2019-03-04, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Vilken adress i Kinna är det ni får upp?

Den exakta adressen kanske spelar mindre roll och de som bor där nu bör ju inte diskuteras, men.. Mor Kerstins Väg 46a.

edit: slänger med en länk: http://www.telefonkatalogsverige.com/0738235776-anders-eriksson-12305.html
Senast redigerad av Burkgurka 2019-03-04 kl. 11:18.
Citera
2019-03-04, 11:14
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Ok, jag fattade det som att det bara kollades tillbaka till aug 94, inte att nån flytt skett då men du kan ha rätt.

Då är det åter relevant, var växte Anders upp?

Jag reserverar mig för fel dock.
Men jag tolkade det som att man kollat vart han var skriven -95,
och då fick uppgiften om adressen samt om att han varit skriven där sedan 94-08-XX.

Troligtvis är han uppvuxen på samma adress han var skriven på -95.
Det sades att pappan varit skriven där sedan 1940 fram till döden.
Citera
2019-03-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
I hopfällbara cyklar har alltid fått tas med på bussen. På den tiden förekom klassiska vikbara cyklar som en del använde till/från pendeltåget/bussen och som man tog med sig till jobbet.

Ok, men Anders verkar ändå noggrann med att inte åka fast i onödan, en hopvikbar cykel känns väl igen?

Jag kanske har missuppfattat/minns fel, kan det varit offrets cykel han stal?
Citera
2019-03-04, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Innan dess i Kinna, tror jag.

Känner du till om det är samma person som bott utanför Horred?
Citera
2019-03-04, 11:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ok, jag fattade det som att det bara kollades tillbaka till aug 94, inte att nån flytt skett då men du kan ha rätt.

Då är det åter relevant, var växte Anders upp?

Jag frågade kvinnan på Folkbokföringen hur länge han hade varit skriven på adressen, och hon gav då detta datum, d v s fr o m 94-08-08. Utifrån detta torde AE varit skriven på annan adress tidigare. Han kanske flyttade hem efter någon skilsmässa/separation?
Citera
2019-03-04, 11:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Tidigare fick man inga svar om inte träffen var exakt. Nu kan man få en lista på släktingar som finns i registret. I fallet med Marie Johansson så har man fått en lista på 92 släktingar efter att dna-provet visat att det fanns andra släktingar i DNA-registret (listan kan förändras när man tar nya prov på släktingarna och allt eftersom fler prover tas så kan man via dna-linjerna utesluta delar av släktingarna. Man kan börja med en relativt avlägsen släkting och efter fler prover komma närmare). Just nu arbetar gruppen med Malin Olsson och Marie Johansson-fallen där dna-kartläggning av släktingar pågår.

Intressant. Jo kan bli många av dessa gamla fall som kommer få en lösning nu. Polisen lär efter detta få träffar i många fall vilket gör att man får något att jobba emot. Många som säkert kommer kallas in för att ge DNA-prov för att man kunna begränsa det än närmare.

I detta fallet verkar inte Anders finnas med i andra fall. Om man hunnit testat alla. Men skulle som sagt vara förvånande om detta är det enda brottet han är skyldig till.
Citera
2019-03-04, 11:18
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Adressen Sparrgrensgatan 10 är hans föräldrahem. Familjen har bott i huset åtminstone sedan 1940 års folkräkning. Gärningsmannens pappa var skriven på adressen fram till sin död 1998, så förmodligen var det han som ägde huset. Sonen kan ju mycket väl ha fått bo där gratis.
Då borde han väl hittas på klassfoton på Stayfriends? Någon 58-åring här borde väl ha gått i samma klass som honom?
Citera
2019-03-04, 11:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Fast DNA som hittades på Malin Olsson verkar inte stämma med det som kartlagts här, dock håller man på och kartlägger en annan släkt.

Lite OT i den här tråden förvisso men var har du läst det?
Citera
2019-03-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ok, men Anders verkar ändå noggrann med att inte åka fast i onödan, en hopvikbar cykel känns väl igen?

Jag kanske har missuppfattat/minns fel, kan det varit offrets cykel han stal?

Flydde på en barncykel? Låter väl inte så troligt va?

Cykelspåret är en spekulation här i tråden som kommer av att spåret efter honom ska ha upphört vi vad som tros vara ett cykelskjul eller liknande.
Citera
2019-03-04, 11:21
Medlem
Anders var innan folkbokförd på denna adress:

Gråbrödragatan 6 , 442 36, Kungälv, Sverige

Tittar man noggrannare på vilka som bor på den adressen (t.ex på hitta.se) så ser man en person som har Eriksson i efternamn, han är 29 år gammal. Sonen?
Citera
2019-03-04, 11:21
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Flydde på en barncykel? Låter väl inte så troligt va?

Cykelspåret är en spekulation här i tråden som kommer av att spåret efter honom ska ha upphört vi vad som tros vara ett cykelskjul eller liknande.

Precis, kan likväl ha stått en bil parkerad där uppe.
Och har han bott, och inte bara varit skriven på den adress som framkommit,
går det väl nästan att utesluta att han har cyklat fram och tillbaka.
Citera
2019-03-04, 11:22
Medlem
Knepigt när MGM har så vanligt namn att han t,om är namne med ansvarig poliskommisarie, blir ju nästintill omöjligt att hitta en bild på kräket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in