Citat:
Ursprungligen postat av
a987
Det är just ett sådant uttalande från GW, som visar på hans väldigt olämpliga attityd. Total brist på ödmjukhet när det gäller brottslingar verkar han ha, och då är man olämplig att jobba inom polisen.
Det skulle INTE förvåna mig om jag dras in i någon skåpbil av några snutar de kommande dagarna. För precis så låga tankar har jag om svensk polis, bla pga deras ofta väldigt dåliga attityd och självgodhet.
Du är tydligen fast i ditt hat mot poliser och korruptions fantasier.
Jag kan ju förstå att din bakgrund är från ett sådant land där korruptionen florerar o är accepterad.
Att Sverige har en korrupt poliskår stämmer ju inte, myndighetsanställda,företagsledare,tjänstemän och poliskåren granskas ständigt och överlag så är de flesta moraliska och sköter sig.
Har man kriminellt tänkande så kan man ju uppfatta allt galet. Kriminella och förövare ser ju polisen som fiender, vilket inte laglydiga medborgare gör. Laglydiga medborgare personer uppfattar polisen som en hjälpande hand, när man drabbats av en tokig brottsling.
SÅ klart känner man stor avsky över brottslingars smutsiga illgärningar, det är viktigt i ett land som har demokrati, eftersom brott inte är nåt som bygger ett land. Brottslighet söndrar och förstör samhällen, och brottslingen ska avtjäna sina brott inom låsta murar.
Att försvara sexualförbrytare är inte så klokt, men antar att du skiljer på en persons brott, och att brottslingen ändå har andra sidor som han kan hitta hos sig själv i fängelset, få hjälp att förstå orsaken till begågna brott och genom insikt förhindra fortsatt brottslighet. Sexualsadister kan bara lära sig förstå och kontrollera sina primitiva drifter.