Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Har inte fått namnen uttalade, men dom finns tydligen nämnda i tråden och jag misstänker vilka det är. Dom är inte kopplade till varandra. Mordet ses som utfört av en ensam GM.
Dom har kontrollerat andra namn tidigt i utredningen och även dessa, men fokus har varit SD. Nu skall dessa väl gå igenom samma nålsöga som SD med det dom har.
Det som ligger kvar för analys verkar vara av väldigt lågt värde för utredningen och eventuellt bevisvärde.
Allt av värde som skulle peka åt ena eller andra hållet ska vara analyserat sedan länge.
Ja, nu funderar jag bara högt.
- Mina tankar har hela tiden varit att gm känner till området (plankets gömma).
Bor där, eller bott där.
- Om personen kommit med bil (
bor utanför området), borde detta förmodligen noterats. En person ska ha befunnit sig utanför LWs bostad, det vet man säkert enligt MV. Hur vet man detta? Vittne? Skulle vittnet inte sett bilen? Kan personen ha parkerat bilen utom synhåll för vittnet?
Om det varit en övervakningskamera som registrerade personen utanför bostaden, då kanske en eventuell bil inte finns med på bild.
- Om gm kom i bil, skulle en bil kunna hörts åka från området efter skriken. Nu vet vi inte hur skriken nått upp längre in i området. Bilen kanske har varit parkerad längre upp, vid LWs bostad.
- Om personen inte bor i området, då bör mordet vara planerat. Annars hade man förmodligen kunnat spåra en mobil som färdats till området under kvällen/natten och därefter lämnat området.
- Varför döda en person i ett bostadsområde, vid planket, där en massa människor kan höra?
- Om personen inte bor i området, hur vet denna att LW var hemma, uppe? Har personen
vetskap om LW och hennes liv, att barnet fyllde år, att Norgeresan var planerad? Chansade han/hon? Hade personen spanat på LW för att få ett bra läge? Flera gånger?
-Om personen inte bor i området, måste personen ändå känna LW om ingen kontakt hade tagits innan om att de skulle ses. Varför skulle hon öppna för en främling mitt i natten?
- Om det är en
random person (inga kontaktytor till LW) har jag svårt att få till det att hon öppnar dörren.
Personen borde då känna till möjligheten att gömma en kropp bakom planket. Dessutom stämmer det dåligt med MVs uppgift om vittnesuppgifterna om att en man och en kvinna hörts samtala i riktning mot planket.
- Jag ser det som osannolikt att någon tjuv eller liknade tar till sådant övervåld för stöld, så att lW skriker i fler minuter och avlider. Det troliga är då att gm flyr fältet istället.
- Granne som fått för sig något?
Att man inte kunnat hitta DNA eller fibrer från annan person (än möjligen SD?) är också ett dilemma som får en att fundera. Hur är detta möjligt?