2019-03-04, 22:47
Medlem
Har ni läst att han utreds för ett mord på en 16 årig flicka 1994 också.
Citera
2019-03-04, 22:48
Medlem
Majornapacks avatar
Ser ut som att de nu även börjat titta på kopplingen till mordet på Malin Olsson som spekulerats i tråden innan. Det är bara till att hoppas på ett uppklarnande där också nu.
Citera
2019-03-04, 22:53
Medlem
sillobills avatar
Har det framkommit någon bild på kräket? Haft fullt upp senaste dygnet, hinner inte kolla igenom allt!
Citera
2019-03-04, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Jag känner så här, våldtar man ett litet barn när man är 35 år gammal cirka så är det knappast första eller sista gången. Denna mannen har säkert begått ett flertal grova brott både innan och efter den här händelsen.

Jag tänker på typ Malin 1994:
https://www.expressen.se/gt/privatspanarna-han-mordade-malin-16/
Citerar mig själv, som jag skrev för några dagar sedan..

Nu utreds han för mordet på Malin 1994.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eo3wrA/valdtaktshaktad-utreds-aven-for-mord-1994

Hoppas det är han så familjen kan få ett avslut.
Citera
2019-03-04, 22:55
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majornapack
Ser ut som att de nu även börjat titta på kopplingen till mordet på Malin Olsson som spekulerats i tråden innan. Det är bara till att hoppas på ett uppklarnande där också nu.

Ja, vi kan hoppas. För hennes anhörigas skull, och för BO i det här fallets skull. Ser ju gärna att AE aldrig mer kommer ut.

Just nu baseras det ju dock enbart på att AE bodde nära vid det tillfället och är våldsbenägen. DNA har inte kunnat säkras i Malin-fallet, men kanske att de kan utvinna något någonstans ifrån med dagens teknik som kan räcka.
Citera
2019-03-04, 22:56
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Med tanke på hur hårt du går in och försvarar denna vidriga människa, kan jag inte annat än tro att du är bekant med honom.
Tycker inte att fler ska bry sig om detta predofilvurmande kräk.

a987 har genomgående i tråden försvarat AE och andra män i samma kategori. Det känns som alla ni som fortsätter svara honom ger honom nytt bränsle. Men en sak är säker antingen så känner han AE väl, kanske t.o.m. släkt, alternativt så känner han igen sig själv.

Må dessa vidriga peddokräk få samma behandling i fängelset
Citera
2019-03-04, 22:56
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Har det framkommit någon bild på kräket? Haft fullt upp senaste dygnet, hinner inte kolla igenom allt!

Nej. Soprent från honom, inte hittat ett skvatt. Inte heller från den sonen som skulle kunna tänkas ha haft kontakt med AE senaste tiden heller. Så det har inte gått.
Citera
2019-03-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Ja, vi kan hoppas. För hennes anhörigas skull, och för BO i det här fallets skull. Ser ju gärna att AE aldrig mer kommer ut.

Just nu baseras det ju dock enbart på att AE bodde nära vid det tillfället och är våldsbenägen. DNA har inte kunnat säkras i Malin-fallet, men kanske att de kan utvinna något någonstans ifrån med dagens teknik som kan räcka.

Men man måste väl ha säkrat fingeravtryck? Eller slängde man dem när den tidigare preskriptionstiden gick ut?
Citera
2019-03-04, 23:01
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Men man måste väl ha säkrat fingeravtryck? Eller slängde man dem när den tidigare preskriptionstiden gick ut?

Jag vet inte, är inte insatt i det fallet. Tänker att det blir min uppgift imorgon. Hann preskriptionstiden ens gå ut, det måste väl ha ändrats till att den blev borttagen innan den gick ut?
Citera
2019-03-04, 23:02
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tror verkligen inte att något bevismaterial är utgallrat i Malin-fallet. Däremot är jag osäker på om man hittade
något av värde, typ dna, fingeravtryck, hårstrån...
Citera
2019-03-04, 23:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag uppfattade det lite annorlunda, dvs hon sa "Vi har fått fram uppgifter om att han växte upp i det här området". Svaret uppfattade jag lika som dig. Att han hade starka kopplingar till "en närliggande adress" visste polisen redan. "Diskussionen" handlade bara om var han växte upp. Tyckte också det lät lite underligt men inte direkt oroväckande. Mest en detalj, fast många missade detaljer kan ju såklart leda till att man missar något i helheten.

Vems är den närliggande adressen?
Camilla pekade på kartan tvärsöver den där kyrkogården.
Citera
2019-03-04, 23:03
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
"Kul" att läsa den här tråden. Ett vidrigt svin har våldtagit en åttaårig flicka, spräckte skallen på henne och trasade sönder underlivet i rena skräcköverfallet a la Anders Eklund. Nu har man hittat honom tack vare att polisen får söka på närstående släktingar när en annan person DNA-topsas. Obegripligt att detta inte tillåtits tidigare, men visst.

Vad ser man då? Jo, massa tragiska frithetsfronten-typer och andra "frihetsvurmare", säkert piratpartister eller liknande, som gråter, fullkomligt gråter, över vilken integritetskränkning det är. Snart är Kina här! 1984!

Ni är fan helt otroliga och börjar kännas mer och mer otidsenliga. Ni tror ni är 'moderna' och har förståelse för IT-samhällets skuggsidor med massiv övervakning och annat. Men det är ni inte, ni känns mest kategoriska och dogmatiska likt gammelkommunister från 70-talet. Ni är MOT allt som har med digital brottsbekämpning att göra. Sanningen är att DNA och IT har gett polisen och samhället extremt bra och effektiva verktyg att sätta dit brottslingar, det ska helt klart användas fullt ut. Någon skrev som "dystopi" här att vi borde topsa hela befolkningen. Ja, det borde vi. Kan man sätta dit såna här människor och andra undviker vi att nästa 8-åring mördas. Vi bor i Sverige, vi kommer inte bli nya Kina, vi kommer inte bli en diktatur, däremot kommer vi sätta fast mördare, terrorister, pedofiler, våldtäktsmän och andra fiender till vårt samhälle med DNA och massiva datasökningar i DNA. Ni lever i det förflutna, ni verkar tycka att poliser ska arbeta som Sherlock Holmes och leta fingeravtryck med vitt pulver och monocle.

Det är givetvis bra med alla nya effektiva verktyg för att förhindra brott och lösa brott. Men trots allt så är vanligt traditionellt polisarbete, dvs, spaning, höra med vittnen, närstående och bekanta, dörrknackning, samköra vissa register, inre spaning med mera. Och inte att förglömma, kolla med äldre rutinerade poliser med gedigen erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in