2019-03-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claan719
50% av gener från denna GM är 50% för mycket.
Du vet om att du delar gener med denna GM?
Citera
2019-03-04, 23:06
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaveldunsfluff
Tidigare i tråden nämde någon efternamnet Magnusson.
Vart fick du det namnet ifrån?
Vad vet du mer om detta som vi andra inte gör? Jag är helt övertygad om att Nån här inne på FB vet vad GM heter! Outa!

(Tråden innehåller 95% skitsnack om vad den ena eller andra har sagt i tråden utan att försöka få fram namnet på GM)

Magnusson är en stor släkt resande-folk, eller tattare som man sa förr. Det behöver dock inte betyda att de är kriminella.
Citera
2019-03-04, 23:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Med tanke på hur/var AE har valt att bo genom åren så är det faktiskt inte speciellt sannolikt att han ens ägt en dator. Finns fortfarande många i Sverige som inte är datoriserade och dessa hittas med fördel ute på landsbygden där det inte finns internet draget.
Där var det många förutfattade meningar
Jag känner många som bor på landsbygden och det är folk som är både 60+, 70+ och några 80+ som har haft dator i många år och är flitiga användare. Några jobbar till och med hemifrån.
Sveriges äldsta bloggare Dagny Carlsson är 106 år.

Utbyggnaden av bredband går väldigt snabbt och Sjötofta har till och med en ekonomisk förening för just fiber och den föreningen startades 2013.
https://www.solidinfo.se/foretag/sjotofta-fibernat-ekonomisk-forening

Jag är 50+ och skaffade min första dator 1993. Där jag bor nu på "landsbygden" har vi haft fiber i minst 6 år nu, ekonomiska föreningen startades 2012.
Jag har både fiber och ett mobilt bredband då jag reser en del och vill ha mitt bredband med mig.
Jag har faktiskt inte en enda granne som inte har dator och uppkoppling.

Med tanke på alla barn AE har så har han säkert haft dator i många år. Flera av barnen har även bott hos honom ibland och dom behöver ha uppkoppling för sitt skolarbete också.
Sen vill ungar spela spel och hålla kontakt med andra på nätet så dator har AE säker haft.

Frågan är vad den är nu? Har polisen den eller är den uppbrunnen eller ligger den på någon sjöbotten?
Det jag är nyfiken på är om AE har sparat något från sina offer, troféer?
Hoppas polisen gör en rejäl husrannsakan och inte en sån som dom gjorde i Marina fallet där dom missade allt blod i madrasserna.
Citera
2019-03-04, 23:07
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tror verkligen inte att något bevismaterial är utgallrat i Malin-fallet. Däremot är jag osäker på om man hittade
något av värde, typ dna, fingeravtryck, hårstrån...

dna saknas
Citera
2019-03-04, 23:07
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Skriven på två adresser?
Vid tillfället (2016) då han dömdes för en rad olika brott var han boende i Uddevalla. Idag står han inte skriven på två adresser.
Citera
2019-03-04, 23:08
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Tror verkligen inte att något bevismaterial är utgallrat i Malin-fallet. Däremot är jag osäker på om man hittade
något av värde, typ dna, fingeravtryck, hårstrån...

Det bör väl dessutom ha varit öppet fortfarande, då preskriptionstiden för mord slopades. Det var väl -94? Och 15 eller 20 år (skummade bara igenom) på mord tidigare. Det slopades 2010, så då borde det ju inte ha hunnit preskriberas, om det inte var 15 år innan och det var precis på håret.
Citera
2019-03-04, 23:10
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Har ni läst att han utreds för ett mord på en 16 årig flicka 1994 också.

Citat:
Ursprungligen postat av Majornapack
Ser ut som att de nu även börjat titta på kopplingen till mordet på Malin Olsson som spekulerats i tråden innan. Det är bara till att hoppas på ett uppklarnande där också nu.

Precis, Expressen skriver om detta:

https://www.expressen.se/gt/mannen-intressant-for-mord-utredningen-pa-malin-olsson-/
Mannen är uppväxt i närheten av den kyrkogård som Malin Olsson hittades död.

– En person med en så stark geografisk koppling och en sådan våldsbenägenhet kommer vi självklart att titta på, säger Anders Eriksson, chef för Kalla fall-gruppen i Polisregion Väst, i SVT:s ”Veckans brott”.

[...]

Senast för några veckor sa poliskommissarie Peter Thylén, som utreder fallet, att man börjat bearbeta nya tips och förhöra nya män i fallet.

– Vi letar efter en sexförbrytare som troligtvis bodde i området runt Östra kyrkogården 1994

– Det är ett ärende som lever hos oss. På det ena eller det andra sättet har det hela tiden levt sedan det inträffade. Exakt vad vi gör i förundersökningen kan jag inte uttala mig om, har Jens Ahlstrand, chef för utredningssektionen i Göteborg, tidigare sagt till GT.
Tänk så skönt om det hade kunnat få sin upplösning också.
Citera
2019-03-04, 23:11
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Det bör väl dessutom ha varit öppet fortfarande, då preskriptionstiden för mord slopades. Det var väl -94? Och 15 eller 20 år (skummade bara igenom) på mord tidigare. Det slopades 2010, så då borde det ju inte ha hunnit preskriberas, om det inte var 15 år innan och det var precis på håret.
Det är inte preskriberat! Varenda snut i Gbg vill lösa fallet. Det är lite av ett trauma här faktiskt.
Citera
2019-03-04, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det är sant att våldtäktsmän inte väljer efter utseende, men våldtäktsmän överlag ger sig inte på barn. Det måste man ha speciella böjelser för att göra. Han kan mycket väl ha spanat efter en flicka, vem som helst av dem förstås. Det gör ju liksom pedofiler. Andra våldtäktsmän som inte är pedofiler spanar efter kvinnor, vem som helst, men knappast efter barn.

Edit: Hon var ju dessutom bara 8 år så han kan ju inte ha tagit henne för vuxen precis.

Så du menar att de flesta icke-pedofila våldtäktsmän tänker ungefär: "Ja, jag brukar överfalla kvinnor i parker och brutalt våldta dem, men barn skulle jag aldrig våldta" ?

Våldtäktsmän vill tillfredsställa sina sexuella behov, och om de INTE har kommit åt något lämpligt vuxet offer på länge, då blir det troligen så att de kan ge sig på barn. Och om man dessutom våldtar brutalt, då bryr man sig troligen INTE om att man våldtar ett barn. Och även om man bryr sig om det, så kan man troligen filosofera sig till varför det är lika rätt att våldta barn som att våldta vuxna. Människor ändrar åsikt hela tiden om vad som är rätt och fel.

Och dessutom, måste man ha en speciell böjelse för att vilja runka?
Nej, man kan nämligen fantisera att man har sex med något annat än sin hand.
Så i GM:s huvud kan en bild på Miss Universum ha cirkulerat under våldtäkten.
Citera
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Vid tillfället (2016) då han dömdes för en rad olika brott var han boende i Uddevalla. Idag står han inte skriven på två adresser.

Stämmer, står Uddevalla-adressen i domen men det var i Göteborgs tingsrätt. Dock kommer det fortfarande upp två adresser när man letar upp honom. På Hitta.se står Göteborgsadressen, där han var skriven samtidigt som AE, som folkbokföringsadress. Samt Uddevalla-adressen under.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Med tanke på hur/var AE har valt att bo genom åren så är det faktiskt inte speciellt sannolikt att han ens ägt en dator. Finns fortfarande många i Sverige som inte är datoriserade och dessa hittas med fördel ute på landsbygden där det inte finns internet draget.

Så du fick inte tillgång till internet innan fiber drogs fram? Det låter lite primitivt.

Svensk landsbygd har varit betydligt mer välförsedd än så.
Citera
2019-03-04, 23:15
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Det är inte preskriberat! Varenda snut i Gbg vill lösa fallet. Det är lite av ett trauma här faktiskt.

Nej nu är det ju inte det. Men tänkte om det hann bli innan de slopade preskriptionstiden. En annan användare funderade över om de kan ha kasserat bevis när/om det preskriberades, även om det är föga troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in