2019-03-03, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TBhzILuwUbi11Hqx
Det finns en ML (23 år) och JV (24 år) som bor i 14XX. De är i rätt ålder och kollar man på ML:s FB-profil så ser han inte ut som en lammunge... Man får dåliga vibbar.

Du kan utesluta dom. Båda två är skötsamma människor.
Citera
2019-03-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PunderTudeltal
Ingången går till en innergård som är gemensam för nästan hela kvarteret, som består av ett antal rätt stora lägenhetshus med hyresrätter. Alltså inte säkert att det handlar om 2:an bara för att polisen var där (om det inte är bekräftat av annan information).
Jag har varit och jobbat i denna fastigheten i många år. 2:an är en egen trappuppgång och går inte till övriga trappuppgångarna på innergården
Citera
2019-03-03, 23:57
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersmalmoe
Jag har varit och jobbat i denna fastigheten i många år. 2:an är en egen trappuppgång och går inte till övriga trappuppgångarna på innergården
Tack för klargörandet.

Så då är det den yngre blattebruden i den porten som ligger på sjukhuset - rimligen.
Citera
2019-03-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotas
Va påväg ut mot lilla torg när dom kom ner med flickan, helt blodig. Trodde först hon blivit rejält misshandlad
Såg hon svensk ut? Blir lättare att sålla bland namnen då.
Citera
2019-03-04, 00:05
Medlem
Det finns ju en piss-neger 20 år gammal på 2an, kan det vara honom?
Citera
2019-03-04, 12:41
Medlem
Bor själv på 2:an, kan intyga att det är den 20 årige svarta snubben som är häktad och 18 åriga tjejen på samma adress som var offret. Sett 20 åringen flera ggr stå nere vid entrén med sina gangster polare och lukta gräs. Tjejen och den andra 23 åringen som bor i samma lägenhet har jag konstigt nog aldrig sett.

Kom själv hem senare på natten i fredags då det hände, då hade de städat hissen men man kan fortfarande se blod kvar i hissen på sina ställen, så tjejen ska vara allvarligt skadad, har nog blött rejält av knivskurningen.
Citera
2019-03-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakarn
Bor själv på 2:an, kan intyga att det är den 20 årige svarta snubben som är häktad och 18 åriga tjejen på samma adress som var offret. Sett 20 åringen flera ggr stå nere vid entrén med sina gangster polare och lukta gräs. Tjejen och den andra 23 åringen som bor i samma lägenhet har jag konstigt nog aldrig sett.

Kom själv hem senare på natten i fredags då det hände, då hade de städat hissen men man kan fortfarande se blod kvar i hissen på sina ställen, så tjejen ska vara allvarligt skadad, har nog blött rejält av knivskurningen.

Nu är informationen lite förvirrande.

Enligt Ratsit finns bara en 20-åring som är skriven på Tegelgårdsgatan 2 i Malmö. Det är en kille med utländskt klingande namn, så det skulle kunna vara han som beskrivs som svart. Men det finns bara en annan person som är skriven i samma lägenhet som denne 20-åring, och det är en 55-årig man. Alltså stämmer det inte att en 18-årig tjej skulle vara skriven på samma adress, och att hon skulle vara brottsoffret.

Det finns å andra sidan en 22-åring, även han med utländskt klingande namn, som är skriven på Tegelgårdsgatan 2. I samma lägenhet som 22-åringen är en 18-årig tjej skriven. Någon 23-åring hittar jag dock inte på den adressen. Förutom 22-åringen och 18-åringen är en 66-åring och en 48-åring skrivna på adressen.

Har jag missuppfattat adressen? Eller menar du att MGM och BO är skrivna i olika lägenheter i samma fastighet? Kan du skriva ut initialerna på MGM och BO?
Citera
2019-03-04, 14:04
Medlem
Aa sorry lite fel av mig, hade för mig jag hade sett på ratsit att det stod samma lägenhetsnummer på alla 3. Men du har rätt, 20 åringen bor inte i samma lägenhet som 22 åringen och 18 åriga tjejen. Råkade dessutom skriva 23 istället för 22 såg med nu.

Men eftersom det bara finns en tjej i den åldern på adressen kan man ju dra slutsatsen att det är NK som är BO och OF som är MGM.

De bor alltså på samma adress men i olika lägenheter. Även hälsat flera ggr på 55 åringen som bor i samma lägenhet som 20 åringen, han är supertrevlig och snäll samt har ett till (gissningsvis) adoptivbarn som är minderårig så hon finns inte skriven på adressen. 20 åringen sticker ut lite från dom andra 2 i familjen och har väl kommit lite snett fick man känslan av. Väldigt tragiskt och synd! Ingen aning dock vad 20 åringen kan haft för motiv att knivhugga tjejen, men kanske kan det vara så att 22 åringen, alltså hennes bror hamnat i bråk med honom tidigare då han ser lite thug ut. Annars otrohet eller något annat kanske.
Citera
2019-03-04, 14:59
Medlem
spoilers avatar
"Den 22-åriga man som greps i fredags misstänkt för mordförsök på sin syster i deras bostad på Gamla Väster begärs på tisdagseftermiddagen häktad av kammaråklagare Mårten Alvinsson.
Mannen misstänks också för mordförsök på de poliser som kom till platsen

/…/

När polisen kom till platsen försökte 22-åringen angripa poliserna, men de kunde avväpna honom.
Både mannen och systern fördes till sjukhus för vår vård. Brodern skrev ut under helgen, och fördes till arresten på Rättscentrum. Systern vårdas fortfarande för sina skador.
Polisen vill varken dementera eller bekräfta att fredagens mordförsök på en ung kvinna på Gamla Väster var hedersrelaterat.
– Det är inget jag varken förnekar eller bekräftar, säger Nils Norling, presstalesperson vid Malmöpolisen."

https://www.skd.se/2019/03/04/polisen-dementerar-inte-hedersvald-vid-mordforsok/
Citera
2019-03-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Den 22-åriga man som greps i fredags misstänkt för mordförsök på sin syster i deras bostad på Gamla Väster begärs på tisdagseftermiddagen häktad av kammaråklagare Mårten Alvinsson.
Mannen misstänks också för mordförsök på de poliser som kom till platsen

/…/

När polisen kom till platsen försökte 22-åringen angripa poliserna, men de kunde avväpna honom.
Både mannen och systern fördes till sjukhus för vår vård. Brodern skrev ut under helgen, och fördes till arresten på Rättscentrum. Systern vårdas fortfarande för sina skador.
Polisen vill varken dementera eller bekräfta att fredagens mordförsök på en ung kvinna på Gamla Väster var hedersrelaterat.
– Det är inget jag varken förnekar eller bekräftar, säger Nils Norling, presstalesperson vid Malmöpolisen."

https://www.skd.se/2019/03/04/polisen-dementerar-inte-hedersvald-vid-mordforsok/

Då är det lgh 1201

Kou*osh Ka*bassi, 22 år *=r
N*k* Karbass*, 18 år *=i
Senast redigerad av HobbyGW 2019-03-04 kl. 15:22.
Citera
2019-03-04, 15:23
Medlem
Citat:
Polisen misstänker att brottet är hedersrelaterat.

https://www.sydsvenskan.se/2019-03-04/haktad-for-forsok-till-mord-pa-syster
Citera
2019-03-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersmalmoe

Tack för rättelsen, pinsamt att mitt minne svek när jag skulle leka besserwisser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in