2019-03-03, 16:57
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det rykte jag hört är att någon av hans barn tidigare åkt dit för ett brott och då blivit topsad, därefter hittade man honom, genom att lagen ändrades och tillät detta tidigare i år.
Detta kanske redan står i tråden eller i media, men skriver det ändå.

Det kan ju eventuellt vara en rutintopsning. Något brott har begåtts och man har topsat x antal människor? Och hans DNA matchade med ett 24 år gammalt fall. Så hamnade GM på en lista.
Citera
2019-03-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det kan ju eventuellt vara en rutintopsning. Något brott har begåtts och man har topsat x antal människor? Och hans DNA matchade med ett 24 år gammalt fall. Så hamnade GM på en lista.

Man har ju redan gått ut med att man hittade honom via att en släkting hade delvis matchning på DNAt.
Citera
Medlem
Citat:

Oskyldigas prov destrueras väl?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Det kan du bara glömma. Han ska hängas ut, förföljas och aldrig lämnas i fred, tills han dör. Han ska leva och dö i skam. Och när han dör kommer jag att måla barnvåldtäktare på hans gravsten.
Glömma vaddå?
Men detta är precis det jag menar. Ditt hat du uppvisar har du glömt när han kommer ut om 6-10år då du hunnit med att hata tusena andra saker/människor. Inte en käft kommer minnas honom då vilket även innebär att ingen kommer gå loss med några golfklubbor.
Problemet däremot är att detta hat kommer slå hårt mot de som är oskyldiga. Inte bara offret utan även de stackarna som just nu funderar på att sluta kalla honom för pappa.
Citera
2019-03-03, 17:00
Avslutad
Citat:

Rutintopsningar sparas väl inte ??
Citera
2019-03-03, 17:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Oskyldigas prov destrueras väl?

Jag vet inte hur länge sånt sparas. Därav frågan. Eller spekulationen.
Citera
2019-03-03, 17:03
Avslutad
Citat:

Tror de bara tas och används just i det fall de blivit topsade för och direkt sedan kastas.
Citera
2019-03-03, 17:03
Medlem
Citat:

Suttit i bil till Sälen hela dagen och ej kunnat följa tråden. Familjesökning", släktforskande släkting?
Citera
2019-03-03, 17:06
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Suttit i bil till Sälen hela dagen och ej kunnat följa tråden. Familjesökning", släktforskande släkting?
(FB) Brutal våldtäkt på en flicka 1995 i Billdal
Citera
2019-03-03, 17:10
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Tror de bara tas och används just i det fall de blivit topsade för och direkt sedan kastas.

Det tror jag fan inte en sekund på
Citera
2019-03-03, 17:11
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Alla tidningar skrivit att polisen använde släktsökning som blev lagligt i februari. Det är bara en av dem:
https://www.expressen.se/sok/?q=24+dna&sort=date
Det är självklart inte någon nyhet.
Däremot så var det intressant, tycker jag, då polisen bekräftade vilken närhet som gällde i detta fall, dvs. gärningsmannens barn, syskon eller förälder.
Citera
2019-03-03, 17:13
Medlem
Citat:
Oavsett om det är denna eller inte så ger han mig dåliga vibbar.
Mycket yngre ryska som han fått barn med för inte så länge sen. Gillar att flasha och visa upp. En fin fasad utåt men han är dömd för brott, nåt skumt är det med han...

Citat:
Och det är ingen idé att ni bombarderar mig med fler PM. Ställ frågorna i tråden, gäller speciellt "breeder".

Vem är den här kandidaten?

Gärna PM om du kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in