2019-03-05, 09:25
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Jag tror att de som nu flyr från en tid i IS har sett nog av våld och terror. De har insett sina misstag och att de blivit lurade och vill bara återvända till ett normalt liv igen.

Kanske de rentav börjar plugga på Södertörns högskola, rösta på MP och sopsortera.
2019-03-05, 09:35
Medlem
De är desillusionerade och kommer inte planera större saker här. Således lite sporadiska dåd mot kuffar som att våldta, knivmörda, knuffa folk framför tunnelbanan, bilattacker, kanske öppna eld i galleria.
Till att börja med i alla fall.
2019-03-05, 09:47
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Jag tror att de som nu flyr från en tid i IS har sett nog av våld och terror. De har insett sina misstag och att de blivit lurade och vill bara återvända till ett normalt liv igen.

Då ställer du upp med tillfälligt boende hemma hos dig tills de kommit in på raketingenjörsutbildningen i Kiruna?
2019-03-05, 09:48
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Kanske de rentav börjar plugga på Södertörns högskola, rösta på MP och sopsortera.

Lajva vanlig sven banan, en ovanligt värdefull och god samhällsmedborgare återanpassad ångerfull.
Få bidrag köpa komponenter och ingredienser, så småningom gå på NK, krogen, en match, en konsert och POFF komma till paradiset med oskulder.

19 goda chanser till attentat bara i huvudstaden och fler kommer när terroristbarnen ska prestera.
2019-03-05, 09:52
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
De är för korkade. Det blir säkert en till attack på Drottninggatan i stället.
Tror de inte kommer köra lonewolf nästa gång.
2019-03-05, 09:55
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Muslimerna bruka använda lastbilar och hand eldvapen i sin terror. Kärnkraft är svårt att ge sej på. Tunnelbanan och dom nya pendeltågstationerna är definitivt ett mål.

Dom kanske gör en copy cat kommnisternas terrorhandlingar och gå in på en ambassad. Men jag tro mest att dom vill döda vanliga kuffar
Det är lätt att komma inpå kärnkraftverk. Frågan är bara om dessa går att spränga utifrån eller om terroristerna måste komma innanför dessa. Jag har ingen sådan kunskap men jag inbillar mig att terroristerna lätt kan läsa på och ta sig in.
2019-03-05, 10:00
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Andrahandsinfo så ta det för vad det är men enligt min källa finns det civilanställda på SÄPO som ALDRIG vistas i exempelvis Mall of Scandinavia eller på Centralstation i Stockholm. De vet hur verkligheten ser ut....

Dessa människor har givetvis inte ångrat sig. Att ångra sig är att begå apostati vilket är belagt med dödsstraff i den del av islam vi talar om. Däremot kan de ljuga skägget av sig utan problem vilket islam tilllåter om det sker för att driva jihad. (taqiyya)
2019-03-05, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Det är lätt att komma inpå kärnkraftverk. Frågan är bara om dessa går att spränga utifrån eller om terroristerna måste komma innanför dessa. Jag har ingen sådan kunskap men jag inbillar mig att terroristerna lätt kan läsa på och ta sig in.

Men skall du ha hög kill rate på otrogna hundar. Skulle gissa på en copy cat på ABB ,men målet är svenskar istället för sosse barn.
2019-03-05, 10:08
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Andrahandsinfo så ta det för vad det är men enligt min källa finns det civilanställda på SÄPO som ALDRIG vistas i exempelvis Mall of Scandinavia eller på Centralstation i Stockholm. De vet hur verkligheten ser ut....

Dessa människor har givetvis inte ångrat sig. Att ångra sig är att begå apostati vilket är belagt med dödsstraff i den del av islam vi talar om. Däremot kan de ljuga skägget av sig utan problem vilket islam tilllåter om det sker för att driva jihad. (taqiyya)

Det blir nog svårt att röra sig nånstans öht om man ska vara nojjig över risken för ett terrorattentat. Vi såg ju i fallet med Akilov att allt som krävs är en småbitter svarting och en korkad lastbilschaufför.
2019-03-05, 10:09
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:

Misstag? Lurade?
De trivdes i sin stat till den föll, vilket framgår av intervjuerna som publicerats. ”Dom tog hand om en” sa tex en, ”man tog barnen till parken du vet” sa han som ”kört ambulans”.
Nu klagar de endast för att de tillfångatagits.
De väntar på nytt kalifat och varför inte ta Sverige och Norge?
Lätt landområde att inta inifrån och kustledes och inte så många att halshugga.
Några fbrasister som protesterar bara.
2019-03-05, 10:18
Medlem
Citat:

Absolut. Klart dom vill lägga detta äventyret bakom sig och skaffa ett 9-5 jobb och bli en del av det svenska samhället.
Har dom haft ett normalt liv innan?
2019-03-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sungamen
.
Har dom haft ett normalt liv innan?

Antagligen inte. Det är därför det blev så här. Hade integrationen fungerat och flyktingarnas villkor i Sverige varit acceptabla hade det aldrig hänt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in