2019-03-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Kan DNA verkligen med säkerhet fastställa ägarens ålderspann?

Ja. Metoden påvisar ett ungefärligt åldersspann med hög säkerhe ca 95%.

http://meritwager.nu/allmant/stern-hildesheim-anvande-nya-dna-test-for-att-aldersbedoma-asylsokande/
Senast redigerad av viperstyle 2019-03-04 kl. 13:35.
Citera
2019-03-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Inte hängas ut, men kan vara den som DNA-topsades som ledde till att AE greps.
Vet inte hur sanningsenligt det var eller om det hade någon grund, men en annan användare skrev att det var hans bror som var topsad för brott, och inte sonen som spekulerats om.

Hur som haver kan det vara förälder/syskon/barn enligt polisens uttalande om DNA-sökningen.
Sen kan man spekulera i hur intressant det brottet är i det här fallet.

Jag tycker du ska ta bort din namedropping av brodern till aset, det verkar ju vara sonens brottslighet och DNA-lämning som lett polisen till detta. Äcklets bror kan således vara en vanlig Svensson som inte gjort en fluga förnär i livet, så låt honom vara. Han har förmodligen nog med helvete just nu än att någon gam på FB tycker att det är relevant med att hans namn droppas
Citera
2019-03-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Kan DNA verkligen med säkerhet fastställa ägarens ålderspann?
Det gick inte att ange exakt ålder, men detta är vad som sades om den eftersökte, det var väl olika
bevis, bla hårstrån, och kanske svett, blod osv.
Man kunde också få fram att personen nyttjade antingen snus eller tobak. TUggtobak el annan tobacco.
Tillsammans med testerna fanns också vittne , så någon medelålders Anders Eriksson är inte aktuell i fallet.
Den unge dubbelmördar-grabben kanske flyttat utomlands och tänker sig vara säker...
Citera
2019-03-04, 13:42
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag tycker du ska ta bort din namedropping av brodern till aset, det verkar ju vara sonens brottslighet och DNA-lämning som lett polisen till detta. Äcklets bror kan således vara en vanlig Svensson som inte gjort en fluga förnär i livet, så låt honom vara. Han har förmodligen nog med helvete just nu än att någon gam på FB tycker att det är relevant med att hans namn droppas

Jag har inte namedroppat brodern, heller inte sonen. Skrev vad sonen var dömd för däremot.
Jag har sett att broderns namn har varit uppe, men det var som sagt inte jag som postade.
Kolla igenom inläggen eller se till att citera rätt person.
Citera
2019-03-04, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsumkassen
Jävelbert! Karln har 8(!) barn!!

Flicka född 1988, söner födda 1991, 1997, 2000, 2002, 2011, 2012 och 2013. Med tre olika kvinnor.

Kvinna 1: 2 barn
Kvinna 2: 3 barn
Kvinna 3: 3 barn

Senaste skilsmässan: juli 2017.

Hans egen dotter alltså i stort sett jämnårig med brottsoffret 1995 😱😱😱😱😱 Fy faan vad vidrigt.

Det finns dessvärre kvinnor som tänder på brutala män.
Citera
2019-03-04, 13:46
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu vill jag inte påstå saker om kvinnorna eftersom jag inte har någon aning om vilka de är, men man får väl ha i åtanke att det finns kvinnor, och män för den delen, som av en eller annan anledning inte är, eller kan vara, speciellt kräsna. Ta Bobbys mamma till exempel som blev tillsammans med en karl som knappast var något "kap" eller hade ett speciellt trevligt förflutet, men hon tyckte väl att hon fick nöja sig med honom i brist på andra intressenter.

För en ensamstående medelålders person med några barn sedan tidigare är det kanske inte helt lätt att välja och vraka.

Nej subbor har inte många alternativ, men kan vi ta för givet att de var subbor? Måste finnas något med slemmigt och äckligt attraktiv på verkar kvinnor. Om de sedan verkligen försökte hitta någon att få barn med så kanske han platsade.
Att det sedan inte höll länge pekar på att något var fel. De upptäckte något konstigt och drog sig ur.
Citera
2019-03-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fast vapenbrott....nu vet jag iofs inte vad som menas med att det är ett ringa brott...att man glömt låsa vapenskåpet? Annars låter anabola och vapen och droger som en livsfarlig coctail.
En annan skribent påstod att det rört sig om papparspray, jag har inte forskat i detaljerna om sonen.
Egentligen ska vi fokusera på pappan. Men bra av sonen om det var just sonens dna som lett fram till detta uppklarnande.
Citera
2019-03-04, 13:50
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fast vapenbrott....nu vet jag iofs inte vad som menas med att det är ett ringa brott...att man glömt låsa vapenskåpet? Annars låter anabola och vapen och droger som en livsfarlig coctail.

Han hade en olaglig pepparspray. Han rökte cannabis.
M.A.O ringa.
Citera
2019-03-04, 13:50
Medlem
Citat:
Jag har inte namedroppat brodern, heller inte sonen. Skrev vad sonen var dömd för däremot.
Jag har sett att broderns namn har varit uppe, men det var som sagt inte jag som postade.
Kolla igenom inläggen eller se till att citera rätt person.

OK, sorry. Trodde att det var du som lagt upp vad brodern heter, eftersom jag svarade på ett meddelande till denne.
Citera
2019-03-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderson.Cooper
Han har en bror:

Varför hänger du ut brodern, ta bort honom. Han har med stor sannolikhet inte gjort något och har förmodligen nog med helvete just nu
Citera
2019-03-04, 14:05
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Han hade en olaglig pepparspray. Han rökte cannabis.
M.A.O ringa.
Man kanske skulle nominera MGM:s son till årets Flashback Awards, härligt!
Hoppas att han ser det som positivt att hans s k brott var orsaken till MGM:s gripande.
Citera
2019-03-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Har inte exakt plats, men vet att det inte var långt från Lindåsskolan.

En kvalificerad gissning ungefär här: https://www.google.com/maps/place/Billdals+H%C3%A4ggv%C3%A4g,+G%C3%B6teborg/@57.5673051,11.9426846,600m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x464fec5010a9b7c9:0x16098 ab29700eeaf!8m2!3d57.5683506!4d11.9443612

(ajdå - fick inte till markören.. rätt skall vara när Gamla Särövägen ner mot Lindåsskolan)

Kartpunkt:
(57.5724367, 11.9451759)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in