2019-03-03, 20:42
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
1) Vi "vet" bara vems sperma som polisen har, vi vet alltså INTE vems sperma som var inne i flickan.
2) Och andra mäns sperma är lätt att få tag på här i Sverige, pga svenskarnas sexvanor.

3) Men kommer flickan behöva peka ut mannen?
1) Det är konklusivt DNA så du kan lägga ner osakligheterna i dina inlägg.
2)
3) Tror du att en konfrontation av en skrynklig 58-åring skulle ge någonting av värde för en numera 33-årig kvinnas minne som 8-åring av hur ett 34-årigt äckel släpade iväg henne in i ett skogsparti och slog henne i huvudet så hårt att cykelhjälmen sprack och huvudet skadades.
Hon spelade död i hopp om att inte bli ihjälslagen.
Citera
2019-03-03, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det är möjligt att du har lätt att få tag i olika mäns sperma, jag litar på ditt ord... För egen del måste jag annars säga att ditt påstående inte känns självklart.

Det har väl däremot inte framkommit någon som helst tillförlitlig uppgift om vad för typ av DNA-spår som är säkrat. Blod, sperma, hår, saliv, hud från ett rivsår...

Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vilka vi vet?
Vad håller du på med, det här är ingen humor tråd djävla troll.

Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Du menar att sperman som polisen har i förvar rent av är sperma ifrån en av poliserna?
Hur dum får du vara...

Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Och om det enda vittnet är ett 8-årigt barn?
Ska man då inte lita på det ”tvivelaktiga” beviset som hittats i flickans mus?

Eller hon kanske hade träffat andra pojkar tidigare, enligt dig? Jävla stolle du är

Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
1) Det är konklusivt DNA så du kan lägga ner osakligheterna i dina inlägg.
2)

Det är ni som är dumma. Korrupta POLISER kan förstås relativt lätt få tag på sperma och andra DNA-spår, från någon som de vill sätta dit, genom att tex leta igenom soppåsar efter toapapper med sperma på. Och sen blir det huvudspåret i fallet.
Men som venator undrar, är det verkligen sperma som är det "konklusiva DNA:t"?
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
8+24=32

Expressen:

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Via polisen så har det framkommit och den lilla flickan som nu är en kvinna, att hon är tacksam att GM hittats.
Flickan/Kvinnan skakade till när polisen meddelat henne att en man häktats.
Informationen om hennes reaktion finns att läsa om du söker på Google.

Tack! Skönt att hon verkar ha klarat sig relativt bra! Det verkar så i alla fall!? Otäckt att det rivs upp igen för kvinnan, men MGM lär få sitt straff. DNA på brottsplats och ev i flickan är oerhört starka bevis.

Varför blev detta MGMs brottsplats? Jag tror att han kanske var resande försäljare.. Enligt artiklar talade han svenska utan brytning och utan någon speciell dialekt, men å andra sidan är det en mycket skärrad och traumatiserad 8-åring som beskriver detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, men varför behöver man skriva så om ett litet barn som blivit misshandlat och våldtaget. Vad vill man med det? I min värld tyder det på någon slags empatistörning alt någon omogen tonåring som sitter och vräker ur sig skit hemma i pojkrummet.

Ja, förmodligen människor som inte har någon direkt erfarenhet av livet ännu...!? Tror din tolkning är rätt.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Åklagaren sagt att bevisläget är gött. De har säkert mer än bara dna.

Självaste GW har sagt att han kommer åka dit. Jag tror på GW!

Citat:
Leif GW Persson är säker på att mannen som häktats för våldtäkt av en åttaårig flicka 1995 kan fällas.

Mannen nekar men DNA-bevisen pekar ut honom.

– Jag vet vad DNA-proverna består av och det ska räcka, säger GW.
Citera
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
En sak som är lite märklig är väl att den nu häktade mannen inte valde att helt enkelt lämna landet omedelbart när han fick höra om topsningen. Rimligtvis måste han vetat att han skulle trilla dit om polisen fick tag på hans DNA och om nu fallet skulle ha preskriberats 2020 så hade han bara behövt hålla sig undan i knappt ett år.

Frågan är då, var han inte klipsk nog att inse detta, hade han inte möjlighet att lämna landet och gå under jorden eller är det kanske så att just detta brott var det sista han trodde att saken gällde?

Inte lätt att lämna landet och kunna hålla sig undan. Kräver förberedelser och en del resurser och dessutom handlingskraft och självständighet samt förtrogenhet med det land man vill fly till. Skulle för övrigt inte förvåna mig om personen är för korkad och impulsstyrd för att kunna klara något av detta.
Citera
2019-03-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
Han är varken skriven i Kullavik, Billdal eller Göteborg över huvudtaget.
Han bor på en mindre ort ca 90 minuter från Göteborg.

Enligt Google Maps är det endast 50 minuter med bil mellan Göteborg och Björketorp, inte 90 min.
Citera
2019-03-03, 20:50
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Det är ni som är dumma. Korrupta POLISER kan förstås relativt lätt få tag på sperma och andra DNA-spår, från någon som de vill sätta dit, genom att tex leta igenom soppåsar efter toapapper med sperma på. Och sen blir det huvudspåret i fallet.
Du har passerat all anständighet som finns här på fb.
I mina ögon är du nu persona non grata

Lyckan står den djärve bi heder åt polisen i detta fall.
Gött mos polisen behöver detta och verkligen tösen som får rättvisa nu
Citera
2019-03-03, 20:51
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:

Min bedömning är att sådana här trådar ska vara mer baserade på fakta än på allehanda konspirationsteorier. Korrupta poliser, plantering av DNA, mm..... Skapa en tråd inom forumet för konspirationsteorier istället!?
Citera
2019-03-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Nejdå, det finns inget som talar för att han var involverad alls på ett så tidigt stadium som när bevissäkringen skedde. I länken du citerade skriver Expressen:
GW Persson minns att han var ute och spanade med polisen och satt med vid några förhör i samband med utredningen av barnvåldtäkten på 90-talet. Det var en utredare som ringde och frågade om han ville hänga med.

Tack, då var han mer som askulterande polisforskare. Så det verkar lite uppblåst att han ombads att "bistå polisen".

"Leif GW Persson var bosatt i Göteborg när utredningen startades och blev inblandad och tillfrågades om att bistå polisen, säger han till Aftonbladet.". Jag har inte gått igenom AB:s artiklar, som är låsta betalartiklar. Det är stor skillnad mellan att "bistå" och att askultera hos fackfolk (ungefär att göra studiebesök), som rättsmedicinare och kriminaltekniker. GW skulle ju forska om polisarbete och utveckla arbetsmetoderna så att polisen blev effektivare.

Det här fallet visar tydligt på att det krävs en hel del polisiär skicklighet, erfarenhet och omsorg. I Ulf Olsson-fallet hade man så extremt små spermiefynd och saknade teknik för att kunna undersöka fynden. Det tog lång tid innan man hade uppfunnit den tekniken, så att man kunde nagla honom (konklusivt).
Citera
2019-03-03, 20:52
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Euryproctos
Enligt Google Maps är det endast 50 minuter med bil mellan Göteborg och Björketorp, inte 90 min.
Skapa inga trådsanningar av fjanterier, för det lider den här tråden sannerligen ingen brist på (d.v.s. fjanterier)!
Citera
2019-03-03, 20:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Vi "vet" bara vems sperma som polisen har, vi vet alltså INTE vems sperma som var inne i flickan.
Och andra mäns sperma är lätt att få tag på här i Sverige, pga svenskarnas sexvanor.

Men kommer flickan behöva peka ut mannen?
Nej vi vet inte ingenting mer än att det finns bra bevisning och det kan handla om sperma och hudavskrap under hennes naglar om hon försökte försvara sig.
Dessutom ett signalement där det ingår en speciell jacka som han enligt exfrun ska ha haft vid den här tiden.

Du har nog läst lite för många deckare tror jag och har en väldigt god fantasi och du har tydligen synpunkter på svenskarnas sexvanor...
Kom ner på jorden nu.
Citera
2019-03-03, 20:55
Medlem
Charlemanges avatar
Otroligt att det finns dårar här som har mage att inbilla sig att polisen planterat sperma för att sätta dit någon de ogillar så vidrigt lågt. så förbannat korkat.
Att efter så många år äntligen så löser de fallet med den stackars flickan så kommer en dåre och påstår att polisen satt ditt kräket med ett sperma prov.
Vad är detta för något hemskt sätt att hålla på och trolla.
Så gott att rättvisa skipas ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in