Citat:
Ursprungligen postat av
zeinah
Det är ju faktiskt inte helt otroligt att han ser bra ut, ändå. Vad jag sett av sönerna så ser de ganska bra ut, så mycket möjligt pappan är fager. Och farliga män-grejen förklarar sig själv med fruntimmer.
Utseendet säger ju rätt lite om en person, men om man går efter arvet så ser han nog ut som en alldaglig svensk. Ingen modell eller smällfet gris.
Jag tror inte heller det handlar om nån ”farlig” typ som någon typisk kriminell men det lär ju finnas ett och annat märkligt och bestämt kring hans sätt att tackla världen.
Om inte annat tyder ju den tidigare domen på det.
Det är djupt kränkande att som barn bli behandlad på det sättet som framkommer i det målet men AE har troligen inga bättre verktyg att ta till när han ställs inför liknande prövningar i föräldraskapet.
Jag skulle gissa att han har det rätt svårt i det sociala samspelet med människor överlag och troligen aldrig lyckats något vidare som far eller make. Har han ens någon kontakt med nåt av sina 8(!)barn?
Bara det i samband med ett kringflackande liv skulle skulle kunna tyda på nån form av gränslöshet i sättet att leva.