Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Flashback in a nutshell: Jag är 1.90 lång, bra utbildning, tjänar jättebra, är typ en 8a-9a, vältränad och allt sånt, men jag får inga matchningar på Tinder .

När man inte ens kan vara ärlig på ett anonymt forum så vet man att man har problem
inga matchningar? då är du bra mycket fulare än du tror, värdelösa bilder eller så sveper du bara på 8+. välj och vraka vilket (eller kanske snarare vilka) som passar in.
Citera
2019-03-04, 14:45
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getskill
Samma här. Jag är ung, jävligt vältränad och har bra markerade drag, i verkligheten så får jag en hel del uppmärksamhet av brudarna, på gymmet ska det stirras konstant.

På tinder så blir man unmatchad av 38åriga fetton och samma jävla sak på happy pancake och andra sidor.

Fyfan vad online skiten blivit förstört.

Citat:
Ursprungligen postat av CaraV
Det är ju lättare att ha höga krav (utseendemässigt) när man är online för då skiner inte personligheten igenom på samma sätt som på en bar t.ex. Tänker dock säga att tinder är det som varit bäst föe mig. Är tjej, lite över medel utseendemässigt men killar raggar sällan på mig när jag är ute och när det händer att någon gör det är det alltid en gubbe i 45-års åldern (ålderskillnad kanske är för vissa men inte för mig haha) medans på tinder kunde jag själv få välja vem jag ville matcha med och fick matchningar med kanske 85% av de jag swipeade höger på. Skulle tro att tinder är bättre för tjejer och att ragga ute är bättre för killar. Dock hittade jag och min pojkvän varandra på tinder och det va en jävla WIN för honom så idk ))

Citat:
Ursprungligen postat av CaraV
Det va inte skryt... poängen var att tinder är ultimat för kvinnor men inte män.... som jag skrev i min text funkar det bättre för män att ragga på krogen.

Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Samma här, håller med om allt du skriver. Jag ser bra ut, har vältränad kropp, bra ekonomi och jag har inga problem att få kontakt och snacka med tjejer irl. Provade Tinder ett tag för skojs skull men det är stendött, totalt värdelöst. En del likes får jag och har snackat med några där men det leder aldrig till några verkliga träffar. Mitt råd till killar är, skit i Tinder och gå ut i verkliga livet och träffa tjejer där istället. På Tinder finns bara attention whores/oseriösa slynor. Tinder är slöseri med din dyrbara tid, lägg tiden på något vettigt istället, ut och res, gå en kurs eller börja med någon hobby.

Nu vill jag inte vara ännu en till i denna tråd som uppfinner hjulet. Men fick det ännu mer bekräftat nu att Tinder är för brudar och inte för oss grabbar. Brudarna är dem som väljer bland killarna, men killarna väljer inte ett skit bland brudarna. Det bekräftar ju i stort sett du, CaraV. Man får bara hoppas att man är den en brud vill ha.

Om ni två killar (som jag citerade) är så vältränade och så vidare, men ändå inte får ragg på Tinder, då ser man att den appen inte är till för oss. Jag är averagekille till utseendet och hela det paketet och det går bra för mig på tjejfronten i verkligheten (oavsett klubb eller vart jag än möter brudar). Men på Tinder är det jävligt svårt.
Citera
2019-03-04, 15:51
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivbordslampa
Många matchningar men få meddelanden.
Bara korta tråkiga meddelanden som inte leder nån vart utan bara rinner ut i sanden innan det ens hinner bli en halv konversation.

Tror det ligger ett visst problem hela konceptet med att först matcha och sen skriva.
När man redan vet att nån gillar en lite så blir jag på nåt vis otaggad på att skriva, jämfört med när man inte har någon aning och skriver för att få folk intresserade.
man får en matching, tänker "yes!" och så känns det som man har halva inne, men kommer inte på nåt vettigt att skriva, så går det några dagar och då känns det för sent.

Story of my life. Matchningar får väl de flesta män, men hur många av matchningarna leder faktiskt nånvart? Värsta är när tjejer svarar och bestämt sig redan från början att vara kalla och ointresserade. Varför swipa höger då?!
Men så är det. Kriga på
Citera
2019-03-04, 16:08
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Story of my life. Matchningar får väl de flesta män, men hur många av matchningarna leder faktiskt nånvart? Värsta är när tjejer svarar och bestämt sig redan från början att vara kalla och ointresserade. Varför swipa höger då?!
Men så är det. Kriga på
Man kan väl lika gärna ställa frågan varför inte du avmatchar? Om alla killar hade agerat så istället för att vara knähundar hade det kunnat se annorlunda ut. Tjejer är mycket känsligare än killar.
Senast redigerad av lakritc 2019-03-04 kl. 16:10.
Citera
2019-03-04, 16:12
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Man kan väl lika gärna ställa frågan varför inte du avmatchar? Om alla killar hade agerat så istället för att vara knähundar hade det kunnat se annorlunda ut. Tjejer är mycket känsligare än killar.

Jag gör det. Går det 3-4 dagar utan att de svarar eller fortsätter vara dryga så unmatchar jag. Ser inte vitsen med att spara på matchningar. Ger det alltid ett par dagar i början, de kanske har fullt upp och är upptagna etc. Men sedan ryker dem. Visa har jag mer tålamod med, ifall de svarat och visat skön attityd för att sedan sluta svara.
Citera
2019-03-04, 16:16
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag gör det. Går det 3-4 dagar utan att de svarar eller fortsätter vara dryga så unmatchar jag. Ser inte vitsen med att spara på matchningar. Ger det alltid ett par dagar i början, de kanske har fullt upp och är upptagna etc. Men sedan ryker dem. Visa har jag mer tålamod med, ifall de svarat och visat skön attityd för att sedan sluta svara.
Du borde ta bort dem direkt om de visar dålig respekt. 3-4 dagar senare minns de dig kanske inte ens.
Citera
2019-03-04, 17:03
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Du borde ta bort dem direkt om de visar dålig respekt. 3-4 dagar senare minns de dig kanske inte ens.

Dålig respekt är det väl inte. Bara väldigt nonchalant beteende. Kanske är samma sak..vet inte.
Nej men det har faktiskt hänt att en del matchningar börjat skriva o bli sociala efter ett par dagar, därför jag väntar ett tag o ser ifall de kanske genuint varit upptagna och inte kunnat skriva eller haft tid.
Citera
2019-03-04, 17:08
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

För det gör ju så mycket skillnad att leka tinder-hero och har principer om att avmatcha dryga tjejer. Tjejerna får sig säkert en tankeställare. Eller inte.

Alla ni som säger att ni vanligtvis får uppmärksamhet, är vältränade och "åttor", gör antingen något fundamentalt fel i appen (dvs skriver uselt och intetsägande eller har badrumsselfies) alternativt har ruggigt skev självuppfattning.

I princip alla mina idrottandes kompisar får bra med matchningar på tinder och styr både träffar och skaffar längre bekantskaper. Mina juristpolare likaså. De nämnda är inga modeller, men likväl intressanta, drivna, tar hand om sig själva och sitter framförallt inte och tycker synd om sig själva.

Ni som gnäller har fel i sak, och även om ni skulle ha rätt om alla svårigheter för average men så gör er inställning inte er något gott.

Börja lyft. Bilda er. Bli bättre socialt. Börja tjäna pengar.
Citera
2019-03-04, 17:37
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
För det gör ju så mycket skillnad att leka tinder-hero och har principer om att avmatcha dryga tjejer. Tjejerna får sig säkert en tankeställare. Eller inte.

Vem bryr sig? Kan du ge ett gott argument till varför man ska lägga tid och energi på någon som uppenbarligen inte är intresserad, men ändå kör med dig? Det var ju det frågan gällde.

En direkt avmatchning verkar ju mer än rimlig i min mening.
Senast redigerad av lakritc 2019-03-04 kl. 17:47.
Citera
2019-03-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hin håle
Hur upplever ni som betalat för plus eller gold skillnaden mot att bara ha basics? Stor skillnad på antal likes?

Jag har bara haft basic, alltså kostnadsfritt. Tidigare fick jag en hel del matchningar, kanske 1-2 om dagen. Men nu verkar de ha ändrat hur appen fungerar så jag får nästan inga längre. Tänker att det sannolikt beror på att de vägrar visa min profil för tjejerna tills jag börjar betala för plus? Nån som vet säkert hur det fungerar?

Gold ger dig ingenting förutom möjligheten att se vilka som har gillat dig som du ännu inte kunnat svepa på eller redan svept nej på, det och möjligheten att förstöra ditt konto ännu mer då du har oändligt antal med swipes.
Vill man ha så mycket visningar som möjligt så är ett helt nytt konto som inte varit kopplat till tinder tidigare och väldigt selektiva + få antal swipes per omgång/dag det bästa.
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Alla ni som säger att ni vanligtvis får uppmärksamhet, är vältränade och "åttor", gör antingen något fundamentalt fel i appen (dvs skriver uselt och intetsägande eller har badrumsselfies) alternativt har ruggigt skev självuppfattning.

I princip alla mina idrottandes kompisar får bra med matchningar på tinder och styr både träffar och skaffar längre bekantskaper. Mina juristpolare likaså. De nämnda är inga modeller, men likväl intressanta, drivna, tar hand om sig själva och sitter framförallt inte och tycker synd om sig själva.

Ni som gnäller har fel i sak, och även om ni skulle ha rätt om alla svårigheter för average men så gör er inställning inte er något gott.

Börja lyft. Bilda er. Bli bättre socialt. Börja tjäna pengar.

Dom rakt av ljuger eller har en väldig skev självbild, hade de varit så vältränade, så utbildade med så bra jobb och så många blickar i vardagen så hade de också fått matchningar på tinder, simple as that.
Citera
2019-03-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Har lyssnat nu…Anis säger att han har totalt 1000 matchningar men inte hur länge han haft appen och Samir säger att han bara träffat en tjej från Tinder och det var 5 år sen.

Ca 22 min in.
Börjar bli gränsen till bisexuellt så som jag sitter och kommenterar killars utseende men anis don demina ser ju knappast bra ut, lite som en elefant, bra skäggväxt dock det får man ge honom. Money talks?
Citera
2019-03-04, 18:36
Medlem
R.Bloodworths avatar
Såg att någon nämnde Tinder gold och om det är värt det. Inte för att göra reklam för Tinder, men jag tycker absolut att de värt det. Men man ska nog inte betala för det flera gånger, men 1-2 gånger är absolut värt det. Fick 18 matchningar på 2 dagar tackvare Gold, då man kan se vilka som gillar dig och sedan kan du själv bestämma om du vill matcha med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in