2019-03-04, 23:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag kan nämna flera, min mor, min fru t.ex. Många av mina väninnor. De är inte feminister, de är normala jävla kvinnor som begriper att män och kvinnor skiljer sig åt på många sätt. Men de kommer ju aldrig frivilligt att ge upp sin egen fria vilja som någon IS-hustru. Men är det kanske så du vill ha det? Kuvade fruntimmer?
Dessutom, hur många manliga makthavare är det inte som benämner sig som feminister för att det är politiskt gångbart. Jag har blivit ålderssynt på äldre dagar men att sitta och gnälla på kvinnor för sådant som män till stor del är ansvariga för, det är, jag letar orden här, feministiskt gnäll.

Jag tror att normala män träffar normala kvinnor.
Antagligen är det så att de män som bara träffat underliga rabiata kvinnor själva inte är särskilt trevliga eller attraktiva som partners. Kan ju knappast vara en slump att trevliga män förefaller ha mindre problem med kvinnor än de män som faktiskt uppvisar direkt otrevliga beteenden.
Citera
2019-03-04, 23:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Var snäll och förtydliga hur den kopplingen gjordes. Förklara tydligt så ingenting kan missförstås.

Har du svårt att läsa innantill och förstå din egen text som jag citerade? Du är otrolig.
Citera
2019-03-04, 23:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har du svårt att läsa innantill och förstå din egen text som jag citerade? Du är otrolig.

Nej jag kan läsa.
Förklara nu. Eller du kanske inte kan?
Citera
2019-03-04, 23:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej jag kan läsa.
Förklara nu. Eller du kanske inte kan?

(FB) Ni män som anser att våldtäkt "inte är så farligt", svara på följande frågor
Citera
2019-03-04, 23:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
(FB) Ni män som anser att våldtäkt "inte är så farligt", svara på följande frågor

Du kan inte förklara det alltså. En bom till av dig.
Ge dig inte i kast med mig fortsättningsvis, det går inte så bra för dig.
Citera
2019-03-04, 23:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du kan inte förklara det alltså. En bom till av dig.
Ge dig inte i kast med mig fortsättningsvis, det går inte så bra för dig.

Du har fått förklaringen två gånger nu och det är din egen text du ska förstå, klarar du verkligen inte av det?

Ska vi kanske börja med 1+1, vad blir det?
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-03-04 kl. 23:59.
Citera
2019-03-04, 23:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du har fått förklaringen två gånger nu och det är din egen text du ska förstå, klarar du verkligen inte av det?

Du har uppfattat den på ett sätt milslångt från vad jag skrev, så därför har jag bett dig att förklara detta. Om du inte kan det så tycker jag att du ska lägga ner nu. Antingen så förklarar du hur du fick ihop den kopplingen och det gör du i ditt nästa inlägg, eller så är det slut på detta tramset.
Jag är inte här för ordklyverier, det är bara tröttsamt.
Citera
2019-03-05, 00:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har uppfattat den på ett sätt milslångt från vad jag skrev, så därför har jag bett dig att förklara detta. Om du inte kan det så tycker jag att du ska lägga ner nu. Antingen så förklarar du hur du fick ihop den kopplingen och det gör du i ditt nästa inlägg, eller så är det slut på detta tramset.
Jag är inte här för ordklyverier, det är bara tröttsamt.

Det var som sagt du som gjorde kopplingen, inte jag:

Citat:
Om det är så att man är feminist för att man röstar på något av våra partier, SD inräknat, så är nästan alla Sveriges män också feminister.
Citera
2019-03-05, 00:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det var som sagt du som gjorde kopplingen, inte jag:
Du gjorde ditt val. Godnatt.
Citera
2019-03-05, 06:44
Medlem
Citat:
"Hon är garanterat sån"
Alltså snälla, lyft blicken. Vi pratar om en fiktiv person här, som"garanterat är sån". Tycker mest det blir osakligt trams att hålla på och skriva sånt.
Är du själv i den åldern eller hur vet du annars att hon garanterat (läs alla tjejer i den åldern) är såna?

Med tanke på att majoriteten av alla svenska tjejer i skolålder är sådana så är oddsen att hon inte är sådan astronomiskt höga.
Att du inte kan eller vill se hur Sverige ser ut i dag är inte mitt problem.
Nej jag är inte i den åldern längre. Men jag är varken blind eller döv heller.
Citera
2019-03-05, 08:12
Medlem
Citat:
Men du kan ju inte veta att alla kvinnor i Sverige är det, ellerhur?

Nej det kan jag inte.

Citat:
Jag tror att normala män träffar normala kvinnor.
Antagligen är det så att de män som bara träffat underliga rabiata kvinnor själva inte är särskilt trevliga eller attraktiva som partners. Kan ju knappast vara en slump att trevliga män förefaller ha mindre problem med kvinnor än de män som faktiskt uppvisar direkt otrevliga beteenden.

Om vi först rensar bort det indoktrinerade manshatet och sexismen från det där, och istället skriver om det könsneutralt, kan man kanske därefter använda det och dra slutsatsen att de mest vidriga människorna, ruskprickarna i Sverige, återfinns i gruppen singlar utan barn?
Citera
2019-03-05, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag kan nämna flera, min mor, min fru t.ex. Många av mina väninnor. De är inte feminister, de är normala jävla kvinnor som begriper att män och kvinnor skiljer sig åt på många sätt. Men de kommer ju aldrig frivilligt att ge upp sin egen fria vilja som någon IS-hustru. Men är det kanske så du vill ha det? Kuvade fruntimmer?
Dessutom, hur många manliga makthavare är det inte som benämner sig som feminister för att det är politiskt gångbart. Jag har blivit ålderssynt på äldre dagar men att sitta och gnälla på kvinnor för sådant som män till stor del är ansvariga för, det är, jag letar orden här, feministiskt gnäll.

Tvivlar inte på att din mor, fru, osv har sett igenom ett antal feministiska myter, men knappast alla. De är också dåliga exempel för diskussion eftersom enbart du känner till dem. Bara du kan belysa vilka x antal myter de INTE har sett igenom för låt oss gå tillbaka till den röda tråden. Det gällde användning av ordet kvinna istället för feminist. När det gäller vissa värderingar eller myter som man stör sig på i Sverige är faktiskt kvinna ett mer beskrivande ord än feminist och i en del andra fall är skillnaden i alla fall väldigt liten.

Det var inte speciellt länge sedan alla kallade sig feminist. Det var liksom hippt eller självklart. Nu tycker många personer det är hippt att ta avstånd från feminismen, men de har exakt samma värderingar, eller värre. Glöm inte att vi samtidigt har mer feminism nu. I klartext: moment22x22 har inte det minsta mer rätt för att hon vill tillhöra gruppen "inte feminist". Jag skiter fullständigt i vilken grupp hon vill tillhöra. Det är bristen på argument som stör.

Vet inte om jag ens borde svara på det där med kuvade, men jag är övertygad av att en tjej som växer upp med privilegier har fler problem än en som lär sig att spela efter samma regler som alla andra.

Den sista ordkombinationen du letar efter är "kvinnligt gnäll" enligt mig. Att inte reda upp sitt liv är loser-beteende. Det kan jag hålla med om, men politik går inte ut på att få sig själv att göra något. I rakt motsats till det gäller det att få andra att göra saker. Så många som möjligt. Bilda opinion. Slutligen helst framtvinga åtgärder av politiker. Har feminismen bevisat något så är det väl just att det som kvinnor och barn gör fungerar. Gnäll och även tjat är det absolut bästa politiska verktyget och skall inte blandas ihop med de som inte ta hand om sig själva. Två helt olika situationer och helt olika målsättningar. Stoppar du en politiker som gnäller på rätt saker är du kort och gott bara en nyttig idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in