2019-03-03, 22:50
Medlem
Att jämföra svenska mäns "våldtäkter" med en 1800-tals definition av våldtäkt, blir precis lika fel som att jämföra svenska män med talibaner, men det är ju samma slags människor som diskuterar i båda fallen, så varför bli förvånad?
Senast redigerad av ManManne 2019-03-03 kl. 22:57.
Citera
2019-03-03, 22:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är överåklagare Marianne Ny som inte förstår det i så fall.
Nej, det är du som inte förstår det eftersom du tror att man har blivit otillbörligt utnyttjad om man i enlighet med sina önskemål blivit väckt med sex.
Citera
2019-03-03, 22:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Sexbrott faller under så kallat allmänt åtal vilket kan mynna ut i en hel del knepiga situationer i teknisk mening.

Säg att det aktuella scenariot filmas och visas upp för en åklagare, då har åklagaren (som i det här exemplet även kan identifiera medverkande i videon) skyldighet att väcka åtal och gärningsmännens/brottsoffrens anmälan är ovidkommande.

Hur ett sådant juridiskt ärende hade hanterats i praktiken har vi ingen linje för men rent tekniskt så ska ett sådant brottsärende leda till åtal.

Och tekniskt kan ditt tidigare avslöjande om brott mot samtyckeslagen användas mot dig som bevis i ett sådant allmänt åtal.

Och ja... jag bygger ett domstolsmål mot er as we speak.

Ja Moment22x22 som har erkänt våldtäkt ligger illa till om vi bara kan röja hennes identitet.

I vilket fall som helst kan vi konstatera att hon inte tycker våldtäkt är så farligt som är topic för tråden. Och vi är många som gör oss skyldig till våldtäkt som lagen är formulerad i det absurda Sverige och därmed inte tycker det är så farligt utan t.o.m. naturligt.
Citera
2019-03-03, 22:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, det är du som inte förstår det eftersom du tror att man har blivit otillbörligt utnyttjad om man i enlighet med sina önskemål blivit väckt med sex.

Hur länge anser du att ett avgivet samtycke gäller? Bra att veta så att jag kan informera åklagarna eftersom du inte vill göra det.
Citera
2019-03-03, 22:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej, naturligtvis kommer inte åklagaren att utreda när ingen ens anser sig vara brottsutsatt.

Nä jag vet. Jag orkar bara inte diskutera det för det blir bara rundgång.
Polisen hinner knappt hantera akuta fall, ofta de skulle lägga energi på ett par som haft sex på fyllan.
Citera
2019-03-03, 22:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurfiix
Självklart visst är det så man får vara lite människa och förstå varandra.

I praktiken agerar vi så förstås. Vi lever inte efter lagen eftersom den är för absurd. Så länge man inte berättar det öppet och så länge man är vänner går det bra men det kan användas mot dig efter osämja.
Citera
2019-03-03, 22:56
Avslutad
Citat:
Hur länge anser du att ett avgivet samtycke gäller? Bra att veta så att jag kan informera åklagarna eftersom du inte vill göra det.
Det får du ha koll på själv hur din sambo vill ha det. Det otillbörliga utnyttjande kommer först när du utnyttjar att hon sover till att göra saker hon aldrig skulle gå med på i vaket tillstånd.
Citera
2019-03-03, 22:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det får du ha koll på själv hur din sambo vill ha det.

Är det så enligt svensk lag anser du, att det är man själv som bestämmer hur länge samtycket gäller? Vill veta så att jag kan informera åklagarna i Sverige om att de tror helt fel här.
Citera
2019-03-03, 22:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Är det inte just det du ska fråga din partner? Så att ni är på samma sida så att säga.
Citera
2019-03-03, 23:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja Moment22x22 som har erkänt våldtäkt ligger illa till om vi bara kan röja hennes identitet.

I vilket fall som helst kan vi konstatera att hon inte tycker våldtäkt är så farligt som är topic för tråden. Och vi är många som gör oss skyldig till våldtäkt som lagen är formulerad i det absurda Sverige och därmed inte tycker det är så farligt utan t.o.m. naturligt.

Jag räknar inte det som våldtäkt. Och den risken är jag då villig att ta. Jag gjorde en riskanalys och kom fram till att det är värt risken.
När jag skriver våldtäkt här då menar jag följande, så vet ni det: överfall, våld eller hot om våld, sömn!, i princip medvetslöshet (drogad exempelvis). I min bok säger man nämligen nej eller visar nej på annat sätt om man inte vill.

Sen kan ni som hängt upp er fjanta omkring med samtyckeslagen om ni så önskar 😝
Citera
2019-03-03, 23:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Är det inte just det du ska fråga din partner? Så att ni är på samma sida så att säga.

Oavsett vad min partner och jag kommer överens om gäller det som anges enligt svensk lag. Även om vi båda anser att det var okej så är det ändå våldtäkt om lagen säger det och då det går under allmänt åtal måste det drivas av en åklagare som får kännedom om det.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-03-03 kl. 23:05.
Citera
2019-03-03, 23:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag räknar inte det som våldtäkt. Och den risken är jag då villig att ta. Jag gjorde en riskanalys och kom fram till att det är värt risken.
När jag skriver våldtäkt här då menar jag följande, så vet ni det: överfall, våld eller hot om våld, sömn!, i princip medvetslöshet (drogad exempelvis). I min bok säger man nämligen nej eller visar nej på annat sätt om man inte vill.

Sen kan ni som hängt upp er fjanta omkring med samtyckeslagen om ni så önskar 😝

Förutom att du är tjej är du alltså målgruppen för topic då du inte tycker våldtäkt är så farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in