2019-03-05, 11:40
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det kostar ingenting att göra adressändring. Som ensamstående kan man klara sig på lite pengar. Om han sålde för 1 mille och inte köpte nytt har han ju kapital för lång tid.

Kostar en del att sälja och flytta, kostar att köpa och flytta in. Det har det alltid gjort för mig. Inkomsterna han har haft är mycket små så man kan förstå att han inte behövde betala underhåll till en mängd barn. Kanske en vald strategi eftersom det knappt lönade sig med vit inkomst i hans situation. Men han har säkert jobbat i en svart bransch och kunnat röra sig men mycket pengar i all fall.

Jag var inne på det tidigare att pengar attraherar kvinnor och han har bevisligen haft 3 st djupare relationer. Om han inte hade det vad var det då han hade? Kanske det hans namne tennistränaren Anders har.
Senast redigerad av Returpapper 2019-03-05 kl. 11:42.
Citera
2019-03-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Datum för kallelsen har vi inte fått, men om jag inte inbillar mig har polisen sagt att han hållit sig undan i en vecka. Så kanske 1.5-2 veckor före gripandet? Jag är dock tämligen säker på att de var nästan helt säkra på att det var AE innan han faktiskt kallades till topsning och sedan topsades, om det är äldsta sonens topsning som poppade upp på familjesöket, då finns det ingen annan det kan vara än fadern på den % matchning de får upp.

Ja, AE blev inte topsad i masstopsningen under utredningen då han inte bodde i närområdet. Hans ena son är dock dömd för brott som kan ha resulterat i att han topsats och därför ledde till AE i och med nya lagen.

Då fick dom alltså matchning på sonen redan då det begav sig och så fanns det en lag på att dom inte kunde kolla upp hans släktingar förräns 24 år senare!! Hur sjukt!! Hade ingen aning om att en sådan lag existerat. Sverige i nötskal.
Citera
2019-03-05, 11:44
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Kostar en del att sälja och flytta, kostar att köpa och flytta in. Det har det alltid gjort för mig. Inkomsterna han har haft är mycket små så man kan förstå att han inte behövde betala underhåll till en mängd barn. Kanske en vald strategi eftersom det knappt lönade sig med vit inkomst i hans situation. Men han har säkert jobbat i en svart bransch och kunnat röra sig men mycket pengar i all fall.

Jag var inne på det tidigare att pengar attraherar kvinnor och han har bevisligen haft 3 st djupare relationer. Om han inte hade det vad var det då han hade? Kanske det hans namne tennistränaren Anders har.

Jag höll på att säga något extremt opassande, är det inte pengar är det.... men det passar sig verkligen inte i det här fallet, hoppas verkligen att det inte var någon stor kroppsdel som lockade kvinnor i det här fallet. Får hoppas att han kanske bara varit snygg.
Citera
2019-03-05, 11:45
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Har nu ringt Skatteverket och kollat AEs inkomster senaste åren.
2017: 191 900 kr
2016: 182 900 kr
2015: 220 700 kr
2014: 197 100 kr

Hur fan har han haft råd att flytta runt så mycket?
Ja bra fråga. det där ser ut som A.kassebelopp eller annat bidrag. Långtidssjukskriven eller förtidspensionär , typ.
Citera
2019-03-05, 11:46
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Då fick dom alltså matchning på sonen redan då det begav sig och så fanns det en lag på att dom inte kunde kolla upp hans släktingar förräns 24 år senare!! Hur sjukt!! Hade ingen aning om att en sådan lag existerat. Sverige i nötskal.

Inte när det begav sig, eftersom sonen vid tiden för brottet var 4 år. Men de har säkert fått det när, eller efter, sonen blev dömd. Om det nu gick att se det före lagändringen, med tanke på att det var någon 55% regel innan vad jag har läst. Så bara den personen eller en enäggstvilling kan poppa upp.
Citera
2019-03-05, 11:46
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Ja bra fråga. det där ser ut som A.kassebelopp eller annat bidrag. Långtidssjukskriven eller förtidspensionär , typ.

Känner också det.

Nu har jag iof bara haft CSN, så vet inte beloppen, men känns som det kan vara något sånt.
Citera
2019-03-05, 11:55
Medlem
Citat:
Inte när det begav sig, eftersom sonen vid tiden för brottet var 4 år. Men de har säkert fått det när, eller efter, sonen blev dömd. Om det nu gick att se det före lagändringen, med tanke på att det var någon 55% regel innan vad jag har läst. Så bara den personen eller en enäggstvilling kan poppa upp.

Ah just det, tänkte lite fel. Tur i oturen då att sonen åkte dit.
Citera
2019-03-05, 11:56
Medlem
Citat:
Jag höll på att säga något extremt opassande, är det inte pengar är det.... men det passar sig verkligen inte i det här fallet, hoppas verkligen att det inte var någon stor kroppsdel som lockade kvinnor i det här fallet. Får hoppas att han kanske bara varit snygg.

Det behöver inte vara något speciellt över honom alls mer än att han gärna tar kontakt med kvinnor i alla möjliga situationer. Ute på dansställe, på Ica eller i parken.

Han kan säkert vara både uppvaktande och påflugen eller tom äcklig, helt beroende på humöret och situationen.

Till skillnad från tex Hagamannen så verkar han inte funka nån längre tid i förhållande.
Citera
2019-03-05, 11:59
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det kostar ingenting att göra adressändring. Som ensamstående kan man klara sig på lite pengar. Om han sålde för 1 mille och inte köpte nytt har han ju kapital för lång tid.
Kanske han hyrde in sig i billiga skogstorp samtidigt som han lät sig skivas på andra adresser?

Han hyr ett torp lite på avstånd, får en låg boendekostnad och tvingas att flytta efter kanske 1 år då ägaren tröttnat på hyresgästen?
Citera
2019-03-05, 12:00
Medlem
Lakkajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ah just det, tänkte lite fel. Tur i oturen då att sonen åkte dit.
Jag kallar inte det tur men visst bra att han åkte dit.
Citera
2019-03-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Formuläret tillhörde alltså den ordinarie åklagaren från internationella åklagarkammaren - och inte den åklagare på den "vanliga" åklagarkammaren som verkar ha haft jour under lördagens häktning. Så jo, du har missuppfattat något.

Ok. Om du har kollat upp vilken åklagare som hade jouren och denne inte var Thomas Ahlstrand (som ju ser ut att ha gjort häktningsframställan), fair enough.
Citera
2019-03-05, 12:04
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Man ska inte glömma att han har hela 8 barn vilket innebär en sjuhelsikes massa underhåll att betala så det har nog knappt varit lönt att arbeta och leva som en vanlig Svensson.

Lägsta nivån är 1573/månad tills barnet blir 11 år, sedan 1723 tills 15 år och 2073 därefter. Det är vad den andre föräldern får av försäkringskassan om den underhållsskyldige inte kan betala. Sedan avkrävs han den skulden av kassan och vid det här laget borde han dras med miljonskulder.

Ska sägas också att underhållsbidraget kan vara mycket mycket högre beroende på den underhållsskyldiges inkomst. Domstol dömer ut underhållet vid separationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in