2019-03-04, 11:22
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Stackara barn, vilket helvete de går igenom nu. Hoppas han låtit dom vara i så fall.

Hur som helst ska namnen på dess barn INTE publiceras här, även om det finns gamar här som tycker det.
Undantaget om något av barnen gått i faderns fotspår.
Citera
2019-03-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Flydde på en barncykel? Låter väl inte så troligt va?

Cykelspåret är en spekulation här i tråden som kommer av att spåret efter honom ska ha upphört vi vad som tros vara ett cykelskjul eller liknande.

Så var det, gammal tråd, svårt vad som är trådsanningar då. Ok, då kan han haft bil, ska söka själv, men finns exakt plats för överfallet i tråden?

EDIT: Gammal tråd, nya spekulationer, men Lindåsskolan verkar i alla fall säkert, då är det ju mindre underligt om folk spekulerar i Kullavik.
Senast redigerad av gottmooos 2019-03-04 kl. 11:33.
Citera
2019-03-04, 11:24
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Intressant. Jo kan bli många av dessa gamla fall som kommer få en lösning nu. Polisen lär efter detta få träffar i många fall vilket gör att man får något att jobba emot. Många som säkert kommer kallas in för att ge DNA-prov för att man kunna begränsa det än närmare.

I detta fallet verkar inte Anders finnas med i andra fall. Om man hunnit testat alla. Men skulle som sagt vara förvånande om detta är det enda brottet han är skyldig till.

Så vitt jag vet så får man i dagsläget inte träffar på DNA-prover från brottsoffer utan bara på de brottslingar som fått lämna dna-prov, men om man ändrar regelverket för detta så kan det bli som i andra länder att man får lista på andra fall där dna-proven delvis överensstämmer (på släktnivå) vilket ger större möjligheter att lösa brott.

En fördel med denna teknik är att det inte är särskilt resurskrävande för polisen att göra dessa efterforskningar, så en ensam polisman hinner arbeta med många fall samtidigt då mycket tid är väntan på dna-provsvar.
Citera
2019-03-04, 11:27
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Flydde på en barncykel? Låter väl inte så troligt va?

Cykelspåret är en spekulation här i tråden som kommer av att spåret efter honom ska ha upphört vi vad som tros vara ett cykelskjul eller liknande.
Polisen uppger att polishunden fick upp ett spår från brottsplatsen som upphörde vid vad man kallar "cykelgarage" i ett närliggande bostadsområde.
Citera
2019-03-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderson.Cooper
Han har en bror:

Varför ska broder till monstret hängas ut tycker du?
Citera
2019-03-04, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Så var det, gammal tråd, svårt vad som är trådsanningar då. Ok, då kan han haft bil, ska söka själv, men finns exakt plats för överfallet i tråden?

Tror inte det faktiskt, platsen har efterfrågats men jag har inte sett den infon.
Citera
2019-03-04, 11:33
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Lite OT i den här tråden förvisso men var har du läst det?

Eftersom det spekuleras i att samma våldtäktsman även låg bakom mordet på Malin Olsson så är det inte riktigt off topic. Men enligt GT så utreds just nu några män som fått dna-träff på sig och som bodde i området vid tidpunkten (med området behöver det inte vara exakt intill begravningsplatsen, utan större delen av Örgryte-Härlanda, det bor ca 20.000 personer inom 500 meters avstånd från östra kyrkogården)
Citera
2019-03-04, 11:34
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Varför ska broder till monstret hängas ut tycker du?

Inte hängas ut, men kan vara den som DNA-topsades som ledde till att AE greps.
Vet inte hur sanningsenligt det var eller om det hade någon grund, men en annan användare skrev att det var hans bror som var topsad för brott, och inte sonen som spekulerats om.

Hur som haver kan det vara förälder/syskon/barn enligt polisens uttalande om DNA-sökningen.
Sen kan man spekulera i hur intressant det brottet är i det här fallet.
Citera
2019-03-04, 11:37
Medlem
Citat:
Tror inte det faktiskt, platsen har efterfrågats men jag har inte sett den infon.

Nära Lindåsskolan påstår Aftonbladet. Jag är inte vidare bekant med området, hörde att det hände längre åt norr, men kan både minnas fel och lyssnat för mycket på folk utan aning.
Citera
2019-03-04, 11:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Vet vi att han har bott utomlands?
Kan inte minnas mig läsa det i tråden, och jag har läst allt.
Eller kommer det bara från vem åklagaren är som beslutade om häktningen?

Han behöver ju inte ha bott utomlands på grund av det.
Det kan ju handla om en semesterresa som gör att den åklagaren är tillsatt,
OM det nu är så att det har något med själva fallet att göra.

Det verkar oklart under perioder vart han har bott och alltså den Nationella åklagaravdelningen. Borde finnas någon utlandskoppling där. Men visst kanske bara var en semesterresa. Även om såklart man borde kolla även där vart han nu semestrat om det finns intressanta fall där att kolla närmare på.
Citera
2019-03-04, 11:39
Medlem
Citat:

Har inte exakt plats, men vet att det inte var långt från Lindåsskolan.

En kvalificerad gissning ungefär här: https://www.google.com/maps/place/Billdals+H%C3%A4ggv%C3%A4g,+G%C3%B6teborg/@57.5673051,11.9426846,600m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x464fec5010a9b7c9:0x16098 ab29700eeaf!8m2!3d57.5683506!4d11.9443612

(ajdå - fick inte till markören.. rätt skall vara när Gamla Särövägen ner mot Lindåsskolan)
Citera
2019-03-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Gärningsmannen är uppenbarligen en synnerligen knepig jäkel.
Jag tar för givet att alla byggnader och gårdar/tomter som har haft någon form av anknytning till honom kommer att genomsökas med likhundar.

Jag kan helt enkelt inte föreställa mig att dåren begick enbart detta brott?

Ja en sjukt rå och brutal personlighet. Förmodligen kommer en rättspsykiatrisk undersökning peka på en psykopatisk personlighet som inte är suicidal eller minsta ärligt ångerfull.

Gissar han ser sig som smart iom han alltid undkommit rättvisan och inte gärna tar onödiga risker.
Han har nog lärt sig av sina tidiga misstag att inte lämna något överlevande vittne som kan identifiera honom.

Som du skrev, detta är ingen engångsföreteelse och fler otvivelaktiga bevis blir avgörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in