2019-03-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Du behöver inte rodna alls. Det du ser som förolämpningar är mina logiska slutsatser efter observation av dina inlägg.

Jag använder liknelser för att påvisa ditt beteende.
Att du inte kan uppfatta liknelser kanske betyder något?

Jag har försvarat och försökt påvisa härledningarna till min synvinkel. Det är du som är oförmögen att uppfatta dessa.
Det är därför jag gått ner på din egen nivå och idiotförklarat dig.
Du är så otroligt Jante att du inte inser att det är du som idiotförklarar först, utan att ens förstå.

Att du kastar ur dig att universum är en plastspade säger Allt om dig själv.
Vad har din plastspade för färg?

Intelligens är en nödvändighet för dumhet!
Hur skulle "det bara fungera" menar du?

Du tror att du själv som är en ynka cell i universum är intelligent. Men inte att universum är det?!
Tror du att ett sms i din iPhone är mer avancerat än operativsystemet också?

Eller menar du kanske att universum är en ynka del av dig själv?..

Bli övertygad om din egen dumhet istället för att låtsas bli övertygad av andras.

Du har inte uppfattat min poäng alls och snurrat in dig så mycket att jag nog ej förmår reda ut dina missuppfattningar längre..

Du behöver inte oroa dig för mig. Oroa dig för din egen hälsa och uppfattningsförmåga istället.
Uppenbarligen är du en avundsjuk skräckslagen hemmasittare och ett konformistiskt PK-hjon.
Detta är alltså inte förolämpningar, utan konstateranden.

Hur du väljer att pragmatisera/tolka information är upp till dig. Men försök att förstå innehållet först.

Du är inte så smart som du tror. Hur svårt kan det vara att släppa självförnekelsen en sekund?
Är det på grund av rädsla som vissa vägrar erkänna att något är mer intelligent än dem själva? Vad är ni så rädda för?
Tror ni att "gud" skulle straffa er om han eventuellt existerade eller var är det skon klämmer egentligen?

Hur då menar du? Vad är det som är så misslyckat med naturen? Själv tycker jag den verkar otroligt "lyckad".
Varför tycker du att det finns för lite liv i universum? Varför skulle "död" nödvändigtvis vara något dåligt?

Om du dog skulle det ju öppna möjligheter för ett (bättre) liv för andra.
Död är liksom en förutsättning för Liv.

Dessutom verkar all energi eventuellt vara vid "liv".
Naturen är misslyckad då många arter dött ut. Solen kommer att ”slockna”.
Jorden har blivit träffad av stora meteoriter. O.s.v. ....
Men det kan ju vara en begränsad intelligens som skapat detta.

Jag skrev aldrig att det finns FÖR lite liv, bara att det verkar finnas lite liv.
Det vi kan enas om är i så fall är att Gud inte skapat ett universum avsett för liv.
Citera
2019-03-05, 18:37
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Naturen är misslyckad då många arter dött ut. Solen kommer att ”slockna”.
Jorden har blivit träffad av stora meteoriter. O.s.v. ....
Men det kan ju vara en begränsad intelligens som skapat detta.

Jag skrev aldrig att det finns FÖR lite liv, bara att det verkar finnas lite liv.
Det vi kan enas om är i så fall är att Gud inte skapat ett universum avsett för liv.
Du menar alltså att utveckling = misslyckande?!

Du har ingen aning om vad liv är för något, precis som vi andra kvasiapor.

Om "Gud" skapat universum så är det antagligen med Liv i siktet. Universum innehåller ju just liv!
Citera
2019-03-05, 18:39
Medlem
Citat:

Jag utgår från de många påstår om Gud; att hen är perfekt och att hens skapelse är perfekt.
Men du tror inte på en perfekt Gud, kanske?
Citera
2019-03-05, 18:43
Medlem
Citat:

Om "Gud" skapat universum så är det antagligen med Liv i siktet. Universum innehåller ju just liv!
Ja, jag har aldrig sagt att det inte finns liv. Dock VERKAR inte universum vara skapat med liv som huvudsyfte, utan snarare svarta hål.
Liv kan ju vara en olycka i arbetet för denna skapare du försöker bevisa.
Citera
2019-03-05, 19:10
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Jag utgår från de många påstår om Gud; att hen är perfekt och att hens skapelse är perfekt.
Men du tror inte på en perfekt Gud, kanske?
Jag tror att Naturen är ”perfekt” just för att den är ”operfekt”.
Perfekt skulle inte fungera, naturen behöver utveckling.
Citera
2019-03-05, 19:11
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ja, jag har aldrig sagt att det inte finns liv. Dock VERKAR inte universum vara skapat med liv som huvudsyfte, utan snarare svarta hål.
Liv är nu alltså något dåligt enligt dig?
Varför gör du oss inte alla den goda tjänsten då?
Citera
2019-03-05, 19:37
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Tror du själv att gud sörjer den som tycker synd om sig själv?!
Varför tar du annars upp det som något med substans?
Tycker du att världens lidande är ett bevis på att gud inte finns? Isf, varför?
Akilleshälen för gudshävdare.

Du har bevisbördan och behöver inte ställa patetiska fjantfrågor till mig i denna tråd.

För påståendet om en guds makt eller den missions-iver du är besatt av platsar inte riktigt i just denna tråd. Lär dig urskiljningsteknik.

Intill dess att du klarar av att försöka påbörja bevisbördan ser jag att du enbart ojar dig över att klara av en börda vilket är väldigt mesigt , du ingen talan värd namnet i denna tråd med sådant fjanteri som katt kring het gröt, i vad du tycks fatta som din lilla lekstuga.

Du kan skrika halsen av dig om guds makt, dock ska du FÖRST bevisa att din gud öht existerar.
Tack för mig.
Citera
2019-03-05, 19:40
Medlem
Citat:
Liv är nu alltså något dåligt enligt dig?
Varför gör du oss inte alla den goda tjänsten då?
När sade jag att liv var dåligt???
Citera
2019-03-05, 20:29
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Akilleshälen för gudshävdare.

Du har bevisbördan och behöver inte ställa patetiska fjantfrågor till mig i denna tråd.

För påståendet om en guds makt eller den missions-iver du är besatt av platsar inte riktigt i just denna tråd. Lär dig urskiljningsteknik.

Intill dess att du klarar av att försöka påbörja bevisbördan ser jag att du enbart ojar dig över att klara av en börda vilket är väldigt mesigt , du ingen talan värd namnet i denna tråd med sådant fjanteri som katt kring het gröt, i vad du tycks fatta som din lilla lekstuga.

Du kan skrika halsen av dig om guds makt, dock ska du FÖRST bevisa att din gud öht existerar.
Tack för mig.
Du får ursäkta, men det var faktiskt du som talade om att gud eventuellt skulle ha intresse i andras lidande.
Som jag ser det är det själva lidandet som skapar värde och mening här i livet.
Varför skulle en eventuell gud vilja ta ifrån något levande livets värde?
Död verkar inte vara något dåligt, snarare en nödvändighet för utveckling av livet.

Jag frågade faktiskt för att jag är uppriktigt intresserad av din syn på saken. Du kanske kunde tillföra något?
Men Du pekar helst på andras uppfattningar istället för att ha några egna va?

Om du inte redan har märkt det så har jag faktiskt försökt härleda mina slutsatser,
Och påtalat att jag tror "Bevisning" är omöjlig.
Du kanske skulle prova att läsa och uppfatta innehållet i tråden istället för att endast fördöma?

F.ö är min enda mission att ifrågasätta mina egna tankar.
Jag vill inte att du övertygas, jag vill att du kommer med saklig kritik istället för dumheter.
Du behöver inte tacka för dig själv när det enda du kommer med är ytterligare dumheter.

Se så, hopp i gröten nu
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-05 kl. 20:48.
Citera
2019-03-05, 20:40
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
När sade jag att liv var dåligt???

Citat:

Jag uppfattade dig kanske fel, precis som du brukar göra?

Vad är det egentligen som säger att svarta hål inte lever?
Människor, endast för att de inte kan identifiera sig?

Det verkar f.ö finnas väldigt få svarta hål, i jämförelse med t.ex stjärnor och planeter.

Jag tror att universum har en "mening", och att den "meningen" är just Utveckling av hela universum.
"Meningen/syftet/målet" är nog inte att enbart vår planet skall leva och frodas i salig lycka, utan att Naturen skall leva.
Vår planet är en ytte pytte ynka näst intill obefintlig del av universum.
Det vore väl konstigt att tro att enbart Jorden är "meningen"?
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-05 kl. 20:50.
Citera
2019-03-05, 21:01
Medlem
Smesos avatar
Citat:
När ska du erkänna att du inte kan istället för att fäkta med nya copy-paste kunskaper?!

Ett binärt system innebär just ett system utgjort av två.
Vad är det som är så "normalt" med att svarta hål kolliderar?
Nyss trodde du ju att hela universum skulle bli ett moln av gas om det inträffade!

När ska du lära dig att läsa och förstå vad du läser?

Jag har aldrig påstått vare sig att kollisioner skulle vara normalt förekommande eller att en kollision skulle få hela universum att bli ett gasmoln, och det senare har jag dessutom redan påpekat för dig i ett annat svar halv 4 på morgonen tidigare idag, då du gjorde samma felaktiga påstående.

Du är helt makalös på att påstå saker som jag aldrig har skrivit, vilket resulterar i att mer tid läggs ner på att korrigera dina missuppfattningar än på att diskutera själva sakfrågan.
Citera
2019-03-06, 01:09
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
När ska du lära dig att läsa och förstå vad du läser?

Jag har aldrig påstått vare sig att kollisioner skulle vara normalt förekommande eller att en kollision skulle få hela universum att bli ett gasmoln, och det senare har jag dessutom redan påpekat för dig i ett annat svar halv 4 på morgonen tidigare idag, då du gjorde samma felaktiga påstående.

Du är helt makalös på att påstå saker som jag aldrig har skrivit, vilket resulterar i att mer tid läggs ner på att korrigera dina missuppfattningar än på att diskutera själva sakfrågan.

ÅkI. Du kan läsa tråden själv också. Jag instämmer i att missuppfattningen ofta är våldsam.

Du påstod något i stil med att "universum uppstår i ett moln av gas när två singulariteter kolliderar".
Jag vill påstå att det tog väldigt lång tid innan materia uppstod alls i universums begynnelse!
Samt att s1ngularitet är 1 för oss, men att det egentligen är 0 i relation till sig själv.
Relativiteten är upplöst. (0, ursprunget till...?). 0/0=1

Ett svart hål som kolliderat med ett annat svart hål är fortfarande "ett svart hål"! Eller?

Du påstår att "universum alltid funnits".
Jag instämmer halvt och påpekar att Tid alltid funnits, så länge det funnits universum.

Du vill göra gällande att Universum är ett "evigt kretslopp av kolliderande singulariteter".
Jag vill göra gällande att Alla Kretslopp har en Grund. Du kan inte skapa ett kretslopp av "intet".

Vad är Intelligens?

Förmåga Att Bearbeta Information och Besluta Rationella Utfall Baserat på den Information som Finns EN att Tillgå.!?

Allt i Naturen består av Tal. (Fråga/Svar=Definition) -Tal är detsamma som Information.

Varför skulle inte ett svart hål i sog självt vara intelligent!,
När det innehåller så ofattbart mycket energi/information?

Du är 1, om än med en väldigt ynka kropp -men samtidigt otroligt intelligent och komplext sammansatt av andra 1- jämfört med Uni.

Du (1) Relaterar till din Omvärld.

Men Du verkar som de flesta Tro alldeles för mycket på din egen intelligens för att öppna upp för Sanningen. = Dumhet

"TUR???!" / SLUMPEN
Vad är det egentligen?

Sanningen om hur systemet för lotteri fungerar har vi att tillgå. Den står ofta på lotten.
Att utfallet sedan kan variera lotterna emellan skapar det vissa vill påstå är "tur".

Sanningen om hur kortspel fungerar känner vi till.
Vi blandar de 52 korten och studerar/manipulerar utfallet.
Vissa vill påstå att utfallet beror på "Slumpen".

HUR universum nödvändigtvis Uppstått (?) och HUR Naturen ständigt Underhålls (?) är komplicerade frågor.
Komplicerade frågor kräver komplicerade svar.
.:.

Sanningen om Hur det första universum uppstod?!
Och Hur systemet mata(t)s med Vad för information, Som universum Faktiskt innehåller/uppger...

Den kommer vi djur nog aldrig att upptäcka. Men vi gör nog bäst i att Tro på Sanningen och helst försöka upptäcka den.

Bevis?! Kom igen..
Ni vet ju inte ens vad kunskap eller vetenskap är eller ett usla ens inte inget om vad sanning är.

Sannolikhet Existerar Observerbart. Inte Sanningen. Men Sanningen Existerar.

"Slump" / "Tur" Existerar Inte!

Kaos Existerar Dock. Precis som att det ibland är omöjligt att förmå upptäcka sanningen.

Vem har skrivit Systemet/Naturen?
Är det kanske inte längre en intressant fråga nu när så många tror sig veta sanningen?.. Alltså att det är "Slumpen".
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-03-06 kl. 02:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in