2019-03-04, 11:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Anders Eriksson är självfallet inget engångsförbrytare. Dådet i Billdal var ett brott med högt risktagande, det har sannolikt föregåtts av en eskalering under åren före 1995. Jag tror dock att vi kan avfärda Anders Eriksson i fallet Jasmina. Det är bevisat att en viss Anders Eklund befann sig i Sävsjötrakten dagen hon försvann ...

Det borde finnas fler fall. Ett sådant här synnerligen grovt brott mot en liten flicka. Förvånade om det inte är fler brott både tidigare som efter. Att han har bott utomlands gör det svårare men man får hoppas polisen kollar med fall utomlands också.
Citera
2019-03-04, 11:01
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeinah
Blir man/ska man adressändra om man flyttar in på tex äldreboende?
Tänker att det kanske känns konstigt att flytta med fru och barn till sin pappas.
Kanske har han tagit hand om fadern (även om det känns långsökt med facit i hand...) på äldre dar.

Har han flyttat in på äldreboende kan ju sonen kanske flyttat in i huset då,
med tanke på att han verkar ha haft annan adress -94.
Kanske han enbart var skriven där?
Redan då en "vilsen själ" som kuskade runt och hämtade posten i föräldrahemmet?
Citera
2019-03-04, 11:04
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det borde finnas fler fall. Ett sådant här synnerligen grovt brott mot en liten flicka. Förvånade om det inte är fler brott både tidigare som efter. Att han har bott utomlands gör det svårare men man får hoppas polisen kollar med fall utomlands också.

Vet vi att han har bott utomlands?
Kan inte minnas mig läsa det i tråden, och jag har läst allt.
Eller kommer det bara från vem åklagaren är som beslutade om häktningen?

Han behöver ju inte ha bott utomlands på grund av det.
Det kan ju handla om en semesterresa som gör att den åklagaren är tillsatt,
OM det nu är så att det har något med själva fallet att göra.
Citera
2019-03-04, 11:04
Medlem
Jag är ändå lite fundersam, Anders ska ha haft cykel 1995, man fick väl inte ta med cyklar på bussen då heller?

Citat:
Blir man/ska man adressändra om man flyttar in på tex äldreboende?
Tänker att det kanske känns konstigt att flytta med fru och barn till sin pappas.
Kanske har han tagit hand om fadern (även om det känns långsökt med facit i hand...) på äldre dar.

Har han flyttat in på äldreboende kan ju sonen kanske flyttat in i huset då,
med tanke på att han verkar ha haft annan adress -94.

Han hade väl samma adress i Torp hela tiden då, eller vilken adress tänker du på?
Citera
2019-03-04, 11:05
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vilket inte var tillåtet tidigare utan blev det efter årsskiftet. Så förmodligen är denna person bara en av de första som kommer hittas när polisen har detta nya verktyg.

Tidigare fick man inga svar om inte träffen var exakt. Nu kan man få en lista på släktingar som finns i registret. I fallet med Marie Johansson så har man fått en lista på 92 släktingar efter att dna-provet visat att det fanns andra släktingar i DNA-registret (listan kan förändras när man tar nya prov på släktingarna och allt eftersom fler prover tas så kan man via dna-linjerna utesluta delar av släktingarna. Man kan börja med en relativt avlägsen släkting och efter fler prover komma närmare). Just nu arbetar gruppen med Malin Olsson och Marie Johansson-fallen där dna-kartläggning av släktingar pågår.
Citera
2019-03-04, 11:07
Medlem
zeinahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Jag är ändå lite fundersam, Anders ska ha haft cykel 1995, man fick väl inte ta med cyklar på bussen då heller?

Han hade väl samma adress i Torp hela tiden då, eller vilken adress tänker du på?

När den adressuppgiften om, vad vi kan anta är faderns hus, framkom så stod det även att han varit skriven där sedan augusti -94. Så han har iallafall varit skriven någon annanstans före det.
Citera
2019-03-04, 11:08
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Tack för info. Det är bara ett stenkast ifrån där Malin Olsson hittades mördad på kyrkogården 94 (eller var det 95?) Kanske redan någon har nämnt.

Fast DNA som hittades på Malin Olsson verkar inte stämma med det som kartlagts här, dock håller man på och kartlägger en annan släkt.
Citera
2019-03-04, 11:10
Medlem
Citat:
När den adressuppgiften om, vad vi kan anta är faderns hus, framkom så stod det även att han varit skriven där sedan augusti -94. Så han har iallafall varit skriven någon annanstans före det.

Ok, jag fattade det som att det bara kollades tillbaka till aug 94, inte att nån flytt skett då men du kan ha rätt.

Då är det åter relevant, var växte Anders upp?
Citera
2019-03-04, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Har fått höra att den misstänkte bodde med tre av sina barn i Sjötofta. Hans umgänge med andra ska tydligen ha varit noll och intet. Sammanfattades som en "knepig jävel".

Stackara barn, vilket helvete de går igenom nu. Hoppas han låtit dom vara i så fall.

Hur som helst ska namnen på dess barn INTE publiceras här, även om det finns gamar här som tycker det.
Citera
2019-03-04, 11:12
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Innan dess i Kinna, tror jag.

Vilken adress i Kinna är det ni får upp?
Citera
2019-03-04, 11:12
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos

I hopfällbara cyklar har alltid fått tas med på bussen. På den tiden förekom klassiska vikbara cyklar som en del använde till/från pendeltåget/bussen och som man tog med sig till jobbet.
Citera
2019-03-04, 11:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Fast DNA som hittades på Malin Olsson verkar inte stämma med det som kartlagts här, dock håller man på och kartlägger en annan släkt.
Tattarna Salen*vist är väl aktuella i Malinfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in