2019-03-03, 15:17
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsunamix6
Har du målnumret? Jag kan fixa fram domen1
Försökte PM:a dig men det går inte, du är för färsk.
Citera
2019-03-03, 15:19
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
I och med att aset sedan tidigare blivit dömd för skendränkning av ett barn, så finns han ju i de öppna rullorna, och därmed så borde hela hans namn gå att ta reda på, bara man vet när den domen föll.

Enligt uppgifter i tidningarna dömdes han 2008 men närmare än så vet man inte.
Citera
2019-03-03, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Bajsbuske verkar sitta på en del info (eller inte):

(FB) Brutal våldtäkt på en flicka 1995 i Billdal

Namnet komer ju att offentliggöras imorgon när TR öppnar. Men jag förstår inte varför ni som vet vem det är frågan om, ska sitta och trycka på namnet i ett dygn, vad är ert syfte med det?

Tråden blir nedlusad av inlägg om hur hemskt det tydligen är med topsning, så länge vi inte vet vem det är frågan om. Väldigt onödigt. Bidra gärna med namn och vi fåt ett diskussionsunderlag.
Citera
2019-03-03, 15:24
Medlem
ModerEvas avatar
”Så obegripligt förfärligt ...”

Jag hänger upp mig på att exet tycker det är obegripligt att GM har våldtagit ett barn. En pappa som skendränker sin son är väl kapabel till precis vad som helst. Att hon tycker det är förfärligt ja men obegripligt.
Citera
2019-03-03, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Nja, det exempel du tar upp anser jag nog har foliehatten hårt fastsatt
Däremot ser jag många andra faror, några av dem jag redan nämnt.

Mannen är ju dömd för en skendränkning, det måste väl vara ett mycket grovt brott med tanke på den fruktan han utsatt offret för? Topsar man inte en GM om man redan vet vem han är eller hur går det till? Måste man inte lämna ifrån sig DNA om förövaren är släkting till offret t.e.x?

Kan skendränkning av sitt eget barn verkligen stämma? Borde inte det under alla omständigheter rendera i fängelsestraff och inte bara i böter?
Citera
2019-03-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Försökte PM:a dig men det går inte, du är för färsk.
Men varför skriv du inte målnumret här som alla användare kan se.
Citera
2019-03-03, 15:31
Medlem
Tål er till i morgon bitti. Då blir namnet på grisen offentligt !

.Punkt !
Citera
2019-03-03, 15:31
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Men varför skriv du inte målnumret här som alla användare kan se.
Därför att jag inte är säker på att det är rätt gubbe och vill inte outa honom om det skulle vara fel. men han som jag kollar på har två domar på Lexbase. Många har nog räknat ut vem jag menar med den info jag gett.
Citera
2019-03-03, 15:33
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kan skendränkning av sitt eget barn verkligen stämma? Borde inte det under alla omständigheter rendera i fängelsestraff och inte bara i böter?

GM fick enligt uppgifter från olika tidningar böter och villkorligt.

Tror att ålder på sonen kan ha betydelse, myndig? Alternativt om lekmännen i Tingsrätten inte dömde till fängelse och mamman och sonen inte orkade överklaga domen, måste ha varit psykiskt påfrestande för sonen. GM överklagar nog inte en så pass mild dom.
Citera
2019-03-03, 15:35
Medlem
Citat:
Därför att jag inte är säker på att det är rätt gubbe och vill inte outa honom om det skulle vara fel. men han som jag kollar på har två domar på Lexbase. Många har nog räknat ut vem jag menar med den info jag gett.
En användare skrev att han heter Anders i förnamn. Stämmer det?
Citera
2019-03-03, 15:36
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Köper jag från LB får jag domen direkt, svårt att få ut en dom en lördagkvall kl 23 annars ser du.

Då måste du ha jävligt dålig självkontroll om du inte kan vänta ett par dagar för att still din nyfikenhet. Att betala för något när man kan få det gratis är ju bara korkat.
Citera
2019-03-03, 15:40
Medlem
Citat:

Och det är ju helt rätt tänkt !

Vissa brott är det kanske inte så jävla farligt om det råkar bli fel person som blir uthängd här på FB. Men i sådana här brott är det en KATASTROF att hänga ut fel person ! Då är det jävligt mycket bättre att avvakta med att posta, om ens bara för några timmar tills man är 100% säker på att infon stämmer.

Är man "bara" 99% säker så ger man fan i det.

Ligg nu lågt allihopa och vänta tills i morgon bitti !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in