2019-03-03, 21:17
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Fast nu är vi faktiskt flera som vill få reda på vem personen är men mest intresserad av att få ut dom offentliga handlingarna när allt är över så man får läsa dessa dokument i lugn och ro över en kopp kaffe.
Eftersom det handlar om en grov våldtäkt av ett barn sannolikt sammankopplat med ett åtal om dråpförsök lär det troligen inte bli så mycket att läsa till kaffet med tanke på att det lär bli ett kraftigt sekretessbehandlat FUP som offentliggöres efter det att åtal har väckts.

För egen del är jag mest intresserad av vem aset är, och hoppas att om han har begått flera våldsbrott att han då nu via DNA kan kopplas till dessa olösta brott.
Citera
2019-03-03, 21:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det där med exfruns kommentar om jackan har jag missat. Finns det i någon artikel bakom betalvägg?
Letade reda på det och det ligger bakom en betalvägg.

Den 8-åriga flickan var på väg hem från skolan på sin röda cykel.
Klockan var runt halv två på eftermiddagen och det var gråruggigt ute.
Det är den 14 september 1995.
Plötsligt kliver en man i jeans och skinnjacka ut från snåren och ställer sig mitt i cykelbanan.

Flickan tror först att hon har kört på honom och ber om förlåt.
Men han sliter tag i styret och drar in både henne och cykeln i buskarna.
Hon skriker på hjälp och då hotar han att döda henne.
Med ena handen håller han för hennes mun. Med den andra handens knytnäve slår han henne i huvudet. Så hårt att cykelhjälmen går sönder.

Sedan drar han upp henne och springer längre in i skogen med henne.
Där misshandlar han henne, tar strypgrepp på henne och våldtar henne.
Den lilla flickan är övertygad om att hon ska dö.
Trots att det gör så fruktansvärt ont försöker hon spela död för att få mannen att sluta slå och göra henne illa.
Plötsligt upphör slagen – och han är borta.

Levde som vanlig familjefar
Han fanns utanför polisens radar och levde, som det verkar, som en vanlig familjefar. Ungefär som Hagamannen i Umeå.
Några år tidigare hade den nu misstänkte 58-åringen träffat den kvinna som skulle bli hans andra hustru.
De bodde inte ihop, men träffades regelbundet.
I dag – när hon chockad nås av nyheten att hennes exmake gripits, misstänkt för att våldtagit den lilla flickan – kan hon inte påminna sig något särskilt från den tiden.
Men jo, visst hade han en skinnjacka, eller rättare sagt en jacka i fuskskinn, som såg ut som riktigt skinn.
De fick flera barn tillsammans – redan tidigare hade de barn på varsitt håll.
I mitten av 2000-talet skilde de sig och har delad vårdnad om barnen.
Något år efter skilsmässan greps och häktades mannen för att ha misshandlat sin egen son.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLrXLQ/sa-kunde-den-misstankte-valdtaktsmannen-gripas--efter-24-ar
Citera
2019-03-03, 21:20
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Eller så beror det på att ingen annan stadsdel har nämnts som den plats han greps på. Han ska ha hållit sig gömd. Vem gömmer en vuxen karl, ja, förmodligen npgon nära släkting. Hade han haft ett ovanligt efternamn hade det dock varit lättare ayy hitta familjen, nu får det vänta tills imorgon.
Hur vet du huruvida hans efternamn är vanligt/ovanligt?
Citera
2019-03-03, 21:20
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Ulf Olsson, som mördade lilla Hellen, han påstod ju att hans dna- var planterat. Så finns alltid såna
konstiga försvarstalare.

Det finns väl förvisso fall där bevis planterats, fall där man gjort misstag med provresultat, fall där "biologiskt material" hamnat på platsen av helt andra orsaker, osv. så helt omöjligt är det inte men däremot är det så pass osannolikt att det känns lite märkligt att halva tråden ska gå åt till sådana diskussioner.

Skulle det nu vara så att beviset i det här fallet rör sig om sperma som funnits på offrets kropp och som sedan 95 legat i förvar hos polisen lär MGM knappast komma långt med att ifrågasätta den delen av bevisningen.
Citera
2019-03-03, 21:21
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Letade reda på det och det ligger bakom en betalvägg.

Den 8-åriga flickan var på väg hem från skolan på sin röda cykel.
Klockan var runt halv två på eftermiddagen och det var gråruggigt ute.
Det är den 14 september 1995.
Plötsligt kliver en man i jeans och skinnjacka ut från snåren och ställer sig mitt i cykelbanan.

Flickan tror först att hon har kört på honom och ber om förlåt.
Men han sliter tag i styret och drar in både henne och cykeln i buskarna.
Hon skriker på hjälp och då hotar han att döda henne.
Med ena handen håller han för hennes mun. Med den andra handens knytnäve slår han henne i huvudet. Så hårt att cykelhjälmen går sönder.

Sedan drar han upp henne och springer längre in i skogen med henne.
Där misshandlar han henne, tar strypgrepp på henne och våldtar henne.
Den lilla flickan är övertygad om att hon ska dö.
Trots att det gör så fruktansvärt ont försöker hon spela död för att få mannen att sluta slå och göra henne illa.
Plötsligt upphör slagen – och han är borta.

Levde som vanlig familjefar
Han fanns utanför polisens radar och levde, som det verkar, som en vanlig familjefar. Ungefär som Hagamannen i Umeå.
Några år tidigare hade den nu misstänkte 58-åringen träffat den kvinna som skulle bli hans andra hustru.
De bodde inte ihop, men träffades regelbundet.
I dag – när hon chockad nås av nyheten att hennes exmake gripits, misstänkt för att våldtagit den lilla flickan – kan hon inte påminna sig något särskilt från den tiden.
Men jo, visst hade han en skinnjacka, eller rättare sagt en jacka i fuskskinn, som såg ut som riktigt skinn.
De fick flera barn tillsammans – redan tidigare hade de barn på varsitt håll.
I mitten av 2000-talet skilde de sig och har delad vårdnad om barnen.
Något år efter skilsmässan greps och häktades mannen för att ha misshandlat sin egen son.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WLrXLQ/sa-kunde-den-misstankte-valdtaktsmannen-gripas--efter-24-ar

Tack, jag hade missat den detaljerade redogörelsen.
Citera
2019-03-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euryproctos
Enligt Google Maps är det endast 50 minuter med bil mellan Göteborg och Björketorp, inte 90 min.
Björketorp?
Citera
2019-03-03, 21:26
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Det är patetiskt att vilja trycka ner varje tanke om att poliser skulle kunna vara korrupta. Då är det omöjligt att få en rättvis rättegång. Polisen måste helt enkelt stå ut med korruptionsanklagelser, det ingår i deras jobb. Annars blir Sverige en polisstat. Speciellt om man INTE ens på Flashback får antyda att polisen skulle kunna vara korrupta, då är det riktigt illa.

Jag njuter INTE av att du blir förbannad på mig. Jag blir rädd för dig.
Det är att du i första hand inte blir glad av att den flickan som var 8 år och blev bevisligen våldtagen mycket brutalt 1995 nu kommer att få upprättelse då polisen igår i nyheterna berättade att de häktat en man som de har mycket god bevisning mot ,
Du verkar inte tycka att det är positivt vilket du i princip är ensam om på denna tråd du är liksom inte i majoritet att tycka att polisen gjort ett stort fel som tagit fel och myglat och planterat sperma varifrån har du fått dina villfarelser ifrån?
Det är tragiskt att du har sådana dåraktiga ideer.
Ibland är folk skyldiga 100 procent det är inte palme mordet vi pratar om nu.
en dåre som våldtog ett barn där sperma fans på offret och nu efter alla år så har polisen fått en träff tack vare att tekniken utvecklats fattar du trögt varför är du så ensam och tror att polis manipulerat allt kan du berätta det vore jag och alla andra motståndare tacksamma om inte håll dig borta med dina korkade inlägg, försök diskutera saken vuxet nu.
Citera
2019-03-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
För egen del är jag mest intresserad av vem aset är, och hoppas att om han har begått flera våldsbrott att han då nu via DNA kan kopplas till dessa olösta brott.
Just denna del tror jag mer än en polis runt om i Sverige sitter och tänker på nu - blir nog rätt många som kommer att knappa igång datorn i morgon och göra en extra scanning i förhoppning att kunna få göra ett avslut på gammalt ärende.

Är ju inte alla brott som resulterar i bra DNA-spår. Och med tanke på hur mycket han spöade upp lillflickan kan det ju även finnas något ihjälslaget offer.
Citera
2019-03-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Polisen måste helt enkelt stå ut med korruptionsanklagelser, det ingår i deras jobb.
Nej, det stämmer inte.

Det ingår inte i varje politikers jobb att behöva stå ut med korruptionsanklagelser.
Det ingår inte i varje tjänstemans jobb att behöva stå ut med mutanklagelser.
...

Anklagelser är någonting som används efter att man redan har samlat på sig material som påvisar att någon gjort någonting dumt. Bara imbecilla som tror de har en rätt att hoppa hela vägen till anklagelser helt ogrundat.
Citera
2019-03-03, 21:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
WTF, vart ute i friska luften så kommer jag tillbaka till ett antal PM.
Jag kan inte svara på era PM, FB har en begränsning av max 5 olika PM-mottagare så kan inte skicka fler .
Men svar till SABABA:
Den du nämner i ditt PM är den som jag och några misstänker som möjlig GM. Du letar inte bra för han förekommer med minst 2 domar.

Angående de där domarna så får du nog släppa dem för de rör sig om tvistemål, inte brottsmål. Är det möjligt att det finns andra domar? Kanske, men ingen av de domar du nämner handlar om misshandel.

Vidare menar signaturen bajsbuske dels att mannen, utöver förnamnet Anders, ska ha ett väldigt vanligt efternamn och dels ska bo ca. 90 min från Göteborg, vilket knappast är fallet när det gäller den person du intresserat dig för.

Så, måste signaturen bajsbuske ha rätt, och du fel? Nej, förvisso inte, men om dina misstankar enbart baseras på förekomst av domar, förnamn och födelseår så känns dina gissningar ganska tunna.
Citera
2019-03-03, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Det är att du i första hand inte blir glad av att den flickan som var 8 år och blev bevisligen våldtagen mycket brutalt 1995 nu kommer att få upprättelse då polisen igår i nyheterna berättade att de häktat en man som de har mycket god bevisning mot ,
Du verkar inte tycka att det är positivt vilket du i princip är ensam om på denna tråd du är liksom inte i majoritet att tycka att polisen gjort ett stort fel som tagit fel och myglat och planterat sperma varifrån har du fått dina villfarelser ifrån?
Det är tragiskt att du har sådana dåraktiga ideer.
Ibland är folk skyldiga 100 procent det är inte palme mordet vi pratar om nu.
en dåre som våldtog ett barn där sperma fans på offret och nu efter alla år så har polisen fått en träff tack vare att tekniken utvecklats fattar du trögt varför är du så ensam och tror att polis manipulerat allt kan du berätta det vore jag och alla andra motståndare tacksamma om inte håll dig borta med dina korkade inlägg, försök diskutera saken vuxet nu.

Det är du som saknar läsförståelse tror jag. Jag har INTE sagt att jag tror att polisen har manipulerat allt i det här fallet. Jag har sagt att det KAN vara så, vilket brukar betyda att det finns en möjlighet av varierande grad att så har skett. Jag ville påminna trådens besökare om detta, eftersom så många verkar stå redo att avrätta den häktade, men istället fick jag det påminnt hur omöjligt det är med yttrandefrihet i Sverige, av tex DIG, som uppenbarligen aldrig blev vuxen.
Citera
2019-03-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Undvik trådsanningar - vi har väl inte fakta att det specifikt var sperma man fångat. Bara att man har bra DNA-material.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in