Citat:
Ursprungligen postat av
tattarungen
Sådana trådstarter är vad man kan kalla "röda", solklara papperskorgsfall.
Grejen är att varje gång man postar en trådstart rör man sig på osäker mark. Vi har ju KFK regeln. Man stänger ju inte bara av användare hur som helst, det brukar finnas en anledning till det.
Så det verkar som att man som användare granskas huruvida man tillför eller sabbar. Någon slags poängskala, typ.
Men man får väl dra den slutsatsen att det förblir osäkert att lägga nya kreativa, trådstarter även om ens syfte är gott. Visst kan man alltid fråga en mod i förväg men det förtar ju nöjet med att posta om någon ska granska i förväg, inte lika kul.
Här har jag klippt ut lite av det du skrivit.
"Det jag tänker på är KFK regeln där en användare plötsligt blir bannad för att denne sänker forumet och sprider lågkvalitativa inlägg (enligt vem?)."
Det är admin som avgör vad som är KFK.
"Jag skulle kunna posta hur många galna trådstarter som helst"
Du bör nog fundera på om det du vill posta kommer att vara givande för andra också att diskutera
En del saker känns väldigt roliga i ens eget huvud men saknar totalt diskussionsunderlag och då är det bättre att avstå från att posta det här.
"Så det verkar som att man som användare granskas huruvida man tillför eller sabbar. Någon slags poängskala, typ."
De som granskar är ofta vi medlemmar som granskar varandra det är därför RPfunktionen finns.
Det är en funktion som gör att forumet blir en plattform för diskussioner som alla kan delta i.
"Men man får väl dra den slutsatsen att det förblir osäkert att lägga nya kreativa, trådstarter även om ens syfte är gott. Visst kan man alltid fråga en mod i förväg men det förtar ju nöjet med att posta om någon ska granska i förväg, inte lika kul."
Ett tips är att läsa igenom reglerna och sedan finns det speciella regler även för de olika delforumen och en del underforum, de reglerna står överst när du klickar på det ämnet du vill posta i.
Sedan kan man börja med att fråga sej själv om det finns något att diskutera i tråden man vill posta och om man fortfarande är tveksam så kan man fråga modsen eller fråga i tråden som ligger i FAQ delen.
Många av de saker som jag själv tycker är kul eller om jag stör mej på något som jag vill berätta om så brukar jag posta det på andra sociala medier där mina vänner och jag kan skratta åt det.
Oftast blir ju de inläggen i "bloggform" och svaren blir ju: Haha, du är knäpp.

. Och liknande kommentarer.
A och O på Flashback är diskussion och du får ha humor både i trådstarten och inläggen så länge som reglerna efterföljs.