2019-03-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Fanns inte DNA-tekniken vid år 1995?
Jo, men vem skall man matcha mot? DNA från ett brott är ju inte så nyttigt om det inte går att jämföra.
Citera
2019-03-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Lämna DNA = masstopsning?
Av vilka då?
Citera
2019-03-05, 13:23
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsumkassen
Är det enbart inkomst av tjänst?
Han kan ju ha andra tillgångar som han sitter på, i inkomstslaget kapital. Kanske tar ut så lite som möjligt på A-skatt. Har han F-skattsedel?

Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Nej, det är från inkomstdeklarationen. Så allt som är skattepliktigt.
Vet ej ang. F-skattsedel.

Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Svårt att försöka luska ut vad han jobbar med också. 15 800-ish kr före skatt är ju inte mycket. Men finns många arbeten som kan tänkas falla in under det, ännu fler om man tänker att han kanske inte jobbat heltid heller.

Inget bolagsengagemang, enskild firma eller bolag registrerat på honom eller hans adress. Men svartjobb i kombination med diverse småjobb är en tanke som slog också mig. Eller förtidspension eller aktivitetsersättning eller vad det heter numer i kombination med svarta inkomster.
Citera
2019-03-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Frågan är väl mer hur i hela fridens namn han haft råd att betala underhåll för 7-8 barn om han fått ut 10 000/mån? Eller går staten in och betalar sånt om man är låginkomsttagare?

Lönen antyder väl för övrigt någon form av kommunalt jobb och knappast en heltid?
Fram till slutet av 80 talet gick kommunen in och betalade underhållet. Senare övergick det till att kommunen betalade underhållet men den underhållsskyldige blev skyldig en allt ökande skuld eftersom tiden gick
Citera
2019-03-05, 13:27
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Kan det finnas en bild i körkortsregistret kanske, om det är offentligt?
...
Körkortsregistret har varit sekretessbelagt sedan 1 juli 2004.
Citera
2019-03-05, 13:27
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Masstopsning var nog inte lika vanligt på den tiden, nej. Sedan är det väl oklart om det gett något i det här fallet för mig veterligen bodde inte AE på orten vid tidpunkten, han var ostraffad och hela västra Sverige topsar man inte direkt i en handvändning.

Hans råhet och riskfyllda beteende (lämna DNA - mitt på ljusa dagen etc) tyder på en mycket sjuk människa. Jag hoppas fler fall klaras upp med denna människa, för det måste nästan finnas flera. En debut vid ålder av 35 för att sedan sluta existerar nog inte i denna värld.
Citera
2019-03-05, 13:28
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Inget bolagsengagemang, enskild firma eller bolag registrerat på honom eller hans adress. Men svartjobb i kombination med diverse småjobb är en tanke som slog också mig. Eller förtidspension eller aktivitetsersättning eller vad det heter numer i kombination med svarta inkomster.

Läste något om att brodern hade ett konsultföretag. Kanske småjobb där?
Eller något helt annat. Eller bidrag. Vem vet, ingen kollega verkar hoppa fram oavsett.
Citera
2019-03-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egensinnig08
Fattar inte. Vem är AE1?
Anders Eklund eller.
Citera
2019-03-05, 13:32
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ingen som vet hur det gick för flickan eller hur hon har det idag?
Till synes har det gått bra. Det finns en del om henne på nätet för hon har ett yrke som är "offentligt" kan man säga.
Jag tänker självklart inte röja hennes identitet men jag kan säga att både hon och hennes familj verkar vara vad jag kallar överklassPKidioter. De månar om kriminella och "rättssamhället" så som många svenskar gör, inga hårda straff , man ska få en andra chans, de ska få knulla i fängelset , staten läs skattebetalarna betalar för deras ungar osv osv. Då blir det så här.
Kriminalitet går i arv. Stig Anders har redan 8 ungar, minst 1 är redan kriminell. Hur många fler flickor kommer bli våldtagna?
Det händer varje dag, VARJE dag blir unga flickor (och pojkar) våldtagna. Och det är PK-idioterna som ser till att det blir så.
Citera
2019-03-05, 13:33
Bannlyst
Tror ni han kommer berätta vad han gjorde den dagen där? Tycker det är lite skumt att han bara befinner sig i en skogsdunge.
Citera
2019-03-05, 13:34
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Domen om Fridskränkning och misshandel från år 2008 ligger i tråden, ungefär i mitten, finns på fler ställen. Även den nya häktningsframställan finns i tråden.

Till er som undrar över underhållsbidrag......det framgår någonstans (domen om fridskränkning kanske) att han har delad vårdnad, vilken kvarstår även efter misshandel/kränkning (vilket i sig är märkligt). Delad vårdnad innebär INGET underhåll från någon av parterna.......och yngsta barnet är väl fött år 2017, vill jag minnas. Finns nog inte så mycket skulder där i alla fall.....
Bra, tur att det finns en och annan med hjärna. Fortsätt gärna att skriva, du behövs.
Citera
2019-03-05, 13:35
Medlem
Citat:
Domen om Fridskränkning och misshandel från år 2008 ligger i tråden, ungefär i mitten, finns på fler ställen. Även den nya häktningsframställan finns i tråden.

Till er som undrar över underhållsbidrag......det framgår någonstans (domen om fridskränkning kanske) att han har delad vårdnad, vilken kvarstår även efter misshandel/kränkning (vilket i sig är märkligt). Delad vårdnad innebär INGET underhåll från någon av parterna.......och yngsta barnet är väl fött år 2017, vill jag minnas. Finns nog inte så mycket skulder där i alla fall.....

Man kan ha delad vårdnad och ändå betala underhåll. Mycket vanligt och helt beroende på var barnet bor.

Men tänk på att AE har hela 8 barn och att dom knappast bott varannan vecka hos honom, vilket är det enda sättet att slippa betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in