2018-10-26, 09:30
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulk64U
Syns några synliga märken efter injekt med testo?
Tänkte ifall man inte vill att anhöriga ska kunna se några spår.

Tips: stick dig med en nål och se om dom märker det. Jag vet inte hur ofta dina anhöriga ser din rumpa, lår eller delts, men jag bara antar att det är flickvän, annars låter detta väldigt perverst.
Citera
2018-10-26, 14:27
Medlem
Nu var det ju flickvännen jag menade.....
Citera
2018-10-26, 15:01
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulk64U
Nu var det ju flickvännen jag menade.....
För mig syns det knappt alls. Brukar köra insulinnålar alternativt orangea nålar. De enda gångerna jag ser något är när jag börjat blöda lite, men det försvinner fort. På sin höjd kan det se ut som ett väldigt litet bett eller liknande.
Citera
2018-10-26, 18:27
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
För mig syns det knappt alls. Brukar köra insulinnålar alternativt orangea nålar. De enda gångerna jag ser något är när jag börjat blöda lite, men det försvinner fort. På sin höjd kan det se ut som ett väldigt litet bett eller liknande.

Har ett blåmärke som är 2cm i diameter pga jag gick igenom ett blodkärl igår vid stick, sånt får man räkna med också. Annars blir det på sin höjd som ett bett, ska sticka snart ikväll - kan ta bild på mina stickområden på låren. Sätter testo p eod och gjort mer eller mindre i snart 6 månader, endast i låren, med blå nål.
Citera
2019-02-05, 19:31
Medlem
Stället frågan här istället, känns som den drunknar i nybörjartråden:
Är det nödvändigt att desinficera vialen innan stick? Känns som det kan hamna bakterier i oljan annars, men guiden säger inget om det.
Citera
2019-02-05, 21:28
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillehand
Stället frågan här istället, känns som den drunknar i nybörjartråden:
Är det nödvändigt att desinficera vialen innan stick? Känns som det kan hamna bakterier i oljan annars, men guiden säger inget om det.

Jag har gjort som så att jag gör det efter varje stick, den blir ju alltid lite oljig då. Är noga med förvaring så gör det inte före nästa uppsug utan bara efter. Gått bra hittills iaf. Enda jag tänka mig om man gör innan är att det hamnar lite på nålen men den förutsätter jag att du byter efter uppsuget?
Citera
2019-02-06, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Jag har gjort som så att jag gör det efter varje stick, den blir ju alltid lite oljig då. Är noga med förvaring så gör det inte före nästa uppsug utan bara efter. Gått bra hittills iaf. Enda jag tänka mig om man gör innan är att det hamnar lite på nålen men den förutsätter jag att du byter efter uppsuget?
Jo, precis, men tänker mig att det kan finnas bakterier på vialen som följer med uppsugningsnålen ner i oljan som sedan växer till sig till nästa stick o vips så har man en infektion. Men det verkar ju gått bra för dig så kör utan desinficering tills jag fått hem lite klorohexidin. Var förvarar du dina vialer?
Citera
2019-02-08, 13:39
Medlem
Off topic kanske men när ni kör 30 mm sätter ni in hela nålen i axeln? jag kör samma som i benen blåa 30 mm men jag drar alltid in hela nålen , många säger räcker me halva? Vad säger ni här? Svara gärna bengtzzz
Citera
2019-02-08, 13:53
Medlem
Det här kommer bero helt på hur tjock du är samt hur mycket muskelmassa du har i axlarna. Använd lite sunt förnuft så listar du nog själv ut hur långt du bör köra in nålen ungefär. Jag drar väl in typ 20mm i axeln
Citera
2019-02-09, 11:39
Medlem
Jag sätter med insulinspruta, funkar perfekt!
Citera
2019-02-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Det här kommer bero helt på hur tjock du är samt hur mycket muskelmassa du har i axlarna. Använd lite sunt förnuft så listar du nog själv ut hur långt du bör köra in nålen ungefär. Jag drar väl in typ 20mm i axeln
inte alls tjock men sätter hela vägen o kommer alltid ut tren o blod efter injektion i axlarna men den går in direkt men kör alltid in max för säkerhetskull
Citera
2019-03-05, 12:19
Medlem
Låt säga att jag väljer att sticka i låret, bör jag alltid sticka på samma plats sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in