Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Med tanke på hur/var AE har valt att bo genom åren så är det faktiskt inte speciellt sannolikt att han ens ägt en dator. Finns fortfarande många i Sverige som inte är datoriserade och dessa hittas med fördel ute på landsbygden där det inte finns internet draget.
Där var det många förutfattade meningar
Jag känner många som bor på landsbygden och det är folk som är både 60+, 70+ och några 80+ som har haft dator i många år och är flitiga användare. Några jobbar till och med hemifrån.
Sveriges äldsta bloggare Dagny Carlsson är 106 år.
Utbyggnaden av bredband går väldigt snabbt och Sjötofta har till och med en ekonomisk förening för just fiber och den föreningen startades 2013.
https://www.solidinfo.se/foretag/sjotofta-fibernat-ekonomisk-forening
Jag är 50+ och skaffade min första dator 1993. Där jag bor nu på "landsbygden" har vi haft fiber i minst 6 år nu, ekonomiska föreningen startades 2012.
Jag har både fiber och ett mobilt bredband då jag reser en del och vill ha mitt bredband med mig.
Jag har faktiskt inte en enda granne som inte har dator och uppkoppling.
Med tanke på alla barn AE har så har han säkert haft dator i många år. Flera av barnen har även bott hos honom ibland och dom behöver ha uppkoppling för sitt skolarbete också.
Sen vill ungar spela spel och hålla kontakt med andra på nätet så dator har AE säker haft.
Frågan är vad den är nu? Har polisen den eller är den uppbrunnen eller ligger den på någon sjöbotten?
Det jag är nyfiken på är om AE har sparat något från sina offer, troféer?
Hoppas polisen gör en rejäl husrannsakan och inte en sån som dom gjorde i Marina fallet där dom missade allt blod i madrasserna.