2019-03-05, 09:30
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Den 22-åriga man som greps i fredags misstänkt för mordförsök på sin syster i deras bostad på Gamla Väster begärs på tisdagseftermiddagen häktad av kammaråklagare Mårten Alvinsson.
Mannen misstänks också för mordförsök på de poliser som kom till platsen

/…/

När polisen kom till platsen försökte 22-åringen angripa poliserna, men de kunde avväpna honom.
Både mannen och systern fördes till sjukhus för vår vård. Brodern skrev ut under helgen, och fördes till arresten på Rättscentrum. Systern vårdas fortfarande för sina skador.
Polisen vill varken dementera eller bekräfta att fredagens mordförsök på en ung kvinna på Gamla Väster var hedersrelaterat.
– Det är inget jag varken förnekar eller bekräftar, säger Nils Norling, presstalesperson vid Malmöpolisen."

https://www.skd.se/2019/03/04/polisen-dementerar-inte-hedersvald-vid-mordforsok/

Lutar åt något hedetsrelaterat
Citera
2019-03-05, 09:33
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Erfar hedersbrott säger de på tv nyheterna nu ikväll (sydnytt)

Enligt vänstern finns inget som heter hedersbrott det sa Gudrun Schyman i direkt sänd tv, kommunist hjärnan går på repeat.
Citera
2019-03-05, 09:54
Medlem
Det finns en hel del sjuka iranier i Sverige, men just hedersmord där sonen på uppdrag av resten av familjen dödar systern är väl inget kännetecken för exiliranierna?
Hade vi snackat iranier i Iran så är det en annan femma, men när jag tittar igenom BOs föräldrars och släktingars Facebook så är det uppenbart att de inte är islamister eller regimanhängare utan mer åt shah och sekulär monarki hållet. De kommer ifrån en av de modernare provinserna i norr, Mazandaran och Teheran. En del av dem har bott i Sverige sedan många år tillbaks och gift sig och fått barn med svenskar och uppenbarligen försvenskats rejält.

Om det är hedersrelaterat så lutar det åt att hennes bror agerat på eget bevåg. Han har kanske någon skruv lös och hon har säkert skämt ut honom inför hans kriminella arabvänner.
Citera
2019-03-05, 10:46
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Det finns en hel del sjuka iranier i Sverige, men just hedersmord där sonen på uppdrag av resten av familjen dödar systern är väl inget kännetecken för exiliranierna?
Hade vi snackat iranier i Iran så är det en annan femma, men när jag tittar igenom BOs föräldrars och släktingars Facebook så är det uppenbart att de inte är islamister eller regimanhängare utan mer åt shah och sekulär monarki hållet. De kommer ifrån en av de modernare provinserna i norr, Mazandaran och Teheran. En del av dem har bott i Sverige sedan många år tillbaks och gift sig och fått barn med svenskar och uppenbarligen försvenskats rejält.

Om det är hedersrelaterat så lutar det åt att hennes bror agerat på eget bevåg. Han har kanske någon skruv lös och hon har säkert skämt ut honom inför hans kriminella arabvänner.

Om det är så som du säger så låter det ju onekligen som att brodern försökt försvara sin inbillade, kränkta heder.
Citera
2019-03-05, 11:07
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Nästan bara svennar i de kvarteren väl?

Är Malmös boho-chic-kvarter så ja, stämmer bra. Dock alldeles intill krogkvarteren vilket ger överspill ibland.
Citera
2019-03-05, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Om det är så som du säger så låter det ju onekligen som att brodern försökt försvara sin inbillade, kränkta heder.

Jag spekulerar. Jag vet inte vad som hänt och jag känner inte personerna ifråga.
Men utifrån den bild jag fått av deras släktingar på Facebook så tvivlar jag starkt på att det är mer än GMs heder som kränkts till den grad att hon måste dödas.
Jag misstänker nåt i stil med paranoid schizofreni eller annan psykisk sjukdom hos GM.
Citera
2019-03-05, 11:23
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Jag spekulerar. Jag vet inte vad som hänt och jag känner inte personerna ifråga.
Men utifrån den bild jag fått av deras släktingar på Facebook så tvivlar jag starkt på att det är mer än GMs heder som kränkts till den grad att hon måste dödas.
Jag misstänker nåt i stil med paranoid schizofreni eller annan psykisk sjukdom hos GM.

Från det du har luskat fram håller jag med dig i det.
Antingen heder och/eller psykisk sjukdom, det ena behöver ju inte utesluta det andra.
Citera
2019-03-05, 14:03
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Från det du har luskat fram håller jag med dig i det.
Antingen heder och/eller psykisk sjukdom, det ena behöver ju inte utesluta det andra.

Det stod i artikeln att polisen tror sig veta att det var ett hedersbrott (vilket iofs förutsätter en del defekter på psyket).

Kanske han blivit radikaliserad på satanshuset (moskén) och gjort det på eget initiativ? Verkar inte vara helt ovanligt att andra generationens invällare blir mer radikala än föräldrarna. Grattis Sverige, klart vi förvaltar vår extremreligösa import mot fanatismreligösa mha allsköns bidrag och ”riktade insatser”.
Citera
2019-03-05, 16:09
Medlem
Seemves avatar
Citat:

Det är inte alls vanligt sett till den gamla skolans exiliranier, då dessa i väldigt hög utsträckning är relativt sekulära. Däremot så har vi ju ett samhälle nu för tiden där även dessa säkert radikaliseras snabbt, speciellt om man är uppvuxen med att mest springa runt med sin polare Muhammed från Irak och som kanske engagerar sig i världspolitiken och av random anledning, väljer att sympatisera med Iran (mot t.ex USA), därefter är steget kort till islam.

Vet att det i just Malmö är ganska "populärt" för shiiter att stoltsera med sin bakgrund (ur den kulturella aspekten, sekulär eller ej), vilket i sig inte är särskilt konstigt egentligen. Sedan behövs bara det tråkiga budskapet för att vända dessa.

Tråkigt hur som haver, har alltid gillat potentialen inom Iran men det kräver fler som Bali och färre av dessa idioter.
Senast redigerad av Seemve 2019-03-05 kl. 16:12.
Citera
2019-03-05, 17:51
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Häktningsframställan;

https://minfil.com/91L7U1v9b8/Malm_TR_2062-19_Aktbil_7_pdf
Citera
2019-03-06, 23:09
Medlem
Ännu en kulturberikare som ska utöka sitt CV med skattefinansierad fängelsevistelse för ca 3600kr per dygn. För oss som står för kalaset kan vi trösta oss med att vi slår två flugor i en smäll då vi blir av med en under en tid samtidigt som en annan berikare får vänta på sin tur utanför Sveriges gränser, dock till ett högt pris oavsett.
Citera
2019-05-31, 20:50
Medlem
spoilers avatar
"Enligt åklagare Mårten Alvinsson var mannens attack ett led i att försöka kontrollera sin systers levnadssätt. Främst var det systerns aktivitet på Tinder som mannen var missnöjd med."

https://nyheteridag.se/aklagaren-inte-hedersbrott-nar-bror-knivhogg-syster-pa-grund-av-tinder/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in