Citat:
Ursprungligen postat av
psychological11
Hej
allihopa! Jag har lånat detta konto av en vän (tror inte han har varit så aktiv här dock!)
Ville bara adressera ett par saker eftersom jag blivit lite mätt på hela flashback-detektiv aspektet i denna tråd. Jag är den äldsta sonen till AE, och den som finns med i registret (hamnade i dåligt sällskap ett par år tillbaka men har absolut inte den “livsstilen” idag, och hade den knappast då heller). Det är sant som tidigare nämnt i tråden att de flesta av AE’s barn inte haft kontakt med honom på 10 år, och dom har således ingenting med honom att göra. Personligen har jag och AE haft viss sporadisk kontakt (nån gång om året) på senare år men vi har dock aldrig bott ihop (förutom några enstaka månader under det tidiga 2000-talet). Vi har även mer eller mindre klippt banden sen nåt år tillbaka. Anledningen till att vi har varit skrivna på samma adress är för att jag skulle ha hand om posten medan han inte hade fast adress.
AE (mig veterligen) finns ej, och har aldrig funnits, på sociala media och jag har inte heller några foton på honom eller liknande så det är totalt fruktlöst att söka efter detta online.
Jag har alltså inte växt upp med honom och han existerar inte ens i de flesta av mina syskons liv så jag ber er att snälla tänka på att vi är extremt chockade över detta och att det han är anhållen för hände när de flesta av oss inte ens var födda och resterande var småbarn som inte ens bodde med honom. En del av oss har egna familjer idag och vill helst inte associeras med AE.
I detta skedet känner jag inte för att svara på massa frågor angående honom som person eller liknande utan jag ville helt enkelt bara be er att ta det lite lugnt med outningarna av- och spekulationerna om hans barn samt ex-fruar/ex-sambos/anhöriga.
Käraste anhörig!
Jag har blivit så tagen och beklämd över saker du upplevt i din barndom. Om jag ändå funnits i din närhet så jag kunnat hjälpa dig då när du hade det som värst, hemskt och hopplöst. Känner starkt hur jag velat krama denna fina pojk och ge honom mycket tröst, och sund vuxenkärlek. Och att jag agerat på rätt sätt så att terrorn upphörde.
Håller tummarna för dig och känner stor sympati, både för dig idag och den underbare pojk som inte fick det skydd och den kärlek som varje barn har rätt till.
Varm kram till Dig, Din mor och Dina syskon.