökte på "domen Anders".
Citera
2019-03-11, 10:02
  #2962
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Oklart, men helt främmande kan de inte ha varit då delar av broderns familj, om jag minns korrekt, åtminstone har eller haft kontakt kontakt med AE:s ex-fru och deras gemensamma barn. Om de sedan även har eller har haft så mycket kontakt med just AE har jag dock ingen aning om.

Det talar för att bägge familjerna upplever sig ha en "ödesgemenskap" i att ha råkat ut för AE. Att broderns familj förstod vad ex-frun med barn gått igenom. Typ "Du vet att du varit i familj med AE när..."

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Slog han på de som var mindre??? Eller menar du att han slog de som var yngre? Det är en viss skillnad.

Absolut. Menar de han kunde slå på, med låg risk för egen del. Om han nu gjorde det.
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-03-11 kl. 10:07.
Citera
2019-03-11, 12:21
  #2963
Medlem
Hummm..s avatar
Har konsulterat mina kontaker inom juridikvärlden och det är den lagstiftning som gällde då som är aktuell i ansvars- och påföljdsfrågan.
Citera
2019-03-11, 12:42
  #2964
Medlem
Fire666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Har konsulterat mina kontaker inom juridikvärlden och det är den lagstiftning som gällde då som är aktuell i ansvars- och påföljdsfrågan.

Det är så pass illa alltså skit också om man skulle få rätt i detta.
"om detta nu är rätt gärningsman"
Har du även beaktat lagen som kom till SFS 2018:1310?
Mer info om du får fram jag har en tes andra kan veta bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback