2019-03-03, 16:35
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag tycker man ska lämna ut namnet fortast möjligt. Att vänta med det innebär bara att folk som känner MGM hinner rensa internet på Facebookprofiler och annat som kan vara till hjälp för att förstå hur detta kan ha hänt.

Bra sagt!
Detta är verkligen en anledning att fortast möjligt berätta vem gärningsmannen är.
Citera
2019-03-03, 16:38
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Tål er till i morgon bitti. Då blir namnet på grisen offentligt !

.Punkt !
Och alla hans profiler på nätet är raderade med foton uppgifter mm mm...
Citera
2019-03-03, 16:38
Medlem
Hans tryne kommer att fläkas ut såsmåningom.

Men detta är bara toppen av ett isberg. En människa som begått ett sådant här brott har många fler offer på sitt samvete.

Nu gäller det för utredarna att lyckas sammankoppla honom med andra ouppklarade brott.

Men stressa inte ut ett namn här på någon som kan vara oskyldig. Vänta tills det är 100%.
Citera
2019-03-03, 16:43
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Därför att jag inte är säker på att det är rätt gubbe och vill inte outa honom om det skulle vara fel. men han som jag kollar på har två domar på Lexbase. Många har nog räknat ut vem jag menar med den info jag gett.
Helt rätt! Jag hoppas verkligen ingen outar honom innan tingsrätten bekräftat det rätta namnet i morgon. En outning kan aldrig göras ogjord och det skulle vara fruktansvärt för hans familj och honom själv om det är fel.
Den du menar var lätt att hitta efter dina uppgifter och jag förstår vad du menar med dåliga vibbar, det får jag också men inte DEN sortens dåliga vibbar. Jag tror att det är fel gubbe, men det ska bli intressant att se i morgon.
Citera
2019-03-03, 16:44
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall

Läs så ser du att någon redan sparat ner facebooken. Eller vill du runka till den idag?
Citera
2019-03-03, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Länka gärna till andra tidningar med samma info.
Vad jag då avser är vad som menas med "familjesökning" och vilken närhet släktingen har, vilket i den här tråden har varit av intresse och skapat debatt.

Man har hittat fanskapet tack vare att hans barn, syskon eller förälder har varit topsad.

Det rykte jag hört är att någon av hans barn tidigare åkt dit för ett brott och då blivit topsad, därefter hittade man honom, genom att lagen ändrades och tillät detta tidigare i år.
Detta kanske redan står i tråden eller i media, men skriver det ändå.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-03-03 kl. 16:54.
Citera
2019-03-03, 16:48
Medlem
sillobills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Du har PM

Stämmer det med Anders?
Citera
2019-03-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall

Värdet av detta måste du sätta i relation till risken av att en oskyldig person utpekas för ett brott han inte begått ! Och du anser alltså att det är "värt risken" att eventuellt hänga ut några felaktigt för att inte "profiler på nätet ska hinnas raderas". Otroligt infantilt - Vad hade du tyckt om att få ditt namn skrivet på FB för detta brott ? Det är knappast snatteri på ICA vi snackar om.

Jag är benhård i min uppfattning : Rätt person om skribenten vet med 100% säkerhet....eller vänta tills imorgon när det offentliggörs. Ingen, absolut ingen ska bli felaktigt uthängd för något sådant här brott......Det vidrigaste av alla brott.
Citera
2019-03-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Länka gärna till andra tidningar med samma info.
Vad jag då avser är vad som menas med "familjesökning" och vilken närhet släktingen har, vilket i den här tråden har varit av intresse och skapat debatt.

Man har hittat fanskapet tack vare att hans barn, syskon eller förälder har varit topsad.
Alla tidningar skrivit att polisen använde släktsökning som blev lagligt i februari. Det är bara en av dem:
https://www.expressen.se/sok/?q=24+dna&sort=date
Citera
2019-03-03, 16:54
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det rykte jag hört är att någon av hans barn tidigare åkt dit för ett brott och då blivit topsad, därefter hittade man honom, genom att lagen ändrades och tillät detta från 1/1.
Detta kanske redan står i tråden eller i media, men skriver det ändå.

Vad hade barnet gjort som föranledde topsning?
Citera
2019-03-03, 16:55
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Läs så ser du att någon redan sparat ner facebooken. Eller vill du runka till den idag?

Tänk om han har instagram också?
Citera
2019-03-03, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Vad hade barnet gjort som föranledde topsning?

Vet ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in