2019-03-04, 21:36
Medlem
westcoastHstds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du borde väl ändå se positivt på dna-topsningen, en dag kanske du får en liten dotter, tänk då att denna förövare kunde ha fortsatt med sina sexualbrott om inte dna-topsningen hade stoppat honom.

Jag har en dotter men det förändrar inte min inställning.
Sedan så gav ju deras slumpmässiga topsning nada.

Rena turen att detta löste sig.
Citera
2019-03-04, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Han har stått upp längs en stig som går upp i ett skogsparti bredvid den cykelväg BO kom cyklandes på. Jag tvivlar starkt på att han har frågat om flickans ålder, eller när ska han ha haft tid att göra det, menar du? När han höll på att slå ihjäl henne med sina händer? När han tog strypgrepp på flickan? När han våldtog henne längre upp i skogen?

Något måste han ju ha sagt till henne, eftersom hon sa att han talade svenska utan brytning. Och det han sa kan han ha sagt trots att han var psykotisk.
Citera
2019-03-04, 21:37
Medlem
Gusselbys avatar
Om han växte upp på Sparrgrensgatan, var kan han då ha gått på för skolor, ni som kan Göteborg? Tänker på skolfoton, kan man söka på skolfoton andra än sina egna om man har Stayfriends-abonnemang?
Citera
2019-03-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeybadger
Det var i samband med en husförsäljning jag träffade honom ett par gånger. Han renoverade huset han bodde i under en tid för att husera hans nya thailändska flickvän som var på gång att flytta hit. Hon var dessvärre inte nöjd (trots en helt blå-gul övervåning) och sålde därför. Han hade (bland annat) fuskat med renoveringen av badrummet, golvbrunnen läckte ner i källaren och "golvvärmen" var virad runt avloppsrören för att underlätta thailandsbesöken på vintern. Allt detta ljög han om på besiktningen.
Han skulle helt enkelt ha hit en KK för att förlust sig med, det säger en del om hans läggning.
Citera
2019-03-04, 21:40
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Det som är oroväckande är ju hur kommissarie Anders Eriksson på frågan av Camilla "Vi har fått fram att han bodde i det här området" och att Anders då svarar "jaha ok. Ja då blir det än mer intressant."

Snuten borde ju vara först med info kan man ju tycka.

Vet inte om jag tyckte det var så oroväckande för samtidigt så sa han att de fortfarande höll på med Billdal fallet och såklart de ser till att säcken är ihopknuten.
Fast när det gäller Malin fallet så tycker jag det är mycket tragiskt att de saknar dna. Det måste göra det oerhört svårt att få någon fälld som nekar till brottet. Hoppas NFC kan få fram något nytt, men lite svårt att tro då de redan borde uttömt det mesta i det fallet för att kunna sätta fast någon
Citera
2019-03-04, 21:41
Medlem
westcoastHstds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej det finns bara en trådsanning om att släktingen begått ett brott och därför topsades.
Släktingen kan ju också ha topsats på liknande grunder som du själv, det vet ju ingen här.
Det var bra att du berättade om att du kallats till topsning, ibland sker sådana masstopsningar, för att man eventuellt har lika utseende, ålder som en eftersökt brottsling. Släktingen kan ha topsats exempelvis för ett inbrott hos en åldring , där tjuven liknade denne släkting.
I Malmö pågår masstopsningar och många är precis som du själv helt oskyldiga.
Och blir avförda från misstanken om brott. MEn plötsligt så kan man få svar som leder fram till den rätte.

Nu är det så att dessa topsningar får inte matchas emot några andra olösta brott utan bara emot det brottet som topsningen avser.

Samt måste förstöras efter ett negativt svar.
Citera
2019-03-04, 21:45
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Hittade inte henne på facebook.

Tack för svar!

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Varken AE eller ex-fru verkar ha facebook. Det är gediget sökt av flera under dagen och AE finns helt enkelt inte på nätet. Vilket egentligen inte är så konstigt med tanke på hans val av boende genom åren. Fanns knappast internet på flera av dessa platser. Han är nog mer av "äldre typ", dvs inte det minsta datoriserad.

En av hans exfruar har Facebook men där finns AE inte, men det är väl inte så förvånande.

Men jag tror nog han funnits på nätet, för mobilt bredband lär han väl kunnat ha haft även där han bodde? Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om han varit ganska aktiv på exempelvis Bodycontact och Darkside. Han hade två veckor på sig att släcka ner sina profiler och det är vad jag gissar att han gjort...
Citera
Bannlyst
Citat:
Du har naturligtvis rätt i mycket av det du skriver, men det är få i en sådan här tråd i ett sådant här skede som har förmågan att resonera på den nivån. Det är blint hat som gäller just nu och ingen idé att du försöker driva en alternativ teori om motiv eller sinnestillstånd av GM vid det aktuella brottstillfället. Blir tyvärr mest jobbigt och trasar sönder tråden, även om du faktiskt kan ha en del rätt i dina inlägg. Tycker du skall släppa det tills vidare och ev återkomma senare när vi vet mer.

Det finns stor risk att någon i tråden letar upp tex hans barn, eller andra anhöriga och ger sig på dem. Och hittills verkar majoriteten i tråden vara överens om att den misstänkte bör avrättas omedelbart. Och det verkar cirkulera en hel del olika namn på den misstänkte i tråden, och någon kan lätt ta miste på någon bokstav i namnet.
Någon måste därför balansera det hela och försöka skapa osäkerhet kring fallet. Men det bästa är förstås att låta rättsväsendet sköta det här fallet.

Den här tråden är redan förstörd, och en skamfläck för Flashback.
Citera
Bannlyst
Citat:
Varken AE eller ex-fru verkar ha facebook. Det är gediget sökt av flera under dagen och AE finns helt enkelt inte på nätet. Vilket egentligen inte är så konstigt med tanke på hans val av boende genom åren. Fanns knappast internet på flera av dessa platser. Han är nog mer av "äldre typ", dvs inte det minsta datoriserad.
Jo en av hans exfru finns på facebook.
Citera
2019-03-04, 21:46
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Källan finns i aftonbladets PLUS artikel. Så det blir svårt att länka.

Att hon spelade död finns också citerat i tråden tidigare, just ur den låsta artikeln i AB.
Citera
2019-03-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Något måste han ju ha sagt till henne, eftersom hon sa att han talade svenska utan brytning. Och det han sa kan han ha sagt trots att han var psykotisk.

Varför i hela helvete envisas du med att han var psykotisk? Det var han inte! Han är pedofil och kan också vara personlighetsstörd. Psykos? Knappast!
Citera
2019-03-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag tycker du inte är fel ute, om man har hittat spår av glidmedel har gärningen varit planerad och måste då få en helt annan innbört

Varför skulle han ha glidmedel med sig? Denna typ av man med denna sexuella störning går igång på att skada och att göra så det gör ont på deras offer. Därför skulle han inte bemöda sig med glidmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in